Naapuri ei huolehdi koirastaan, vaan pitää sitä irti ja sitten koira karkailee... tietääkö kukaan onko heitteillejättö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Naapurini pitää koiraansa pihalla vapaana, itse ei sitä vahdi vaan koira pysyy pihassa jos pysyy. Usein ei pysy, vaan lähtee omille teilleen. Karkaa ja juoksentelee pitkin toisten pihoja ja teitä. Onko tuossa kyseessä eläimen heitteillejättö ja voiko asiaan puuttua? Naapurille on kyllä sanottu asiasta mutta ei kuuntele tai välitä.

Naapurini pitää koiraansa pihalla vapaana, itse ei sitä vahdi vaan koira pysyy pihassa jos pysyy. Usein ei pysy, vaan lähtee omille teilleen. Karkaa ja juoksentelee pitkin toisten pihoja ja teitä. Onko tuossa kyseessä eläimen heitteillejättö ja voiko asiaan puuttua? Naapurille on kyllä sanottu asiasta mutta ei kuuntele tai välitä.

Naapurini pitää lastaan pihalla vapaana, itse ei sitä vahdi vaan lapsi pysyy pihassa jos pysyy. usein ei pysy, vaan lähtee omille teilleen. Karkaa ja juoksentelee pitkin toisten pihoja ja teitä. Onko kyseessä lapsen heitteillejättö ?

Naapurini pitää lastaan pihalla vapaana, itse ei sitä vahdi vaan lapsi pysyy pihassa jos pysyy. usein ei pysy, vaan lähtee omille teilleen. Karkaa ja juoksentelee pitkin toisten pihoja ja teitä. Onko kyseessä lapsen heitteillejättö ?

Tähän nyt on turha vastata, eikä ehkä kannattais mutta...

Riippuu lapsen iästä. Tässä nyt oli kyseessä koira, ei lapsi joten on eri asia.

Tätä olen harkinnut mutta luulen että joko naapuri ei hae koiraa sieltä (ja minä saan kärsiä koston merkeissä) tai hakee koiransa ja minä saan kärsiä kun edelleen pitää koiraa vapaana...

Se ei ihan ilmasta ole siellä koiraa pitää, että voi olla että ei pidä kun viidennenkymmenennen kerran maksaa maksun kun hakee sieltä, ei se kerta tosiaan riitäkään.

Voi soittaa poliisille, mutta aika hidasta on saada aikaan kovinkaan paljon, kun koirasta ei ole todellista vaaraa kenellekään. Eikä tuo vielä ole heitteillejättöä, kun suhteutetaan se omistajiin , jotka eivät viikkoihin vie koiraansa ulos ollenkaan tai anna ruokaa. Meillä oli täällä hyökkäilevä iso koira vapaana ja senkin pois hommaaminen oli virkavallan toimesta hidasta ja vaikeata.

Yhteistyössä