Naapureille kirje?

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja muuten:
On olemassa ihmisiä, joilla ei ole omassa elämässä mitään mielenkiintoa enää, sitten aletaan "elää" muiden elämää, kytätään ja kuunnellaan mitä kuuluu naapurista. Useampi lapsi kyllä pitää mekastusta, jos tulevat kello 10 kotiin, siinä ei ole mitään outoa.

Klo 10 on hieman eri asia kuin klo 22.
Omituista ylipäänsä, että lapsiperhe ylipäänsä tulee tuohon aikaan kotiin. Siis jatkuvasti.

Onko ap:n talossa muuten hiljaisuus klo 22 alkaen? jos ei ole, niin valituksen perusteet ovat aika heikot.

On, en kai mä nyt muuten sitä valitusta miettisi.
Ja samaa ollaan ihmetelty että aika myöhään tulevat kotiin..

Kysyin, koska useimmissa taloissa se alkaa kai vasta klo 23.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Kun menevät rappukäytävässä, avaat ovesi ja sanot voisitteko kulkea rapussa vähän hiljempaa, kun meidän lapsi herää siihen aina.

Ai että odotan hereillä 22.30 ja pamahdan ovelle? Ei onnistu!

Jos sä siihen kerran joka tapauksessa heräät, niin miksei onnistu?

Mä heräsin silloin aamulla ennen kuutta siihen mekastukseen ja paukautin silloin sinne oven taakse.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Kun menevät rappukäytävässä, avaat ovesi ja sanot voisitteko kulkea rapussa vähän hiljempaa, kun meidän lapsi herää siihen aina.

Ai että odotan hereillä 22.30 ja pamahdan ovelle? Ei onnistu!

Mä heräsin silloin aamulla ennen kuutta siihen mekastukseen ja paukautin silloin sinne oven taakse.

Mä nukun alasti, joten en nouse sen takia sängystä ja pukeudu. Samanasian ajaa kun käyn ovella näin päivällä.

Kerro sitten miten naapuri reagoi :) minä kun kävin sanomassa ystävällisesti, niin tuli tiuskasu ja ovi päin naamaa, eikä mikään muuttunut. Nyt on kaksi kirjallista valitusta tehty isännöitsijälle, koko rappu on ihan kypsä yhteen perheeseen mikä ei noudata yhtään sääntöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Eikös voi silloin heti mennä sanomaan kun mekastus tapahtuu? Muuten pistä vain kirje, mutta turhaan sitä samalla kertaa isännöistijää häiritsee, vasta sitten jos ei muuten tajuta.

haloo, olen nukkumassa, ilman vaatteita...juoksen ovelle että voitteko olla hiljaa. En todellakaan! Eriasia jos ois bileet, mut kun tää kestää sen 5min.

Ok, mä kun itse nukun yöpuvussa ja voisin ihan hyvin niineen mennä valittamaan.

Minä menisin sanomaan suoraan, puhuisin ystävällisesti. Kirjeestä tulee töykeämpi vaikutelma ja siksi se voi aiheuttaa enemmän vain puolutusreaktiona tulevaa kiukkua teitä kohtaan kuin todellista muutosta asiaan.

Musta on ihan reilua ensin keskustella, edes jollain keinoa sen naapurin kanssa asiasta, jossei muutosta tule niin sitten ilmoitus isännöitsijälle.. Näin kukaan ei turhaan pahoita mieltään ja naapurisopu säilyy, on kuitenkin tosi veemäistä jos kerrostalossa välit menee naapurin kanssa siihen kuntoon et vuorotellen kytätään ja maristaan toisten tekemisistä. =)

Suoraan puhuminen on paljon reilumpaa kun kirjeiden kirjoittaminen. Varsinkin nimettömät kirjeet on ihan arsesta.
Mä olen aivan kypsä itsekin kerrostaloelämään, mutta silti huvittaa joku "rappupoliisi" joka jaksaa ripustaa lappuja ilmoitustaululle.
Tällä hetkellä alakerran ilmoitustaululla on muistutus siitä, että koirat et saa liata taloa ja pihaa, että autoja ei saa pysäköidä oven eteen ja että hiljaisuus alkaa klo 22.
Ne kaikki samat säännöt lukee ilmoitustaululla myös isännöitsijän toimesta, mutta joku pikkusielu jaksaa ottaa lämpöä joka asiasta.
Tämä on vuokratalo, jossa suurin osa ihmisistä asuu väliaikaisesti (kuten mekin ). Mua ei keltainen lumi esim häiritse, vaikka en annakaan oman koiran kusta pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Tämä on vuokratalo, jossa suurin osa ihmisistä asuu väliaikaisesti (kuten mekin ). Mua ei keltainen lumi esim häiritse, vaikka en annakaan oman koiran kusta pihalle.

Mä oon varmaa outo koiran omistaja mutta mua häiritsee ihan kamalasti jos piha alueella on annettu koiran kuseskella minne sattuu!Mä en anna omani kusta ees tohon tiellle joka tulee pihaan vaan saa luvan mennä tarpeilleen vasta kun päästää tolle pikku peltotielle...Justiinsa yks ilta kattelin ettei se paljon järki naapureilla päätä lämmitä kun antaa koiran kuseskella ja paskoo ihan mihin sattuu, tääkin on kuitenkin pieni taloyhtiö ja vaivaa on nähty sen eteen että tässä on pihassa lasten keinut ja kiipeilytelineet + mukulat pyörii muutenkin täällä pitkin pihoja, tosi kiva sit tolla koiran jätöksissä olla...

samaa mieltä, että kannattaa sanoa suoraan. niin ja nimenomaan ystävällisesti. kiukkuisena minkään asian hoitaminen ei onnistu, oli sitten oikeassa tai väärässä.
jos tämä ei vaikuta, niin sitten asiaa etiäpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Mä oon varmaa outo koiran omistaja mutta mua häiritsee ihan kamalasti jos piha alueella on annettu koiran kuseskella minne sattuu!Mä en anna omani kusta ees tohon tiellle joka tulee pihaan vaan saa luvan mennä tarpeilleen vasta kun päästää tolle pikku peltotielle...Justiinsa yks ilta kattelin ettei se paljon järki naapureilla päätä lämmitä kun antaa koiran kuseskella ja paskoo ihan mihin sattuu, tääkin on kuitenkin pieni taloyhtiö ja vaivaa on nähty sen eteen että tässä on pihassa lasten keinut ja kiipeilytelineet + mukulat pyörii muutenkin täällä pitkin pihoja, tosi kiva sit tolla koiran jätöksissä olla...

En mäkään siitä pidä, mutta koen että en voi hallita naapureita ja heidän koiria.
Mä vihaan kerrostalossa asumista, ja olen todennut että pakko vaan olla välittämättä naapureiden älyvapaista tekemisistä, sillä muuten mua vaan ärsyttää yhä enemmän eikä ongelma kuitenkaan poistu :D
(huh, puoli vuotta enää, sitten pääsen pois! )

asutaanko kenties samassa rapussa, täällä kanssa yläkerrassa perhe joka mälyöö kuin armeija aina rapussa, paukutellaan kaiteita, hypitään rapulta toiselle...huoh...ei mekään olla mikään hiljainen lapsiperhe, mutta en anna lasten rapussa riehua, kun se häiritsee todella paljon kaikkia asukkaita

Jos joka ilta tullaan klo 22 jälkeen kotiin lapsi mukana niin voisiko olla mitenkään mahdollista että kyseessä on iltavuoron jälkeen kotiin tulo.Varmasti lapsi on väsynyt ja itkeskelee siihen aikaan ja jos äänet kestää 5 minuuttia niin minusta on kohtuutonta napista.Voi tietysti sanoa että kulkekaa hiljempaa rapussa.
Meillä alkaa ulina ja kirkuminen ja juokseminen kello kuus aamulla seinän takana ja jatkuu joka ilta klo 24-01.
Hiljaisuus on klo 22-7 välisen ajan.
Kyseessä on kuitenkin lapsiperhe ja vaikka se norsulauman mellastus ärsyttääkin niin järki sanoo että pikkulapsia ei aina kykene pitämään hiljaisuusaikana hipihiljaa.
Ihmiset on hirveän suvaitsemattomia,mä ymmärrän biletyksen,juopottelun ym. sellaisen häiriökäyttäytymisen että siihen puututaan mutta en noihin normaalielämän ääniin puuttumista.
Pitää muuttaa omakotitaloon jos ei kestä mitään ääniä.
Päivisin saa kuulua ääniä mutta kyllä sekin vituttaa sitä joka on yövuorossa ja pitäis saada nukkua päivät.

Miten niin outoa että tullaan 22 jälkeen kotiin? Suurin osa naisvaltasista aloista rupee olemaan sellasia että töissä nyt vaan ollaan tosi myöhään. Eihän sitä tarvi olla kun kaupankassa niin työt kestää helpolla nykysin 22-23. Vaikea tilanne kun kaikenmaailman palveluita pitää tarjota yötämyöten mutta sitten ei voi missään asuakkaan kun oma tuleminen ja meneminen aiheuttaa harmia muille. Onneksi asutaan ok:ssa kun ihan normaalia on että meillä tullaan/tultiin kotiin tuossa 22. Lapset sit nukkuu pidempään. Ajattelu että maailma toimii niin että kaikki lähtee 8 ja saapuu 5 ja menee nukkumaan 20 on menneen talven lumia.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Miten niin outoa että tullaan 22 jälkeen kotiin? Suurin osa naisvaltasista aloista rupee olemaan sellasia että töissä nyt vaan ollaan tosi myöhään. Eihän sitä tarvi olla kun kaupankassa niin työt kestää helpolla nykysin 22-23. Vaikea tilanne kun kaikenmaailman palveluita pitää tarjota yötämyöten mutta sitten ei voi missään asuakkaan kun oma tuleminen ja meneminen aiheuttaa harmia muille. Onneksi asutaan ok:ssa kun ihan normaalia on että meillä tullaan/tultiin kotiin tuossa 22. Lapset sit nukkuu pidempään. Ajattelu että maailma toimii niin että kaikki lähtee 8 ja saapuu 5 ja menee nukkumaan 20 on menneen talven lumia.

Aivan,esimerkiksi mies menee aamuvuoroon kuudeksi ja pääsee iltavuorosta yöllä klo 12.Siitä on kerran saatu varoitus että rapussa kuljetaan jatkuvasti hiljaisuusaikaan mutta kun soitettiin että on kyseessä vuorotyö ei sen jälkeen ole näkynyt varoituslappuja.Mies kulki ihan hiljaa rapussa,ei pomppinut eikä paukutellut kaiteita.Ihan naurettavaa kyttäämistä.

Tuohon teidän oman lapsen heräämiseen ehdottaisin radion soittamista hiljaisella tai jotain muuta taustamelua, ettei sit tosiaan heräisi äkkinäisiin ääniin joka ilta, jos asialle ei muuten mitään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja akka:
klo 22 jälkee ÄÄÄÄÄÄRETTTÖMÄN kovaa mekastusta, kaiteiden paukutusta ja tömistelyä ja (itkua). Tähän herää myös lapsi.

muoks. tulevat siis kotiin tuolloin LÄHES joka ilta ja sama on JOKA kerta!

Sano ihan kasvotusten suoraan että voisiko rapussa olla hiljempaa siihen aikaan että lapsi herää siihen meteliin.Mä en kannata noita lappuleikkejä lainkaan enkä isännöitsijälle soitteluita,minusta on reilua ja suoraselkäistä sanoa asia kasvotusten.
Jos sen jälkeen metelöinti jatkuu,sitten voi ilmoittaa isännöitsijälle ja sanoa että olen asiasta kasvokkain maininnut mutta ei tulosta.
Toiset ovat äänekkäämpiä kuin toiset eivätkä tajua häiritsevänsä.

minä en ainkaan uskaltais menä suoraan kenenkään vieraamman luo sanomaan. Vaikkakuinka olis lapsiperhe niiin vastaan voi tulla mllainen ihminen vaan ja puukosta voi saada vaikka ovella. ilmoittaisin isännöitsijälle ja pyytäisin joltain tosielta naapurilta myös allkirjoituksen valituslappuuun meilä o ejhtona että vähintään kaksi perhetä pitää olla valituksen takana, ennekui se noteeraataan

Kaikilla ei ole niin agressivisia naapureita kuin sinulla! Milloin on joku saanut puukosta, kun on ovikelloa soittanut?

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:

Tähän on sulle nyt vastattava, että ei, minua ei haittaa että ihmiset tulevat kotiin 22 jälkeen, vaan se että se meteli on jotain aivan kamalaa, ei siis ollenkaan normaalia enää. Kuullostaa samalta kuin joku heittelis tavaroita rappukäytävään ja siinä ei enää edes radio auta. Ja en koe että olisin asiaa liioitellut ollenkaan. Joten ole hiljaa, äläkä ainakaan minua tule enää osottelemaan!

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Niin, jos sä kerran oot hereillä jo niin ei luulis olevan suuri vaiva käydä siinä ovella sanomassa.

Yhteistyössä