Naapureille kirje?

Tukka Tötteröllä

Aktiivinen jäsen
05.10.2009
6 334
2
36
Laitanko vaiko en? Mies sanoo että sit saadaan valittajien maine, mutta kun tämä ongelma on ihan todellinen, eikä ole kyse vain yhdestä kerrasta. Tässä on myös se että kyse on lapsiperheestä josta ilmoittaisin myös talonyhtiölle. Voinko laitaa kuitenkin myös tuon kirjeen, jämäkän mutta asiallisen? :snotty:

Riippuu asiasta, kerro vähän mitä koskee? Minusta parempi mennä kasvokkain sanomaan, jos mahdollista, ainakaan jos naapurit ei valmiiks tiedä kirjeesi "syytä" tms

Kannattaa lukea ohjeet tarkoin!
Me tehtiin valitus valittajasta aikoinaan niin eipä ole enää valitettu meistä, eikä valittajan kirjettä noteerattu.
Meillä on meluisa lapsiperhe. Ihan normisettiä kerrostalossa.
Voisit mielummin lähettää dokumenttia rakennusvirastolle ja pyytää että arkkitehdit rakentaisivat äänieristettyjä asuntoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
klo 22 jälkee ÄÄÄÄÄÄRETTTÖMÄN kovaa mekastusta, kaiteiden paukutusta ja tömistelyä ja (itkua). Tähän herää myös lapsi.

muoks. tulevat siis kotiin tuolloin LÄHES joka ilta ja sama on JOKA kerta!

Kyllä mä sen kirjeen laittaisin, ja kattoisin muuttuuko asiat. Tosta itkusta en kyllä mainitsis, ellei se sitten oo jonmpi kumpi niistä vanhemmista ketä siellä vuolaana poraa...

klo 22 jälkee ÄÄÄÄÄÄRETTTÖMÄN kovaa mekastusta, kaiteiden paukutusta ja tömistelyä ja (itkua). Tähän herää myös lapsi.

Sano ihan kasvotusten suoraan että voisiko rapussa olla hiljempaa siihen aikaan että lapsi herää siihen meteliin.Mä en kannata noita lappuleikkejä lainkaan enkä isännöitsijälle soitteluita,minusta on reilua ja suoraselkäistä sanoa asia kasvotusten.
Jos sen jälkeen metelöinti jatkuu,sitten voi ilmoittaa isännöitsijälle ja sanoa että olen asiasta kasvokkain maininnut mutta ei tulosta.
Toiset ovat äänekkäämpiä kuin toiset eivätkä tajua häiritsevänsä.

Tuo kaiteiden paukutus on :kieh: Tuntuu, että täälläkin tekisi sitä joku ihan tarkoituksella viikonloppuisin keskellä yötä, mutta taitavat olla sen verran päissään (?), kun tulevat baarista (?), että paukuttelevat huomaamattaan :/

Laittaisin kirjeen ensin asukkaille ja katsoisin, tulisiko muutosta asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja akka:

Sano ihan kasvotusten suoraan että voisiko rapussa olla hiljempaa siihen aikaan että lapsi herää siihen meteliin.Mä en kannata noita lappuleikkejä lainkaan enkä isännöitsijälle soitteluita,minusta on reilua ja suoraselkäistä sanoa asia kasvotusten.
Jos sen jälkeen metelöinti jatkuu,sitten voi ilmoittaa isännöitsijälle ja sanoa että olen asiasta kasvokkain maininnut mutta ei tulosta.

Totta, mutta tässä kasvotusten keskustelussakin on ongelma, ovat paljon päivällä poissa ja heitä näkee harvoin. Kai mun pitää tässä aamusella käydä koputtelemassa ovelle.

Minä kyllä ottaisin taloyhtiöön yhteyttä ja valittaisin sitä kautta, koska ikävä sanoa, mutta viestintuoja ammutaan aina ja voit olla varma, että vetävät herneen nenään ja syvälle!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kyllä ottaisin taloyhtiöön yhteyttä ja valittaisin sitä kautta, koska ikävä sanoa, mutta viestintuoja ammutaan aina ja voit olla varma, että vetävät herneen nenään ja syvälle!

No mulle ei ole niin väliks, ei olla missään tekemisissä, nainen hyvä jos edes tervehtii...

Alkuperäinen kirjoittaja akka:

minä en ainkaan uskaltais menä suoraan kenenkään vieraamman luo sanomaan. Vaikkakuinka olis lapsiperhe niiin vastaan voi tulla mllainen ihminen vaan ja puukosta voi saada vaikka ovella. ilmoittaisin isännöitsijälle ja pyytäisin joltain tosielta naapurilta myös allkirjoituksen valituslappuuun meilä o ejhtona että vähintään kaksi perhetä pitää olla valituksen takana, ennekui se noteeraataan

Mäkin kannatan ovella käymistä, suoraselkäsempää kun kirjeet. Ja sen jälkeen jos ei meno muutu niin isännöitsijän puheille. Tosin jos heillä on sellainen rytmi ja metelöivä elämäntapa, niin tuskin muuttuu mihinkään (kokemusta), jotkut perheet eivät vain sovellu kerrostaloon.

Kannattaa ennemmin sanoa kasvotusten, se kuitenkin kun ystävälliseen sävyyn juttelee, toimii yleensä paremmin. Kirje voi saada aikaan sellaisen reaktion, että sitä säikähtää aluksi ja sen jälkeen siihen on vaikea suhtautua.

Jos esimerkiksi jollakin olisi meille jotain mistä haluaa puhua... Varmasti haluaisin parantaa tapoja yhteisymmärryksessä mieluummin kun on keskusteltu ystävälliseen henkeen. Se kirje on taas sellainen, että siitä voi jäädä vähän suoraan sanottuna p:n maku suuhun, olipa kirjoitettu miten fiksusti hyvänsä.

Kun ei pääse kuitenkaan siinä välissä sanomaan mitään, joutuu vain lukemaan jonkun yksipuoleista monologia :D Mä en ole koskaan naapurilta valituskirjettä saanut, mutta näin mä sen ottaisin.

Mä valitin, kun meidän vanha yläkerta mekasti aina aamulla ennen klo 6...hiljaisuus jatkui joko klo 7 tai 8, en enää muista, mutta että mekastus tapahtui siis ennen hiljaisuuden päättymistä. Mekastus alkoi asunnossa ja jatkui rappukäytävässä herättäen meidän koko perheen, eli myös sen lapsen.

Kävin juttelemassa kasvotusten ja äiti tuli alkuun silmille. Koitin esittää asiani mahd. pehmeästi mutta ei auttanut. Saatiin kyllä keskusteluyhteys auki ja juttelin lastenkin kanssa siitä, miten he riehumisellaan herättävät meidät muut, jotka normaalisti nukkuvat vielä siihen aikaan. Lapset olivat 3-, ja 5v ikäiset.

Ja tuohon valittamiseeni loppui aamushowt. Oli niitä yksittäin silloin-tällöin, mutta se on ihan ok.

Yhteistyössä