Nää viikonloput on kyllä yks kärsimys 3-vuotiaan kans!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuka päästää 3v yksin ulos? En minä ainakaan. Joskus ovat tuossa 5min, että saan vaatteet päälleni mutta se on maksimi. Ensi vuonna saavat ehkä olla hiukan vapaammin kun ovat 5v ja 3,5v

hui, mun lapseni oli ekaa kertaa yksin ulkona 4-vuotiaana, ja silloinkin vahtasin parvekkeelta koko ajan ja olin ihan kauhuissani!! Ei kolmevuotias vielä yksin pärjää!

Mutta siis, jätä ens kerralla vaikka se kävelylenkki väliin ja mee lapsesi kanssa laskemaan mäkeä ja leikkimään ulos....ei se lapsi saa tavan kävelylenkillä ulkoilun riemua tyydytetyks!

Minäkin tunnustan odottavani innolla töihin pääsyä huomenna, muksut on aamusta asti keksineet mitä ääliömäisempiä tempauksia aina kun ovat hetken ilman valvontaa. Ruokailut yhtä ininää/pelleilyä.
Yläkerran seinät ja ovet sotkettu liidulla, puhtaat pyykit juostu pitkin lattioita, yksi lamppu hajalla, hedelmäkulho kipattu marsuhäkkiin, paskaiset kengät raahattu sohvalla+heitelty tyynyt siitä lattialle yms.
Ja pistin lapset sänkyyn juuri äsken kun meinaa muuten järki lähteä!
Pitäisi olla kunnon loma yhdessä niin eivät olisi tuollaisia vandaaleja.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
No onpa täällä kannustava vastaanotto.. Saa ihan sellaisen vaikutelman, etten koskaan mitään tekisi lapsen kanssa..

Joo, se on sitä oman itsensä pönkittämistä. Jokaisen kun pitää ulkoilla vähintään 3 tuntia päivässä onnellisena lapsensa kanssa, eikä kävelyä edes lasketa ulkoiluksi vaan tosiäiti laskee mäkeä, keinuu, leikkii hiekkalaatikolla ym vastaavaa. Ja on taukoamatta onnellinen lapsestaan, koskaan ei edes ajattele mitään negatiivista. Pitäisihän sellaisen olla jo lailla kiellettyä.

Me oltiin ton 3 veen kanssa kävelylenkillä tänään. JA laskettiin mäkeä ja keinuttiin. Ja silti mulla ei meinaa pää kestää. Sattuu nimittäin olemaan niin kovapäinen tapaus, joka ikinen hetki on yhtä taistelua. Huutaa, kirkuu hysteerisenä, jopa lyö kun ei asiat mene niin kuin haluaa. Ja ihan sama mitä teen tai sanon, kaikki aiheuttaa vaan isomman raivon.
En malta oottaa huomista kun saan sen viedä päiväkotiin. Siellähän se on yks herranenkeli.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
No onpa täällä kannustava vastaanotto.. Saa ihan sellaisen vaikutelman, etten koskaan mitään tekisi lapsen kanssa..

Joo, se on sitä oman itsensä pönkittämistä. Jokaisen kun pitää ulkoilla vähintään 3 tuntia päivässä onnellisena lapsensa kanssa, eikä kävelyä edes lasketa ulkoiluksi vaan tosiäiti laskee mäkeä, keinuu, leikkii hiekkalaatikolla ym vastaavaa. Ja on taukoamatta onnellinen lapsestaan, koskaan ei edes ajattele mitään negatiivista. Pitäisihän sellaisen olla jo lailla kiellettyä.

Me oltiin ton 3 veen kanssa kävelylenkillä tänään. JA laskettiin mäkeä ja keinuttiin. Ja silti mulla ei meinaa pää kestää. Sattuu nimittäin olemaan niin kovapäinen tapaus, joka ikinen hetki on yhtä taistelua. Huutaa, kirkuu hysteerisenä, jopa lyö kun ei asiat mene niin kuin haluaa. Ja ihan sama mitä teen tai sanon, kaikki aiheuttaa vaan isomman raivon.
En malta oottaa huomista kun saan sen viedä päiväkotiin. Siellähän se on yks herranenkeli.

Niin, en tiedä mitä se on, mutta tulihan tähän mun aloitukseen muutamia asiallisia kysymyksiä ja vastauksia. No nyt tyttö on ihan tyytyväinen, kun sai vielä vajaan tunnin olla pihalla ja sai vähän aikaa riehua mun ja miehen kans. Nyt touhuaa omia juttujaan. Mä oon siis tietoisesti tehnyt nyt päätöksen että annan lapselle enemmän huomiota, mutta mun mielestä jossain pitää mennä raja. Pakkohan sen lapsen on oppia itsekin keksimään tekemistä ja leikkimään yksinkin, koska pikkukakkosta ei välttämättä kovasta yrityksestä huolimatta tule.

Ja joo, onneks mulla on sellainen työ, josta oikeasti nautin.. joten saan sen työpäivän ajan tehdä jotain mieluista. Kaikilla ei välttämättä ole edes mieluinen työ..:/

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Nukkuuko se tarhassa päikkärit?? Kuullostaa aika hurjalta ettei 3v nuku päikkyjä...

miksi se KUULOSTAA hurjalta?? meidän 1,5 v ei nuku päiväunia.

Joo meilläkään ei aina edes vauvana nukkunut. Ja lopullisesti lopetti päikkärit 2v 9kk. Ap:lle jaksamista! Meillä oli pahin uhmis siinä 2,5-3v, oikeesti kyllä se joskus helpottaa. Tosin aina nyt vähän pitää kiukuta mutta harvemmin ja vähemmällä raivolla..

Meillä ehdottomasti pahin uhma on ollut nyt 5-vuotiaana. Siinä jäivät aiemmat uhmat kakkoseksi... Lapsi muutenkin erittäin vilkas.

Ulkoilua ja tekemistä vaan paljon. Me ollaan pyöräilty tänään 5km, oltu puistossa 1,5h ja käyty kyläilemässä.

meillä taasen niin että tuon 2v kanssa pärjään kyllä, hän jaksaa odottaa jos äiti tekee kotihommia, nauttii yhteisistä leikkihetkistä. 4v taasen on ihan hirmuinen, en tiedä mistä tasapaino, ei auta kaverit ja taasen ilman kavereita/ohjelmaa on myös mahdoton. Ei malta odottaa vuoroaan, ja yhteisten tekemisten pitäisi aina vain jatkua, jatkua, jatkua....

Lieneekö vaikutusta syntymäjärjestyksellä? esikoinen oppii saamaan kaiken itselleen, seuraavat lapset oppivat alusta asti odottamaan ja nauttimaan saamastaan huomiosta.

Yhteistyössä