N. 20v. kuumeilijat, joista tuli odottajia

Odottajat 2009

Sirpula LA 1/09 esikoispoika tulossa
Tinttu plussa 6/08 LA 4.2.09 esikoispoika tulossa.
kissinminttu LA 21.5.2009 esikoinen tulossa.
Neppi plussa 10/08 LA 8.6.09 toinen tulossa
Wiivi84 LA 1.7.2009 kolmas tulossa
Murppa86 plussa 11/08 LA 7/09 esikoinen tulossa
Hempukka87 plussa 12/08 esikoinen tulossa


Ajattelin perustaa uuden pinon meille vanhoille tutuille, jotka tuolla kuumeilijapuolella kirjoittelivat pinoissa "n. 20v. kuumeilijat, joilla yritystä pitkään vol 2 & 3". Toivottavasti moni löytää tiensä tähän pinoon. Tuntuu, että noissa muissa pinoissa hukkuu massaan, haluaisin vanhan porukan takaisin. Tervetuloa siis!
 
Mukana! :wave:

Ja tuhannesti ONNEA plussasta, murppa!! :heart:

Tämä pino kuulostaa hyvältä ajatukselta. Toivottavasti muutkin entisissä pinoissa kirjoitelleet huomaavat tämän. :)

murppa varmaan rupeaa sitten päivittäjäksi? Minun tiedot: Tinttu plussa 6/08 LA 4.2.09 ja esikoinen tulossa.
 
No löytyihän täältä tämmönen :heart:

Eli minäkin mielelläni liityn joukkoon

Neppi LA 10.6.09 ja toinen murunen tulossa

Toivottavasti tänne tosiaan löytää tiensä useampikin ja erityisesti sitä toivoo että tuolta kuumeilupuolelta pääsee mahdollisimman moni mahdollisimman pian tänne!

Minulle ei kuulu mitään kovin erikoista. Saikulle laittoivat kun tätä pahoinvointia ja oksentamista riittää vähän liian kanssa mutta valita en, pikkuinen voi ainakin hyvin :) Huomenna menee eka kymppi rikki viikoissa ja pikkuhiljaa alkaa uskoa tähän että meille tulee vihdoin vauva. ultra on sitten 24.11 ja päästään taas näkemään pikkuinen :heart:

Mutta kertokaahan tekin kuulumisia? Koska teillä Murppa on eka ultra tai siis pääsettekö te siihen varhaisultraan missä katsotaan montako pikkuista on kyytissä?
 
ONNEA, Neppi! :heart: Ja kivaa, kun tänne saadaan porukkaa! Koita jaksella pahoinvoinnin kanssa. :hug:

Mulla on muuten menny raskaus tosi hyvin, ei juurikaan pahoinvointeja ollut eikä muutakaan paitsi, että n. kuukausi sitten meinasi pikkuinen lähteä syntymään ennen aikojaan. :( Kohdunkaula oli lyhentynyt itsestään 2 senttiin. Olin sairaalassa vuodelevossa viikon ja kotona pari viikkoa. Onneksi tilanne lähti rauhoittumaan ja kohdunkaula oli viime viikolla 4cm ja kaikki muutenkin hyvin. =) Huomenna lähtee 29. viikko käyntiin.

Sirpula olisi kiva saada remmiin mukaan. Tuolla tammikuisissa taitaa kirjoitella. Joten Sirpulaaaa!! Mukaan vaan tänne. :)
 
Vessassa :) eikai, ei ainakaan ihan kokoaikaa.. Yöllä oli satanut lunta ainakin 10cm ja oltiin esikoisen kanssa pihalla. Täytyy sanoa että tuollainen pakkasilma teki ihmeitä, heti oli vähän parempi olo joten leivoin sitten pannaria. Vaikka itse sanonkin tuli tosi hyvää, mutta tein sen ihan summissa joten vähän harmittaa ettei tullut laitettua ylös mitä siihen oikein laitoin :ashamed:

Mä odotan niin joulukuuta kun sitten alkaa varmaan liikkeet tuntua ja voi heti ottaa paljon rennommin kun tietää että pikkuisella on kaikki hyvin kun se kutittelee äitiä :heart:
 
Voi, tulispa tännekin lunta! =) Tai satoihan tänne jo aiemmin, mutta sulivat pois. Tekis varmasti eri tavalla taas pirteän olon, kun maa olis valkeana. :p

Mulla alkoi liikkeet tuntumaan vasta rv 20. Pieni paniikki oli jo ennen sitä, että miksei liikkeitä tunnu. :| Nyt tuolla massussa mekastetaan melkoisesti. Viime yönä kun sain tosi huonosti nukuttua niin eipäs nukuttu masussakaan vaan hirveä jumppa oli käynnissä. :D Välillä on sitten melko hiljaisiakin päiviä.

Tsemppiä murpalle tulevaan ultraan! Varmasti jänskättää! =)
 
Vähän samanlaisia tunteita on täällä neppi, paitsi että mulla ei liikkeet tunnu ku varmaan jokus helmikuussa vasta.. Mutta se kuitenki, että tietäis vähän enemmän ku että siellä massussa kasvaa joku/jotkin.. Sais vähän mielenrauhaa.. Luulin, että kun tulen raskaaksi, tämä jännitys helpottaa. Mutta ei, nythän tämä jännittäminen vasta alakaa :D
 
Mikähän siinä on, että just sillon ku ei sais syödä näitä tiettyjä ruoka-aineita, niin just sillon niitä rupee haluttamaan? Oon eilisen ja tämän päivän aikana syöny n. 150g salmiakkia, vaikka ei sais! Äh... :/

Mahakipuja on taas tänään ollu, mutta en osaa olla niistäkään huolissani. Enää puoltoista viikkoa ultraan. Lasken jo melkein päiviä, pöljä minä :)
 
Murppa: Mulla on sama juttu. :D Lakritsia ja salmiakkia teki paljon enempi mieli (tai tekee) kun sitä ei sais juurikaan syödä. Mä kyllä sorruin monet kerrat. Varmasti ne mahakivut kuuluu asiaan, joten ei kantsi niistä murehtia.

Mulla sitten todettiin raskausdiabetes eilen. :( Mulla pitää noudattaa yhtä ruokavaliota eikä todellakaan ole helppoa, kun on tottunut syömään mitä huvittaa, milloin huvittaa. Mutta kyllä tämän kestää vauvan takia. :heart:

Tinttu & Ukkeli 28+3
 
Voi vitsit miten ihanaa; tänne rupeaa porukka kasaantumaan *halittaa kaikkia entisiä tuttuja, ja kovasti* :hug:

Hirmuisesti onnea plussista teille jokaiselle!! Ja tietysti minä "vanha pieru" mielelläni teitien kanssa tänne tulen kirjottelemaan - tosin välillä aktiivisemmin, välillä vähemmän aktiivisesti... Mutta kohta alkaapi äitiysloma, niin sitten ainakin enemmän! =) Nyt kiire nukkumaan (aamulla aikainen herätys |O ), mutta tässäpä pikaisesti toiseen pinoon äsken rustaamani katsaus tuoreimmista kuulumisista masun kasvatus - rintamalla! ;)

).(: Tänään kävin töiden jälkeen neuvolassa, tässä käynnin saldo:

* painoa tullut 298 g/vko, kokonaispainonnousu nyt, rv 31+3 yhteensä 8 kg.
* RR 110/72
* HB 136
* pissa puhdas
* parin viikon takaisen sokerirasitustestin tulokset kaikki normaalit
* SF-mitta 32
* vauva raivotarjonnassa
* vauvan sydämen syke 136

Muutoinkin täällä jaksellaan aivan hyvin, vauva kovasti potkii ja liikkuu, on myöskin selkeästi enemmän oikealla puolella. Lenkillä käydessä täytyy jo tahtia hidastaa tosissaan, muuten alkaa "pistää"/supistella. Närästystä esiintyy aina välillä; Renniet saa olla mukana lähes joka paikassa! :D vauvalle vaatteita on tullut taas jonkin verran ostettua, ja kyllähän noita vaunuja tulee aina päivittäin käytyä hiplaamassa... :whistle:

Tässäpäs turinoita täältä päin tältä erää, lueskelen ja kommentoin/kyselen toisena päivänä teidän kuulumisia paremmin, nyt täytyy lähteä unten maille niin pääsee masuasukkikin rauhoittumaan yöpuulle (mamma rontti kun vaan koneen äärellä "kasassa" istuu...). Mutta nyt nukkumaan! :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 31+3 :heart: -
 
Hienoa saaha sinutkin tänne sirpula! Koetetaan kerätä vanhaa porukkaa kasaan :p Sulla ei ookaan enää pitkä aika h-hetkeen.
Niin, ja kyllä tänne odotuspuolelle odoteltiinkin pääsyä ja pitkään. Nyt ku täällä vihdoin ollaan niin ei usko todeksi..

Omaa napaa: Mahakivut jatkuu (hyvä vai huono?). Kävin tänään opiskelijaterveydenhuollossa kitisemässä infulenssarokotusta, mutta eivät pistäneet. Sanoivat, että raskauden muutokset itsessään tekevät sen, että rokote on hyödytön. Toivottavasti ei nyt sairastu.. Terkkari sanoi vain, että välttää isoja väkijoukkoja ja pestä käsiä usein. Joopa joo...
 
murppa: Juu ei ole enää kauaa LA:han, tosi nopeesti menny tämä odotusaika. Eikä tahtois millään malttaa oottaa, että saa oman Pikkuisen syliin... :heart: Sullakin ultra lähenee, toivon todella että masussa kaikki hyvin - ja tiedä kuinka monta sydäntä siellä jumpsuttaa... ;) Minkä tyylisiä sulla nuo mahakivut on?

Tinttu: Voi damn tuon raskausdiabeteksen kanssa! :kieh: Tiesitkö (osasitko aavistaa sitä ollenkaan), että onko esim. lähisuvussa jne. ? Mutta kovasti tsemppiä sen kanssa, varmasti voi olla alkuun masentavaa alkaa kytätä niitä syömisiä, mutta juuri niinkuin sanoit, kyllä sen vauvan vuoksi kestää! :heart: Mullahan oli itellä kanssa tuo sokerirasitustesti jokunen vko sitten ja jännäsin kovasti tuloksia. Mä myös semmoinen herkkuperse (siis sen syömisen puoleen... :D :LOL: ), että olis aika opetteleminen ollu jos olis niissä tuloksissa käyny jotain poikkeavaa ilmi. :ashamed: Mutta onneksi niissä ei sitten ollut mitään, joten sen puoliin hyvillä mielin. Kovasti sulle tsemppiä ruokavaliomuutoksiin, aikansa kutakin! =)

).:) Täällä vauvalla aamujumpat menossa, vaikka töissä oltu jo puoli päivää (karkasin täällä pyörähtämään kesken hommien... :whistle: ). Ihana kyllä kun tuntee nuo liikkeet, se on aivan sanoinkuvaamattoman ihana tunne, varsinkin kun ne ensimmäisen kerran tuntee! :heart: Toivottavasti murppa ja neppikin pääsee piakkoin niistä nauttimaan!

Muuten, meille on poika tulossa, kaksi eri lääkäriä sanonut ja ollaan miehen kanssa nähty itsekin selvästi ultrassa sukukalleudet! =)

Nyt takaisin töiden pariin, vielä olis jokunen tunti.

- Sirpula ja vauveli -
 
Ihanaa kun tänne oli tullut luettavaa :)

Oltiin viikonloppu kotonakotona ja kummallista kyllä siellä olo oli tosi jees, ei tarvinnut edes oksentaa. Tästä syystä sitten odotankin vielä enemmän sitä että alkaa joulukuu ja joululoma! Oli aika jännä että autossa istuessa (matkaa 550km) huomasi hyvin olevansa raskaana vaikka onkin vielä niin vähän viikkoja niin huomasi silti että yhdessä asennossa istuminen oli tosi puuduttavaa.
Meillä ultraan ei oo enää viikkoakaan ja jänskättää kovasti.

Toi salmiakki on muutes tosi jännä juttu. Normaalisti oon hedelmäkarkkien ja suklaan uskollinen ystävä mutta nyt huomasin kerääväni pussiin kaikkea mustaa ja kirpeää..Ehkä se on se kielletty hedelmä :LOL:
 
Mukavaa kun liityit joukkoon, Sirpula!! :) Kiva kuulla, että kaikki on menny hyvin! Tuosta raskausdiabeteksesta... Lähisuvussa on diabetesta, joten perinnöllinen taipumus siihen on. Ja syy miksi jouduin ylipäätään sokerirasitukseen oli ne pco tyyppiset munasarjat. Ylipainoa ei ole ja nyt raskausaikanakin tullut vaan 4kg tähän mennessä. Musta on oikeasti ihan kivaa mitata noita sokereita. Se ei vaan oo kivaa, kun ei saa syödä miten ja mitä huvittaa. Joten, hyvästi joulukonvehtit... :ashamed: No saahan niitäkin tietty syödä, muttei tajuttomia määriä. ONNEA muuten poikalupauksesta! :heart: Meille olis kans tulossa poika. Rakenneultrassa kätilön mielestä selvä poika ja itsekin nähtiin miehen kanssa pikku pippeli. :D Viimeksi, kun kävin ultrassa niin kysyin lääkäriltä, että osaako sanoa sukupuolta niin lääkäri sanoi, että vaikuttais pojalta, muttei uskalla sanoa oikein, koska kyseinen ultrakone oli huonolaatuinen. Mutta luotamme, että poika sieltä tulee ja ollaan sen mukaan osteltu sinistä. Ja jos tuleekin sitten tyttö niin hänet sitten puetaan siniseen! B)

Murppa: :hug: Harmi, kun mahakivut ei tajua loppua. Yritä kuitenkin olla stressaamatta asiaa... (helpommin sanottu kuin tehty). Onkos mitään muita raskausoireita ilmennyt?

Mulla tekis nyt mieli mitä tahansa karkkia, kun ei saa syödä niitä.. Yhyy.. :( Lupasin silti itelleni, että saan siltikin pitää kerran viikossa karkkipäivän, jolloin ostan jotain pientä hyvää. En vaan pysty kokonaan luopumaan karkista.

Mulla on nyt ruennu ilmenemään semmoista, että kun aamulla syö jotakin niin sen jälkeen tulee vähän semmoinen oksettava olo. Ja välillä ihan kauhee väsymys meinaa olla. |O

Tinttu & Ukkeli rv 29+0
 
Heipsis kanssaodottajat! |O

Täällä ollaan ihan kunnolla väsyneitä... Ei mielellään muuta tekis ku nukkus vaan..

Tinttu: Nyt ei oo oikeestaan ollu sitä mahakipeetäkään hirveästi, ihan jotain pientä vaan. Muita oireita vain tuo armoton väsymys ja rintojen arkuus ja kipeys. Helpolla pääsee vielä :) Varasin eilen ajan neuvolaankin 17.12. Menee jonnekin viikkojen 9/10 paikkeille..

Vähän jänskättää se ultra nyt kun se alkaa lähenemään.. Ollaan miehen kanssa ihan vitsillä puhuttu, että sitten ku ne kaksoset sieltä tulee.. Eihän sitä ikinä tiedä, mutten ala vielä tosissani ajattelemaan niin pitkälle. Kattotaan ensin se, että montako sydäntä siellä on :)
 
Minä olen täällä kuumeessa :snotty: Ei ole siis korkeaa kuumetta, mutta yli 37 kuitenkin, ja sen myötä tosi huono olo... Panadolilla mennään eteenpäin, kun koulussakin on pakko olla, vaikka on huono olokin.. Lueskelin, ettei tällaisesta pitäisi olla haittaa sikiölle, mutta varmaan kannattaa mennä lääkäriin, jos jatkuu pidempään? Kunpa menis äkkiä ohi...
 
Nyt on sitte ultrassa käyty. Yksi pienen pieni sydän siellä sykki. Oli kyllä kaksi sikiötä, mutta toinen oli paljo pienempi eikä siitä löytyny sydäntä. Lääkäri sanoi kuitenkin, että on vielä niin pieni, ettei voi varmaksi tietää, onko elävä vaiko ei. Uusi ultra 17.12. Selvisi sitten vielä sekin, että oikeanpuoleinen munasarja on halkaisijaltaan 8,5cm, eli hyperstimulaation riski on suuri. Siitä minun mahakivut ja turvonnut olo onkin johtunut. Pitää nyt kuulemma ottaa rennosti eikä nostella mitään jne. Ettei tule sitä hyperstimulaatiota. Mutta hyvin menee kuitenkin, syke löyty :D

Murppa ja nyytti rv 6+6
 
Voi, IHANAA murppa!! :hug: Siellä se teidän pieni ihmisentaimi kölli. Ja tokihan voi olla mahdollista, että toisen pikkuisen sydämen sykettä ei vielä nähty, mutta että elossa olisi kuitenkin. Toivottavasti munasarjan tilanne alkaa rauhoittumaan eikä hyperstimulaatiota tule. Kiva, että pääset taas pian pikkuista/pikkuisia kattelemaan ultraan. :heart: Sulla on sitten neuvola ja ultra samana päivänä.

Minä täällä tuskissani oon, ku niin tekis mieli kaikkea makeaa, mutta ei saa syödä. :ashamed: Mies lupasi, että saan huomenna ostaa niitä malacon truly karkkeja missä on 30% vähemmän sokrua. :p Jesh!

Muuten menee ihan hyvin. Vähän on rintojen vihlomista ollu nyt tällä viikolla, mutta kuulostihan tuota olevan muillakin odottajilla ja terkkarikin sanoi, että normaalia on. Oon vaan välillä "vähän" hermoheikko. :ashamed:

Niin ja vaunutkin tuli tuossa pari päivää sitten. Tilattiin yhdestä nettiliikkeestä Brion Kombit. :) Tosi hyvät ja jämäkät kyllä on. Koottiin miehen kanssa niitä yli kaks tuntia, kun ei niistä ohjeista oikein saanu selvää. Mutta koottua ne kumminkin saatiin ja hienot on!

Mitäs muille kuuluu?

Tinttu & Ukkeli 30+1
 
Minulla on ihan pallo olo..... En muutenkaan ole mikään keijukainen, mutta nyt tuntuu, että oon ihan tosissani rantapallon nielly.. Turvotusta joo, tiedetään, mutta millon se loppuu? Siis jos loppuu... Ja tuota mahaaki on vihlonu tuolta oikealta alhaalta, siellä se munasarja vihoittelee.. Ei vaan osaa rauhoittua...

Murppa ja nyytti rv 7+6
 
tuota nyt en oo varma kuuluinko vol 2.. mutta jos joku muistaa ni kiva ois.

Meille nyt tulossa kolmas.. LA 1.7.2009 ja siis nämä muut poika 10/04 ja tyttö 29.06.2008

taitaa tulla kiireinen loppukesä tälle äidille ens vuonna .
eli olin 20v kuumeilioissa ennen edellistä raskautta.mutta nyt en kuollaksenikaan muista oliko se vol 1 vai jotain muuta. mutta täällä odotuspuolella taas olen.. kahden viikon päästä ultra ja luulen että viikot vähenee hiukan.

wiivi84 & ? 10+1
 
Tervetuloa, wiivi84! =)

Koita kestää turvotuksen kanssa, murppa! :hug:

Meillä oli kontrolliultra keskiviikkona. Kohdunkaulan tilanne oli ihan hyvä. 2,5cm kohdunkaulaa ja kohdunsuu kiinni & kiinteä. Huoli siirtyikin nyt sitten vauvaan... Samalla siis lääkäri mittaili vauvan kasvua tuon minun rd:n takia ja vauvan vatsanympärys oli kasvussa jäljessä. Ihan alakäyrillä meni. :( Pää, reisiluun mitta ja pituus vastasi viikkoja. Lääkäri tutki napanuoran virtaukset, mutta niissä ei ollut häikkää. Kävin sitten synnärillä sydänkäyrässä eikä siinäkään vikaa, hyvät äänet pienellä oli. Sain uuden kontrolliajan ens viikon perjantaille. Lääkäri kyllä sanoi, ettei kannata olla huolissaan, mutta minkäs sitä voi kun huolettaa. :ashamed: Vauvan painoarvio oli myös alakanttiin, 1375g. Tosi virkeä ja eloisa pikkuinen poitsu siellä kuitenkin oli, joten ei kait ole mitään hätää. Voi kyllä olla, että vauvasta tulee muutenkin pieni, kun tuo mun mies on pikkuinen ja syntyissään ollut 45cm & 2700g.

Aina jotakin lisämurhetta tulee... :ashamed:

Tinttu & Tirpukka 31+2
 
Ihania uutisia murppa :heart:
Koska pääsette seuraavan kerran katsomaan vauvaa?

Tinttu, en usko että on sen vakavempaa, mutta ymmärrän kyllä että heti jos jokin on yhtään poikkeavaa niin laittaahan se huolestuttamaan :hug:

Mä oon käynyt siellä nt-ultrassa ja siellähän se pikkurakas pötkötteli. Kaikki oli hyvin. Pientä liikettä olen alkanut havaitsemaan iltaisin kun makailee ihan hipihiljaa silleen puoliksi vattanpäällä. Luulisin että pian alkaa varmaan tuntumaan ilman tarkempia kuulostelujakin :)
Pahoinvointia on edelleen aamuisin ja iltaisin mutta sekin on helpottamaan päin. Enää ei tarvi oksennella jatkuvasti joten olo on oikeastaan aika hyvä.
Huomaa muuten että näin toista odottaessa on paikat löyhemmällä kuin viimeksi. Heti jos yhtään rehkii enemmän esimerkiksi vaunulenkillä niin tulee sellainen tunne kuin joku olisi laittanut naulan mun häpyliitoksen väliin ja se heiluisi joka askeleella. Elimistö vissiin käskee ottamaan maltillisesti.

Mutta niin, minäpä jatkan tästä tuota siivoamista kun aamupalakin tuli jo syötyä..
 

Yhteistyössä