n.10 kg:n karistus

Heippa!

Muut ketjut tuntuu olevan niin pitkällä että oisko tänne nyt muita "uusia" mun seuraks karistelemaan jotakuinkin 10 kiloa. Mulla on paino nyt 70,3 kg ja 60-62 paikkeille olis pyrkimys päästä. Keventäjissä kirjailen ruokia ja liikkumisia, mutta ois kiva kirjotella jonkun kanssa ihan kunnolla kuulumisia. Ja jos jollain on välitavoitteena se kymmenen niin sekin käy!

Oon saanu karistettua 7,5 kg ja nyt on alkanu vähän takkuamaan. Liikuntaa tulee harrastettua 3 kertaa viikossa jumppaa ja sitten koiralenkkejä jokunen siihen päälle. Juoksu kiinnostais, mutta oon aina ollu aika huono siinä touhussa, et jotenkin pitäis sekin saada alulle.

Nyt vaan mukaan! =)

 
Terve! Mä voin tulla sun kaveriksi. On vielä n.10kg raskausajan kiloja jäljellä. Paino nousi 20kg mut puolet onneks tippu itsekseen. Tänään aloitin laskemaan pv pisteillä :) niillä viimeksikin pudotin synnytyksen jälkeen. Liikuntaa pitäis kans alkaa harrastaan, aluksi varmaan jää vaunulenkkeihin mut onhan sekin jotain. Onpa kiva ku täällä oli ihan uus ketju sopivasti niin on laihdutus seuraa eikä tarvi ihan yksin yrittää :D ja niin, painan nyt 69kg ja haluaisin painaa alle 60. Oon kuitenki vaan 158cm pitkä.
 
Kiva kun löyty laihisseuraa. Mäkin oon joskus niillä painonvartijoitten pisteillä laihdutellu, oli sillon se romppu käytössä. Taidetaan pyrkiä liki samaan paino-pituus suhteeseen kun mä oon sen 162 pitkä.

Mulla ei oikeen noi vaunulenkkeilyt onnistu kun esikoinen on jo lähempänä kahta ja ei viihdy kärryissä kauheesti. Pienempi (3,5 kk) kyllä viihtyis uniaikaan, mut se on just sillon kun esikoiselle pitäis antaa lounasta ja saada sekin nukkumaan. Onneks mun mies on uhrautunu ja pääsen kolme kertaa viikossa jumppaan ja koiralenkeille välillä.

Perjantaina sain vähän esimakua juoksemisesta tai mun tapauksessa hitaasta hölkästä. Ei kyllä kovin kauaa jaksanu, todella huomaa et kunto on pohjilla.

Mikäs päivä punnaat painoa? mulle on jääny toi maanantai punnituspäiväks kun siinä keventäjissä on se ja toisaalta ei viikonloppuna sorru niin pahasti kun kuitenkin näkyy tuloksissa sitten maanantaina.
 
Meillähän on suunnilleen saman ikäiset lapset näköjään :) vanhempi on 1v10kk kohta ja pienempi 6viikkoa. Meillä tuo vanhempi onneksi suostuu istumaan vaunuissa yleensä vaikka joskus haluaakin kävellä. Mullaki on ollu tarkoitus jonnekkin mennä jumppaamaan muuten vielä tiedä missä täällä olis mulle sopivaa. Ja taitaa jäädä tammikuulle aloitus kun silloinhan yleensä alkaa uus kausi. Enkä vielä kauhean raskasta ole viitsinyt aloittaa ku tuo vauva on vielä niin pieni.

Mulla ei mitään tiettyä punnituspäivää ole vielä kerinnyt tulla ku tosiaan eilen aloitin :D (imetys loppui tällä viikolla :( ) mutta maanantain voisin itsekin ottaa niin olis sama päivä ku sulla. Meillä tosiaan aika samat tavoitteet on.
 
No niin maanantai ja huonosti nukuttu yö takana, vaavi valvottaa. Punnituspäivä ja 500g oli kevyempi kuin viikko sitten eli pääsin kuin pääsinkin 70 alle 69,8 kg siis nyt paino. Luulin et ois enemmänkin pudotusta, mutta eipä ollukaan. Liekö sitten podypumppi vaikuttanu kun lihakset ihan kipeenä eli oisko nesteitä. Oon kyllä niin hyvin pysyny kaloreissa et tuo oli hieman pettymys et nuin vähän lähti. Taidan olla vähän hätänen kun haluis hirveitä tuloksia koko ajan.
 
minäkin tahdon mukaan. raskauskiloja tässä oon vaihtelevalla menestyksellä karistellu. mullekki tuli se 20 kg, josta lähti vaan 5 jäi sairaalaan. nyt vauva 10,5 kk jo ja aamulla puntari näytti 62,5 kg eli 4,5 raskauskiloa vielä jäljellä. eka etappi mulla on painaa alle 60 kg ku neiti täyttää vuoden. sen jälkeen 55 kuulostais hyvältä. pituutta mulla on huikeat 154 cm.

minä käyn 2 kertaa viikossa jumpassa, kerran nyrkkeilemässä, juoksemassa (jos jaksan) tai sit vaunuttelemassa. yhteensä 6 kertaa viikossa on tavoitteena. on mulla crossarikin, jos ei ulos viitti lähteä, niin tekee sit sillä, tekosyyt ei auta!

mut tsempataan toinen toisiamme. just mies sano mulle et oon laihtunu ihan selvästi, mukava kuulla. on mulle alkanu ihan kivasti mahtuun vanhat farkut jne. tästä on hyvä jatkaa. ainoa mikä pelottaa on joulu...
 
niin, toi mun puntari näyttää vaan 500 gramman tarkkudella. ronttis, älä masennu, mullaki vasta näytti paino varmaan kaks viikkoa 64,5 kg. kyllä se siitä pikkuhiljaa. mie oon kyllä itekki semmonen kaikki-mulle-heti tyyppi, jonka takia monet laihutukset on jääny vaan yrityksiksi. 500 grammaa viikossa on tosi hyvin!! se tekee 2 kg kuussa!
 
Tervetuloa vaan sanuli. Sullahan onki hyvin paino lähteny. Ja niin oli ronttiksellaki, eikös sitä sanota et puoli kiloa viikossa on hyvä tahti.

Mä painoin tänä aamuna 68.3kg. Huh ku mäki haluaisin äkkiä pois ne 10kg ni mahtuis vaatteet päälle ja sit vois alkaa laihduttaa niitä viimesiä kiloja :D Mut pakko ottaa eka tavoitteeksi tuo 10kg ettei tuu epätoivoa ku on niin paljo pudotettavaa.

kauheasti harrastatte liikuntaa. Pitäis itekki vaan alkaa kävellä edes. Pisteissä oon sentään pysyny nää pari päivää hyvin :p oikeastaan en oo ees kaikkia syöny ku en oo ehtiny (!) :eek:
 
Hei!

Olette niin samassa tilanteessa kuin minä, joten pakko liittyä seuraanne.
Raskauskiloja minäkin olen pudottamassa. Viime viikolla aloitin herkuttelun vähentämisellä. Vauva on vielä täysimetyksellä, joten tässä vaiheessa järkeistän vain syömistäni. Kunhan kiinteät tulevat ruokavalioon, alan laskea pisteitä. Liikuntaa en sinänsä harrasta, mitä nyt lasten kanssa tulee liikuttua.

Lähtöpainoni viime viikolla oli 71 kg. Eilen vaaka näytti 70,4. Tavoite on 64 kg. Pituutta minulla on 168 cm. Punnituspäivä on maanantai. Aikatavoitteen päätän, kunhan alan varsinaiseen laihdutukseen.

Nyt täytyy mennä. Tsemppiä meille!

Terv. Napos
 
TTJ
Minulla raskaudesta jokunen vuosi aikaa, mutta ylimääräisiä kiloja edelleenkin on..tavoitteena päästä niistä ens kesään mennessä.
Pituutta 160cm ja painoa 74.8kg..tuonne 60 kg:n nurkille, kun pääsis..
Painonvartijoiden pisteitä ajattelin alkaa laskeskelemaan..

Liikkuminen on aika nollassa, tuntuu ettei siihen riitä aikaa. Olen päivät töissä 8-16, aamulla on pimeää, samoin töiden jälkeen, ei tee mieli lähteä lenkille..Ja lastenkin kanssa täytyis keretä olla..

Maanantai hyvä punnituspäivä..
 
Moikka! Mä voisin pikkuhiljaa siirtyä tänne puolelle.. Oon tossa pidemmässä ketjussa mutta olen päässyt tavoitteeseeni (pudotus 10 kiloa) ja haluaisin jatkaa.. Mulla olis tavoite joku 60-65 kiloa... ja kesään mennessä pitäis olla tavoite saavutettuna. Paino on tällä hetkellä 70,9kg ja pituus 169 painoindeksi on just ja just normaali.. 2kk on painoani pudottanut ja saanut huimat 10 kiloa veks. nyt olis seuraava niskasta kiinni ottamisen aika
 
Kivaa kun tulee lisää porukkaa!
Sanuli: Missä käyt nyrkkeilemässä? kunto- vai ihan oikeeta nyrkkeilyä? Harrastin kuntista jokunen vuos sitten ja nyt siis bodycombatissa, vois sanoa et hiki virtaa ja toivottavasti rasva palaa. Juu ja tuosta painosta niin 500 grammaa kun lähtis joka viikko niin sehän ois paljon ja varmaan pysyiskin hyvin sit tavoitteessa. Eilen vaan oli niin väsy tytön takia et ei tuntunu sekään mukamas hyvältä. Mut nyt täytyy tuulettaa kun sai kympin rikki.

Rouva Räpylä: Sullakin putos heti hyvin. Ne viimeset kilot onkin sitten varmaan tiukassa. Aikasemmin kun joskus alle kakskymppisenä laihdutin niin tuntu et 64 kilon paikkeilla sai tapella ihan tosissaan.

Napos: Mäkin vielä imetän, mutta joutunu jo turvautuun velliin ja kiinteisiin eli siks laskeskelen jo kaloreita ihan kunnolla. Sinänsä me imettäjät ei saataiskaan hurjan nopeesti laihduttaa...

TTJ: minkäs ikäsiä muksuja sulla on? Niitten kanssahan voi iltasin jumpata ja vaikka fröbelin palikoitten tahtiin ;)

Kultakala: 10 kiloa 2 kuukaudessa! Sulla on pudonnu aivan hurjaa tahtia! Ja onnittelut normaali-indeksiin pääsystä.

No niin en varmaankaan sitten kommentoi jokaisen juttuja aina, mut täyty nyt laittaa kun jokaisella oli jotain mistä oli pakko kysyä/kommentoida.

Lasketteko muuten kaikki PV:n pisteillä vai onks muita keinoja? Mulla on toi keventäjät mutta se on mun mielestä aika syvältä kun ohjelma tökkii varsinkin iltasin ja muutenkin musta surkeempi kun esim. kalorilaskuri. PV: pistesysteemit saisin kyllä minäkin äitin kautta, mutta pakko nyt käyttää keventäjien maksettu kausi loppuun.
 
Uudet pudottajat tervetuloa :) itsellä sujuu pisteiden lasku hyvin. Nää pisteet on siitä kivoja et periaatteessa voi syödä mitä haluaa kunhan pysyy pisteissä. Tänään ajattelin mennä yksin lenkille, poikien kans ei pääse nyt ulos ku vanhemmalla on kauhea yskä :(

Kultakala, siis MITEN sä olet pudottanut 10kg kahdessa kuussa? Mäki haluan noin nopeaa toimintaa :D onnea pudotuksesta, tuosta onki varmasti kiva jatkaa ku alku on sujunut noin hyvin.
 
Ronttis: käyn kuntonyrkkeilemässä ja hiki virtaa!

tää mun laihdutustapa on järkevä syöminen ja liikunta. alus ei paino tippunu ja meinasin jo siihen keventäjiin liittyä. mut sit aattelin et en viitti alkaa kaikkia syömisiä kirjaamaan ylös et kyl mie osaan syyä kohtuudella muutenki. sunnuntaina tuli viimeks herkuteltua. ostin niitä pirkka salmiakkikarkkeja, jossa on 100 g ja 100 kaloria. ne on tosi hyviä :p

nuitten liikuntojen kanssa oon ottanu tavotteeks 1500 kcal viikossa liikuntaa ja ihan hyvin on toiminu. ekaks meinasin 2000 kcal mut se on aika paljon. mut kahtena perättäisenä viikkona on kuitenki tullu se yli 2000 kcal.

mut neiti huutelee tuolla, meen kellistään sen :wave:
 
Vitsi että eilen otti aivoon kun äijä oli joutunu ylitöihin ja mä en päässy jumppaan/lenkille lainkaan! Tuntu ihan tosissaan että pää hajoaa. Että näin pahasti sitä saattaa olla riippuvainen siitä omasta tunnin liikuntatuokiosta.

En oo muuten aatellu noita liikkumisia viikkokalorien osalta... mitäköhän sitä itellä kertyis...

Älkää puhuko salmiakista salmiakkirohmulle, hih ;) oon karkkilakossa vuoden loppuun ainakin. Mua niin pelottaa toi joulu et täytyis varmaan kieltää muutkin herkut jotenkin. Mä oon just sitä sorttia et jos sorrun niin sorrun sitten ihan kunnolla.

 
tääläki ukkoa ootellaan kotiin et pääsis suihkuun ja kerkeis sit nyrkkeilyyn. neiti nukku peräti 15 minsaa päikkäreitä, niin enpä kerenny ku laittaa pyykit koneeseen ja syöpästä. noh, käytiin tänään kävelyllä wimmun kaa mut nyrkkeileen silti tekis mieli. hiihtolatuki näky jo olevan =) tarttis sukset jonku voidella mulle ekaks.

mulla kans pelottaa tuo joulu. ollaan menossa pariks viikoks kotiapäin, siis vanhempien tykö. mulla tulee siellä aina järjetön mässytyskausi ku siellä on aina herkkuja. miten sitä osais olla syömättä??? tai syyä kohtuudella...

mut nyt leikkiin neitin kanssa...
 
Huomenta! Ihana ilma olis ja tekis mieli ulos mutta ei pääse ku on poika sairaana. Olis voinu vetää tota pulkassa pitkin pihaa, kyllähän sekin liikunnasta käy :p eilen päätin, et alan ihan oikeasti käymään lenkillä. Jos 3x viikossa kävis. Sanoin jo miehelle et huomen aamuna meen lenkille, eipä pysty keksimään tekosyytä olla menemättä :D sit mulla on sellainen jumppavideo jonka sai sen kuntoplus, vai mikä se on, mukana. Se on tosi kätevä, voin vahvistaa selkää ja litteyttää vatsaa kotona ohjaajan kans. Se sopii mulle hyvin ku olen tämmöinen laiska lähtemään. Ei ole tullut sellasta liikuntariippuvuutta mulle niinku teillä tuntuu osalla olevan...

Mäki muutama vuosi sitten kävin potkunyrkkeilyn alkeiskurssin ja se oli kyllä kivaa.

Siis miks raskauskilot ei voi vaan hävitä raskauden jälkeen? Tai miks sitä piti syödä niin paljo?!

Nyt on tää pisteiden lasku mennyt paremmin ku ekan lapsen jälkeen. Silloin tuntui et oli nälkä koko ajan mut nyt oon tajunnu et kannattaa ihan oikeaan ruokaan tuhlata ne pisteet eikä syödä lounaan tilalla pelkkää leipää. Tosi hyvin on menny ku syö kunnolla, ei nälkä yllätä. Mä voin kyllä suositella pisteitä :)

Mä ajattelin, että jouluna kyllä syön herkkuja. Sinne asti aijon kyllä pitää tiukkaa kuria, mut aatto ja joulupäivä on mun suklaapäiviä. Mut nyt vissiin aika mennä ku toinen pieni odottaa sylissä vaipan vaihtoa ja toinen kiipeilee mun niskassa :D
 
Ekoissa viesteissä mietittiin maanantaita ja tuolla annoinkin jo maanantai tuloksia. Jos te muut haluutte lauantain niin tehkää vaan niin, mä mieluummin punnitsen maanantaina niin pysyy viikonloppu paremmin kasassa ja ilmotan sitten maanantaina sen painon. Aikanaan itekin oisin halunnu aina lauantaiks punnituksen, mut tuossa keventäjissä se on maanantailla ja nyt oon huomannu et mulla se toimii. Voitais varmaan välillä kasata myös sellanen lista pudotuksista niin tsemppais enemmän?
 
tänään on ollut huono päivä syömisten suhteen. mulla on paha tapa käyä joka päivä puntarilla ja ny näytti kiloa enempi ku eilen, niin sehän alko ottaa pattiin. ja varsinki ku toi mies on semmonen ruipelo ja mukamas kans dieetillä ollu saman aikaa ko mie ja sillä tippuu paino silmissä :kieh: vaikka se liikkuu vaan pari kertaa viikossa minun kuutta vastaan...

joo joo... en anna masentaa, huomenna on uusi päivä. kävin sentään tänään alottamassa hiihtokauden =) aluks tuntu tosi pahalta ja meinasinki antaa melkein heti periks mut kyl sit kuitenkin tuli 50 minsan lenkki tehtyä.
 
niin...ja kävin tänään työnhakukierroksella. oli tosi laiha saalis ja tuskin työtä irtoaa. keväällä mulla on enää pari tuntia viikossa koulua ja lopputyön teko. onpahan ainakin aikaa nauttia pikkuneidistä ja laihduttaa. kun en vaan tympääntyisi liikaan aikaan...
 
Hei!

Hienoa Sanuli, kun oot tehnyt sen, mitä mä oon vain suunnitellut: käynyt hiihtämässä. Kyllä mäkin vielä joku päivä. Viime keväänä ostin uudet suksetkin.

Mäkin käyn joka päivä puntarilla. Musta tuntuu, että pysyn paremmin kurissa niin. Eilen näytti tilanne niin hyvältä, että uskaltauduin syömään pitsaakin. Ja tänään söin ensimmäisen ja kenties viimeisen joulutortun tälle sesongille. Katsotaanpa punnituspäivänäni maanantaina, mitkä fiilikset sitten ;).

Hyvää viikonloppua kaikille!

Napos
 
No niin maanamtai ja punnituspäivä. Mulla näytti vaaka 68,7 kg eli 1,1 kg olis pudonnu.

Varoitus valitusta jostain ihan muusta ko laihdutuksesta: Viikonloppu oli ihan tappoa varsinkin lauantai-sunnuntai yö. Olin illan muksujen kans keskenään ja esikko meni ihan kiltisti nukkumaan. Mutta vauvan kans oli ihan kamalaa taistelua ja lopulta sain sen puol yks nukkumaan. Ite ehdin sitten puol tuntia nukkua kun äijä tulee ihan kamalassa kunnossa kotiin. Sain sen sitten toiseen huoneeseen oatjalle nukkumaan niin eikös se tunnin päästä taas ala vaeltamaan. Raijasin sen vessaan ja sit taaas nukkumaan. Ite en osannu äijän tulon jälkeen nukkua kun koko ajan mietin et millon se taas lähtee vaeltamaan ja muutenkin suututti kun se oli luvannu olla juomatta paljoa. Eilen olin niin väsynyt, kädet tutis ja kroppa oli ihan sekasin. En sitte pahemmin syömisiä miettiny vaan meni dominoa ja muuta suuhun. Onneks sentään kävin lauantaina jumpassa enkä jättäny sunnuntaiks. Tähän valvomiseen vielä että oon vauvan syntymästä asti nukkunu enemmän ja vähemmän huonosti kun tosiaan ei oo mitkään hurjat unenlahjat tuolla vauvalla, niin ei tosiaan tee mieli enää miestä paimentaa yöllä. Olin sitten niin kiukkunen et potkin äijän puol seittemän ylös ja tuli kyllä aikamoisia uhkailuja.

No niin... takasin laihdutukseen eli oon huomannu et paino laskee paremmin kun välillä on löysänny eli kun esim. viime viikolla jätin yhen jumpan pois ja söin pikkasen enemmän niin yhtäkkiä paino olikin paremmin pudonnu. Hassu ilmiö. Onks muilla käyny välillä niinpäin?
 

Yhteistyössä