Myytkö paljon hyvää tavaraa kirpparilla? (ihmisten ostokäyttäytymisestä)

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Kirppismyyntikeskusteluissa on keskusteltu, millä esimerkiksi hyvät tulot saa kirpparilla.

Itseäni on jäänyt vaivaamaan se, miten ihmeessä teillä on jatkuvalla syötöllä myytävää kirpparille. Lasten vaatteet ymmärrän hyvin, ne jäävät pieneksi. Samoin lasten polkupyörät tai urheiluvälineet. Mutta miten voi riittää astioita, dvd:tä, leluja, koriste-esineitä, huonekaluja aina yhä lisää myytäväksi.

Itse en ole mikään pihi kuluttaja, mutta ei minulla vaan noita paljonkaan riitä pois myytäväksi. Lienen siis hamsteri? Huonekalut ostetaan meillä niin, että ne kestävät vuosia, hyllystöt muotoutuvat uusiin paikkoihin ja tarpeisiin. Lelut ostetaan siten, että ne ovat monikäyttöisiä ja pitkäikäisiä. Lasten dvd:itä katsovat aikuisetkin, kun ne ovat laatusarjoja, opiskeluaikaiset astiat on jo kerralla myyty pois, jne.. Koriste-esineitä ei tosin kyllä kerää. Kirjat meillä kuuluvat kirjahyllyyn.

Miten ihmeessä porukalla riittää tavaraa myytäväksi kerta toisensa jälkeen? Ostetaanko tavaraa jatkuvalla syötöllä ja hetken päästä se viedään kiertoon kirpparille? Eikö silloin kannattaisi jättää tavara ostamatta? Vuokrata dvd makuunista ja kirja kirjastosta.

voihan se kierrätys tapahtua niinkin että ostetaan joltain toiselta kirppikseltä halvalla jonkun pöytävuoron lopettamis yms. ajankohtanan ja sit myydään omalla pöydällä eteenpäin kalliimmalla hinnalla

Ihmiset jotka ostavat enemmän niiin myös voivat myydä enemmän. NÄin se on.
Meillä ostetaan tavaraa melko vähän joten kirpparille vien melko harvoin tavaraa. Ja hyötykäytän esim vanhat vaatteet matonkuteiksi, enkä koita enää myydä räsyjä vaatteita.
Ei meillä ole rahaa ostaa niin hirveästi tavaraa että ois myytävänä jatkuvasti.
Tänään huutiksesta luin kun joku tuleva äiti myi ENNEN vauvan syntymää vaatteita jo pois kun oli ostanut liikaa(ja saanut). !! Minusta jotenkin uskomatonta.

Mullakin on ollut niin, että suurimmat määrät roinaa olen myytäväksi saanut anopin kätköistä ja silloin kun ukon kanssa pistettiin ruokakunnat yhteen. Mutta noita virheostoksia tulee harvoin, huonekalut tuunaan uuteen käyttöön, jne. Itse olen ostanut kalliista lundiaa ja stokkea sen takia, että tuote on meillä oikeasti elinkaaren päästä päähän. Vanhimmat lundiat ovat meillä 70-luvulta, jolloin oman vanhempani ostivat ne erään yrityksen käytöstä... Täysin käyttökelpoisia vielä. Miksi esim myydä stokken "syöttis" vuoden käytön jälkeen, kun se on oikeasti hyvä tuoli lapselle ihan kouluiässäkin.

Minä kierrätän lasten ja omien vaatteideni lisäksi leluja, lehtiä, kodin tekstiilejä; tyynynpäällisiä, torkkupeittoja jne, astioita, koriste-esineitä, joiden tilalle on ostettu jotain uutta, sellaisia lahjatavaroita, joille ei ole löytynyt käyttöä, Kivi-tuikkukippoja tai Mariskooleja mieluisempiin väreihin jne.

Periaatteena on, että kun jotain uutta ostan, kamutan jotain samalla ulos. Lisäksi olen lopettanut kaikki lehtitilaukset. Löydän tarvitsemani lehdet viikon päästä murto-osan hintaan kirppikseltä.

Yhteistyössä