Myyntiedustajan palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettii

Vieras
Onko teistä joku myyntiedustaja tai onko miehenne? Paljonko on palkka?
Mun mies on myyntiedustaja elintarvikealalla ja palkka oon mun mielestä ihan surkea, ei mielestäni oikeen... Saahan hän kovasta reissaamisesta kilometrikorvaukset, mutta eihän sitä pidä ajatella palkaksi...
Niin, ja Phjois-Suomessa asutaan, että onhan täällä huonommat palkat kuin etelässä, mutta joku raja sentään.

kaveri saa 2000 ja on johtotehtävis myyntihommis kans ja moittii myös palkkaansa, aikoo vaihtaa muuhun. Ulkomaankaupan tradenomi on, tosi turhauttavaa olla niis hommis tuolla palkalla. Mulle tuo riittäisi, mut mä en olekaan tradenomi.

Mies on myyntipäällikkö ja oli ennen edustaja. Niiden palkat on aika rankassa haarukassa.
Myyntiedustajan nimikkeellä, kun on monenlaista viheltäjää nykyään. Kouluttamatomat parikymppiset kännykkäliitttymämyyjät ovat edustajia, btob myyntineuvottelijoita tai accountmanagereita. Jos miehesi kiertää "myymässä näkkileipää" marketteihin eli tarkastamassa onko hyllyssä tyhjää, niin palkka on ihan ok. Jos se vaatisi laajempia tuote- teknikka- tai muita osaamiskuvioita voisi palkka esim. teollisuuden myyntiedustajana olla jopa 4.-5.000 ? pohjalla+provisiolla. Palkka riippuu työn vaativuudesta ja erikoisosaamisen tarpeesta tehtävässä.

Jos se vaatisi laajempia tuote- teknikka- tai muita osaamiskuvioita voisi palkka esim. teollisuuden myyntiedustajana olla jopa 4.-5.000 ? pohjalla+provisiolla. Palkka riippuu työn vaativuudesta ja erikoisosaamisen tarpeesta tehtävässä.[/quote]

Lähempänä tuota ylläolevaa on työn kuva, eli palkka taitaa ihan oikeesti olla p****stä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos se vaatisi laajempia tuote- teknikka- tai muita osaamiskuvioita voisi palkka esim. teollisuuden myyntiedustajana olla jopa 4.-5.000 ? pohjalla+provisiolla. Palkka riippuu työn vaativuudesta ja erikoisosaamisen tarpeesta tehtävässä.

Lähempänä tuota ylläolevaa on työn kuva, eli palkka taitaa ihan oikeesti olla p****stä...[/quote]

Elintarvikealalla ??? harvinaista. Siellä yleensä ei paljon noita taitoja vaadita. Tilauslista käteen ja asiakkaan kanssa kahville. Myydä ei tarvitse, ottaa vain tilauksia vastaan.

No käske menemään pomon puheille ja pyytämään lisää liksaa. Joko saa, ei saa, saa potkut tai tyytyy nykyiseen. Provikkapohjaisia myyntityön paikkoja on pilvin pimein tarjolla. Siinä vaan sitten teet töitä ja parhaat pärjää, kun liksa on omasta ahkeruudesta ja taidoista kiinni.

Itse sain ainakin jo 90-luvun puolivälissä, kun vielä elettiin markka-aikaa, viikossa puhtaana käteen yli 5000 mk. Tosin allani oli kahdeksan miestä eri puolilla maata ja heistäkin sain osuuteni.
Mutta palkkahan on siis monestikin kiinni siitä kuinka paljon saa myyntiä aikaan. Eli se, joka osaa myydä, tienaa kyllä hyvin.
Ei siis kannata aiheesta nurista. Jos ei osaa myydä niin alaahan voi aina vaihtaa. Ja pääseehän sitä karenssin jälkeen päivärahallekin. Eipähän tule kuluja ainakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mämämä;22249214:
No en tiedä elintarvikealasta mutta mun mies on edustajana, ja peruspalkka on 3600e joka on liian vähän, kohta uudet palkkaneuvottelut.

Tuo kyllä jotenkin pistää miettimään, että onko tässä omassa hoitotyössä MITÄÄN järjen hiventä, sillä palkaa on rutkasti heikompi ja työtä tehdään sentään hartiavoimin... :( Jos pelkällä puhumisella saa tuon verran - 5 tonnista puhumattakaan, niin väärin menee... Joo tiedän - aina voi vaihtaa alaa, mutta noin niin kun yleisellä yhteiskuntatasolla vois vähän suhteuttaa noita palkka-asioita työn vaativuuden mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja on se niin väärin;22249320:
Tuo kyllä jotenkin pistää miettimään, että onko tässä omassa hoitotyössä MITÄÄN järjen hiventä, sillä palkaa on rutkasti heikompi ja työtä tehdään sentään hartiavoimin... :( Jos pelkällä puhumisella saa tuon verran - 5 tonnista puhumattakaan, niin väärin menee... Joo tiedän - aina voi vaihtaa alaa, mutta noin niin kun yleisellä yhteiskuntatasolla vois vähän suhteuttaa noita palkka-asioita työn vaativuuden mukaan...

Tässä taas nähdään, kuinka heikolla pohjalla on ihmisten käsitys toisten ammateista. Myyntialan työt, joissa ansaitaan kunnon palkkoja, vaativat todella paljon enemmän kuin puhetaitoa. Pitää osata myös laskea, budjetoida, tuntea lainsäädäntöä, standardeja, omata teknistä asiantuntemusta, jaksaa matkustaa, tehdä 10-12 tunnin työpäiviä jne. TS. tietoa ja koulutusta pitää löytyä. Yhtä hyvin voisi sanoa, että hoitoalalla riittää, kun on empaattinen. Se olisi yhtä lähellä totuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja tuotepäällikkö;22249912:
Tässä taas nähdään, kuinka heikolla pohjalla on ihmisten käsitys toisten ammateista. Myyntialan työt, joissa ansaitaan kunnon palkkoja, vaativat todella paljon enemmän kuin puhetaitoa. Pitää osata myös laskea, budjetoida, tuntea lainsäädäntöä, standardeja, omata teknistä asiantuntemusta, jaksaa matkustaa, tehdä 10-12 tunnin työpäiviä jne. TS. tietoa ja koulutusta pitää löytyä. Yhtä hyvin voisi sanoa, että hoitoalalla riittää, kun on empaattinen. Se olisi yhtä lähellä totuutta.

Joo todellakin. Ihan metsään menee jos joku ajattelee että myyntityö on "pelkkää" puhumista. Tulosvastuut niskassa koko ajan. Täytyy tietää "kaiken" edustamistaan merkeistä. Jatkuvaa reissaamista. Ikinä ei 8h riitä päivän pituudeksi.

No mutta hoitoalan ihmiset ovat usein juuri noin kapeakatseisia muka-marttyyreita. "Nyyh, huonot palkat meillä ja maailman rankin työ".

Uusimmat

Yhteistyössä