Myyjä ei tahdo ostajaa mukaan kosteusmittaukseen? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hepa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika erikoiselta vaikuttaa. Miks et saisi mennä? Mitä myyjä pelkää ja peittelee? Arveleeko tulevan ilmi jotain kaupantekoon vaikuttavaa? Kummastuttaisi ja haluttaisi vielä enemmän päästä mittaukseen mukaan, jos asunnonosto edelleen kiinnostaisi.

No eiköhän siinä pitäisi todeta myyjälle että hyvin harva tuleva asunnon ostaja EI olisi kiinnostunut tulevan asuntonsa kunnosta, joten kiitäisin ja kertoisin että tähän loppuivat asuntokauppakeskustelut tällä kertaa...

Tarkoitus on meidän maksaa mittauksesta puolet mutta järjestettävään mittaukseen emme olisi tervetulleita. Tokikaan emme juurikaan ymmärrä mitään mittauksista mutta olisimme paikalla tahtoneet olla kuitenkin.

No aivan varmasti se tietää että siinä mittauksessa paljastuisi jotain huonoa tai siten mittaaja on hänen tuttunsa eikä halua ostajaa sinne katsomaan kuinka he junailevat juttua... en ostaisi tönöä tollasen jälkeen.

Totta että pintakosteusmittaus ei kerro koko totuutta, mutta silti olisin paikalla kun mitataan.

Jos myyjä oikein sanonut ettei ota ostajaa mukaan mittaukseen, sanoisin että saa maksaa sitten ihan itse kokonaan ks. mittauksen ja talon osto jäisi siihen....

Jos vaikka mitään hälyyttävää ei löytyisikään, silti myyjän käytös epäilyttävää??? yrittääkö peitellä jotain???

Olemme vähän ymmällämme mutta eihän sinne väkisinkään voi tunkeutua mutta nyt täytyy sitten jutella neuvotella lisää. Maksamme sitten itse vaikka oman tarkastuksen itse valitsemallamme firmalla tjs.
Mutta raportin kuulemma saisimme lukea...

[QUOTE="hepa";23505148]Olemme vähän ymmällämme mutta eihän sinne väkisinkään voi tunkeutua mutta nyt täytyy sitten jutella neuvotella lisää. Maksamme sitten itse vaikka oman tarkastuksen itse valitsemallamme firmalla tjs.
Mutta raportin kuulemma saisimme lukea...[/QUOTE]

Tuo kuulostaa niin kierolta kuin olla ja voi. Mikä on myyjän esittämä syy siihen ettette saa olla mukana? Että oikein raportin saisitte lukea, miten anteliasta :D

TE olette ostamassa häneltä taloa/asuntoa ja hän kieltää teitä perehtymästä tarkemmin talon/asunnon kuntoon? Eikä tämä oikeasti herätä teissä tarpeeksi epäilyksiä? Jättäisin tuollaiset kaupat väliin aivan heti, koska myyjä mahdollisesti tietää jotain mitä ei halua teidän tietävän.

Kyllä mä haluisin olla paikalla... Myö ku myytiin mein kämppä, nii jos ostajat olis halunnu olla paikan päällä nii tottakai olisivat saaneet olla mukana. Ja tämä nykyinen kämppä kun ostettiin tai siis tehtiin tarjous, nii mies oli mittauksessa mukana.

Me oltiin paikalla kosteusmittauksen aikana. Hyvä niin, koska tiedetään nyt tarkkaan ne kohdat mistä mitattiin. Ja näin osattiin myöhemmin tarkastaa vähän erikohdista.
Esim takkahuoneesta saatiin ihan normiarvot, mutta kun lattiaa remontin yhteydessä purettiin löytyi kosteusvaurio ulko-oven vierestä. Mittaus tehtiin ihan toisesta päästä huonetta... Nyt osaisin vaatia, että myös ovenpielus mitattaisiin.

Jos maksatte puolet, teillä pitäisi olla myös mahdollisuus olla mukana.

Jatkan kiukkuamista. Missään nimessä emme kelpuuta nyt tätä raporttia ellemme mukaan pääse. Ja tämä kyllä nyt herätti epäilyt aika rankasti joten täytyy pohtia kauppaa nyt tarkasti.

Prkl..se oli meidän unelmien talo :(

[QUOTE="hepa";23505502]Jatkan kiukkuamista. Missään nimessä emme kelpuuta nyt tätä raporttia ellemme mukaan pääse. Ja tämä kyllä nyt herätti epäilyt aika rankasti joten täytyy pohtia kauppaa nyt tarkasti.

Prkl..se oli meidän unelmien talo :([/QUOTE]

Oletteko ostamassa taloa suoraan myyjältä tai kiinteistövälittäjän kautta?

Itse kun ostimme talon, niin myyjä myi silloin taloa kiinteistövälittäjän kautta.

Kuntokartoituksesta kun puhuttiin niin,
Välittäjä sanoi meille, että myyjä ja kiinteistövälittäjä ei ota mitään kantaa siihen kuka firma sen tekee vaan ostaja päättää firman ja kartoittajan.
Lasku meni puoliksi meidän ja myyjän välillä ja
kuntokartoituksessa oli paikalla me, myyjä ja kiinteistövälittäjä.

Otattehan te kuntokartoituksen, ette kai pelkkää kosteusmittausta ole ottamassa ??
Ja annatteko tosiaankin myyjän valita sen joka sen kartituksen tekee ??????

Yhteistyössä