Myydäänkö hampurilaisravintoloissa lasten ateriaa aikuiselle?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieniruokainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ostat lastenaterian niin siinä tulee yleensä mukana jokin lelu. Mutta ne lastenaterian hampurilaisethan on ihan niitä perushampurilaisia, pienimpiä, esim. mäkkärissä juuri niitä euron hamppareita. Kyllähän niitä saa ostettua kuka tahansa, aterianakin.
 
Myydään. Joskus ovat hieman naureskellen mäkkärissä kyselleet teinitytöiltä, että laitetaanko lelu. Hesellä lelun voi vaihtaa minipehmikseen. Tosin hesellä ostetaan yleensä alennuskupongilla juustoateria lapsille, tulee paljon halvemmaksi ja saa isomman juoman.

Ja mistä ne tietävät kenelle sitä ostaa. Voihan lapsi vaikka istua valmiiksi pöydässä odottamassa ateriaansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30068133:
ei kai sillä väliä olekkaan, mut ostaessa hampurilaisaterian sen saa yleensä halvemalla kuin lastenaterian, koska siihen ei kuulu sitä lelua.

No mäkkärissä halvin aikuisten ateria maksaa 4,60, lastenateria 3,95.

Toki pitää huomioida, että ainakin tuolla mäkkärissä lastenaterian ranskalaiset ja juoma on pienempiä kun aikuisten aterioissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30068133:
ei kai sillä väliä olekkaan, mut ostaessa hampurilaisaterian sen saa yleensä halvemalla kuin lastenaterian, koska siihen ei kuulu sitä lelua.

Happy Meal aterian saa sillä juustohampparilla alle 4e, aikuisten juustoateria taitaa maksaa enemmän?
 
Myydään vaikkei pitäisi. Lastenateria on sisäänheittotuote ja aikuisille pitäisi maistua BigMac -ateria tuplajuustolla ja extraraneilla.

Happy Meal -ateriassa ei ole ikärajaa ja kaikille aikuisille ei todellakaan maistu mikään Big Mac -ateria tuplajuustolla ja isommilla ranskalaisilla. Itse en koskaan ota edes noihin aikuisten aterioihin mitään isompaa juomaa tai isompia ranskalaisia.
 
osta mukaan niin ainakin myyvät. Sillonhan voit olla ostavinas lapsille kotiin. Noin yleensä kai ravintoloilla on oikeus olla myymättä lastenateriaa aikuisille. Hampurilaispaikoilla voi tietysti olla eri käytännöt. Toisaalta, jos ostat sen ihan vaan hampurilaisateriana etkä happy mealin tai vastaavana...
 

Yhteistyössä