Myötä- ja vastamäessä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pailakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pailakka

Vieras
Jos sinulla todettaisiin joku vakava sairaus ja tulevaisuus näyttäisi pelkältä vastamäeltä, pysyisittekö puolisonne kanssa?

Tutkimukset ovat kesken, mutta vaikuttaa siltä, että minulla on ms-tauti. Haluan erota miehestäni, hän ei. En näe itsessäni ja tulevaisuudessani mitään kaunista, haluan miehelleni jotain parempaa. Kuvittelin olevani mieheni kanssa yhdessä kuolemaan asti, mutta nyt kun olen uppoamassa paskaan, en halua kiskoa häntä mukanani. En ollut varautunut, että se vastamäki olisin minä itse.

Mul on aika paljon kroonisia sairauksia jotka haittaavat paljon arkielämää ja olen kanssa monesti miettinyt että antaisin miehen mennä jos vielä pahemmin sairastuisin haluaisin erota ja mies saisi lapset saisin kuolla rauhassa pois.

Voimia:hug:

Jättäisitkö miehesi jos hänellä todettaisiin sairaus?
Anna miehesi itse päättää mitä tekee!

Jos tilanne olisi toisin, en lähtisi. Enkä voi päättää mieheni puolesta, joten ei hän ole lähtenyt. Mutta ei minun ajattelutapani siltikään ole muuttunut. Mahtava kotikasvatus, aina pitää ymmärtää toisia ja olla avuksi, mutta itse ei saa olla vaivoiksi.

Voisin kuvittelevani jättää puolison jos hän käyttäytymisellään kokoajan antaa ymmärtää pärjäävänsä paremmin ilman minua. Eikä yhtään arvosta tukea jota hänelle tarjoan. Ensin kuitenkin pyrkisin selvittämään että kysymys ei ole esim. masennuksesta jota vakava sairaus voi aiheuttaa.

mieheni sairastui vakavasti:psykoottistasoinen masennus, minä en häntä hylännyt, vaikka ei ollut helppoa. meni kaksi vuotta mutta mies parani! pikkuhiljaa kuitenkin kaikki pakosti jaksaminen vei minun voimani, sairastuin siis burn outtiin. mies jätti,kun hänellä oli niin kauheaa. sniif.

Jos mies sairastuis en kyllä haluais sen takia erota, sehän on ihan järjetön syy. Ja jos olis niin päin, että itte sairastuisin sais mies tietenkin päättää mitä tekis. Näistä ollaan joskus puhuttu ja molemmat on sitä mieltä et sairaus ei meitä erottais, mutta mistäs sitä tietenkään tietää mitä tapahtuis jos sellanen tilanne oikeesti tulis.

Aapeelle sanoisin, että anna miehen päättää, mut jos se jatkuvasti hermostuu siitä ettet pysty tekemään jotain niin siinä tilanteessa tietty kannattaa miettiä

Yhteistyössä