Minulla todettiin eka kerran myooma 1999.silloin se oli kooltaan lillisormenkynnen kokoinen. Eli aika pieni. Gynekologini oli sitä mieltä, että sitä ei kannata poistaa, koska operaatio vaikeuttaa lapsen saantia. Toivoin tuolloin, että se pienikin olisi poistettu. No, lapsia eiole tullut mutta myyoma on koko ajan kasvanut ja sinne on tullut kaveriksi 2 lisää vuosien varrella. Menneinä vuosina olen aina ehdotellut, että jos nyt kuitekin poistettaisiin nuo kasvaimet ja säästettäisiin kohtu. Mutta gyne ei ole lämmennyt asialle vaan jättänyt ne kasvamaan. Vasta pari vuotta sitten hän alkoi puhua, että jos leikkausta ei tehtäiskään vaan odoteltaisiin n.8vuotta, jolloin ne alkavat itsestään jo iän puolesta pienenemään. Hirvitti! Hän oli tullut kohtua säästävälle kannalle. Mutta nyt en enää jaksa oireiluiden vuoksi elää näiden kanssa.Myyomien koot olivat keväällä kun kävin vastaanotolla isoin 5.26cm,toinen3.05cm ja kolmas 0.95cm, joten hyvin ovat kasvaneet siitä yhdestä kynnenkokoisesta.. Nyt gyne sitte oli sitä mieltä, että kohtu ja munasarjat on poistettava vaikettavat elämää, poistolla elo tasoittuu kuulemma ihmeesti. Kipua on ollut o pitkään selän sekä alavatsan seuduilla. Vuoto on ollut koko ikäni runsas ja kivulias koko kuukatissessio sekä pms-oireet tuiki kiusalliset. Nyt vuoto on aivan sekaisin, koska jännitän leikkausta. Mulla on aivan nuorena leikattu 2Xendometrioosio. Niistä on n.20 vuotta aikaa. Lekkaushaava oli nk.hymy eli vatsaa ei leikattu pysty suuntaan, vaan tehtiin iso hymy ympäri alavatsan kautta navasta navan korkeudelle. Toipuminen oli hidas ja kivulias. Ponnistukset ja muut ei oonistunu ei millää, vatsa ei toiminu ei virtsa pitkään aikaan.Tulehduksia alapäässä oli usein. Kunto nollassa.Tunto onollut alavatsan seudulta kokonaan poissa nämä vuodet. Ja nyt tehdään taas 3."hymy"-leikkaus, koska tutkivat kai kiinnikkeet ja mahd.endometrioosin olemassaolon. Alkaako tästä nyt sitte vaa uusi tuskientaival kaikkine oireineen, tulehduksineen ynnämuine ilmenemismuotoineen. Onko odotettavissa valoa tunnelin päässä vaiko ihan pimeetä??