Myooma? Miten jatko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria-tuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maria-tuulia

Vieras
Olin pari viikkoa sitten ultrassa ja siellä näkyi iso muutos,lääkärit arvelivat myoomaksi tai adenomyoosiksi. Sanoivat kuitenkin ettei muutkaan mahdollisuudet ole poissuljettuja koska näkyy niin epäselvästi. Kohtu tuntui tosi aralta tutkimuksen aikana. Sain lähetteen magneettitutkimukseen joka oli viime viikolla eikä kukaan sanonut mitään että milloin saan tulokset?? Leikkaus on ensi kuun alussa joka tapauksessa mutta eikö se kuuluisi saada tieto että mitä siellä magneetissa näkyi? Olen ollut ihan paniikissa viikon ajan kun olen odotellut soittoa tai postia sieltä,mitään ei kuulu. Näinköhän vielä kannattaisi odotella vai soittaa sinne sairaalalle itse? Leikkaava lääkäri on nyt lomalla joten en tiedä kenelle soittaa. Ihmettelen vaan kyseistä touhua. Kiva odotella täällä tietoa viikot jos vaikka siellä voisi olla jotain pahanlaatuista.

(Arvailen vain) Veikkaan, että jos olisi pahalaatuinen, olisivat ottaneet yhteyttä. Nyt, kun leikkauspäiväkin on sovittu eikä tarvetta julistaa kiireiseksi, niin ajatelevat kai, että yhteydenottoon ei ole aihetta.

Mielenrauhan saamiseksi, voithan kokeilla soittaa magneettitutkimukseen lähettäneelle lääkärille, jos hän olisi jo saanut tulokset.

Minulta löydettiin myooma 5 v. sitten. Sille ei ole tehty mitään, enkä ole käynyt magneetissakaan. Tarkkaillaan vain, miten se kasvaa ja jos tulee oireita niin leikataan. Hyvälaatuisia nämä kai useimmiten ovat.

Voiko myoomat irrota itsestään? Minulla on ollut vuosikausia runsahkoa vuotoa ja kipua kolmantena vuotopäivänä ilmeisesti juuri tuon runsaan vuodon takia. Pari kuukautta sitten tunsin voimakasta viiltokipua kondunkaulassa kuukautisten aikana. Sen jälkeen vuoto on selvästi niukentunut ja kuukautiskivutkin lieventyneet. Gyniksessä eivät ole löytäneet mitään.

En myoomista tiedä mutta itellä puhjennut kysta ja kipu oli silloin niin kovaa ja verenvuoto että jouduin heti leikkaukseen. Se oli dermoidikysta ja oikeasta munasarjasta. Ei mitenkään oireillut etukäteen.

No äsken lekuri soitti ja sanoi ettei magneetti antanut mitään lisätietoa tuohon mötikkään. Ensi torstaina paksusuolentähystys,sanoi jos sieltä vaikka löytyy syy että olis kiinnikkeitä tms. Aika oudolta kuulostaa. Mutta näillä mennään,ei kai tässä muuta voi. Mahtaa olla mukava tuo tähystys :(

No äsken lekuri soitti ja sanoi ettei magneetti antanut mitään lisätietoa tuohon mötikkään. Ensi torstaina paksusuolentähystys,sanoi jos sieltä vaikka löytyy syy että olis kiinnikkeitä tms. Aika oudolta kuulostaa. Mutta näillä mennään,ei kai tässä muuta voi. Mahtaa olla mukava tuo tähystys :(

Isä ja sisko ovat tuon syynäyksen käyneet läpi. Ei siinä muuta niin ikävää ole, kuin se litkun juominen ja yön viettäminen pöntöllä. Muutaman viikon kuluttua se on mullakin edessä ja ajattelin, jotta otan ainakin jogurttia ja banskua reppuun, jotta saan energiaa heti ja selviän kotiin, tuota matkaa kun on reippaasti.

Mukavat maisemat niillä tutkijoilla!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä