K
kriisissa
Vieras
Luulin jo käyneeni 3-kympin kriisin läpi, kun täytin 30-vuotta, mutta vissiin erehdyin. Nyt, kun kuukauden päästä täytän 35 vuotta, olenkin kriisissä. En parisuhteen vuoksi, mieheni on ihana. Lapsikin on. Mutta muuten. Nyt se vasta on kolahtanut, että vanhenen, enkä saa enää koskaan elää nuoruutta. Eikä kyse edes ole siitä, ettenkä olisi saanut nauttia nuoruudesta: olen saanut ja pitempään kuin moni muu.
Mutta luulin, että 35-vuotiaana olisin tehnyt jotain merkittävää elämässäni. No, enpä ole. En yhtään mitään. Mitä hyötyä kaikista näistä elämänkokemuksista muka on?
Pian olen just sellainen katkera akka, joita 2-kymppisenä säälin, silloin en kuvitellutkaan olevani jonain päivänä samassa jamassa. Ei, minä ajattelin eläväni niin, että 35-vuotiaana olisi tyytyväinen ja tasapainoinen, olisin toteuttanut itseni ja unelmani.
Ja paskat. Yrityksestä ei ole ollut kiinni.
Masentaa, mitään ei jaksaisi. Missään en onnistu. Tai kaikessa olen aika hyvä, just sellainen keskinkertainen. Tuntuu, että koko elämä on mennyt hukkaan.
Onko muilla ollut tällaisia tuntemuksia 35-vuotispäivän lähestyessä?
Mutta luulin, että 35-vuotiaana olisin tehnyt jotain merkittävää elämässäni. No, enpä ole. En yhtään mitään. Mitä hyötyä kaikista näistä elämänkokemuksista muka on?
Pian olen just sellainen katkera akka, joita 2-kymppisenä säälin, silloin en kuvitellutkaan olevani jonain päivänä samassa jamassa. Ei, minä ajattelin eläväni niin, että 35-vuotiaana olisi tyytyväinen ja tasapainoinen, olisin toteuttanut itseni ja unelmani.
Ja paskat. Yrityksestä ei ole ollut kiinni.
Masentaa, mitään ei jaksaisi. Missään en onnistu. Tai kaikessa olen aika hyvä, just sellainen keskinkertainen. Tuntuu, että koko elämä on mennyt hukkaan.
Onko muilla ollut tällaisia tuntemuksia 35-vuotispäivän lähestyessä?