O
odottaa neuvolaa
Vieras
Eli poika täyttää pian 2. Ei kauheasti puhu, lähinnä omaa kieltään eli sanoja jossa on ns. kurkku-ärrä ja paljon konsonantteja.. Näin on ollut jo aika monta kuukautta, tosin 2-3 sanan lauseen yritykset on tulleet vasta puheeseen, niitäkin harvoin. "Ei oo" sanoo jos ei jotain halua. Muita perussanoja joo, o-ou, ohhoh! eri äänenpainoilla varustettuna. Kun ei löydä jotain sanoo hu-huu *esineen nimi*. Joskus tulee helmiä, esim. "ei oo pauppa" eli nyt ei ollakaan kaupassa vaan esim. apteekissa, tai "ei mennä unkkumaan" (=ei halua nukkumaan). Yhteensä osaa sanoja tai niiden yrityksiä ehkä 20-30, yleensä tulevat "vahingossa" kun olen itse sanonut ne, eikä sano uudestaan vaikka kehutaan. Katsoo vaan sen näköisenä, että miksi pitäisi toistaa, kuulit kyllä 
Oon huomannut, että jotkut saattavat katsoa kieroon, kun lapsi ei vielä osaa puhua, ja omat vastaavanikäiset saattavat puhua pölöttää jo vaikka mitä. Mua itseäni ei vielä huoleta, pitäisikö?
Oon huomannut, että jotkut saattavat katsoa kieroon, kun lapsi ei vielä osaa puhua, ja omat vastaavanikäiset saattavat puhua pölöttää jo vaikka mitä. Mua itseäni ei vielä huoleta, pitäisikö?