myönnätkö käyttäneesi kerran jos toisen lapsilisän johonkin muuhun kuin lapselle tarkoitettuun asiaan?

  • Viestiketjun aloittaja lolita
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
No sit varmaan mun palkka on tarkoitettu vaan mulle?
:D Niin, syököön, harrastakoon ja eläköön ne pentuset sillä pelkällä lapsilisällä. Vanhempien palkoilla ei niitä elätetä.
Niin, entä sitten ne lukuisat vaimot, jotka eivät ole työelämässä, eihän heilläkään ole tällä logiikalla mitään asiaan miehen palkkapussille? :eek:
 
Palkat - omani ja miehen-, lapsilisät, kotihoidontuki on kaikki perheemme talouden pyöritystä ylläpitävää rahaa.

Lapsen säästöpossu on hänen omansa, minkä saaa käyttää mihin haluaa sitten kun ymmärtää.

Mutta siis mä en tajua tätä erottelua - ettäkö lapsilisä kuukauden hedelmäsoseisiin ja lapsen vaatteisiin ja muihin tarvikkeisiin. Sittenhän ei pitäs ainakaan vanhempien tuloista riippua, lykkiikö emmaljungia vai pikkupiioja. Siis jos ne maksetaan kumminkin lapsilisistä.

Ja sitäpaitsi nuoremmista saa enemmän lapsilisää kuin esikoisesta. Saako täten perheen nuoremmat lapsert enemmän vaatteita ja leluja, näin on reilua?
 
vieras
kaikki raha mitä tähän perheeseen tulee,käytetään kaikkeen mitä tarvitaan. laskuihin,ruokaan,vaatteisiin,vaippoihin. ei ole joka tulolle omaa tiliä käytössä. eipä ole tullut mieleenkään :eek:
ja en säästä lapsilisää lapselle, siihen ei budjetti taipuisi. hienoahan olisi jos olisi niin hyvät tulot,että tuo olisi "ylimääräistä" ja saisi lapsen tilille laitettua. mutta ei niin ei.
 
outcider
Myönnän laittaneeni lapsiini enemmän rahaa kuin kaikki lapsilisät yhteensä. Ehkä käytän lapsilisät ruokakaupassa tai vuokraan, ehkä ostan joskus itselleni siiderin. Eivät ole mitenkään korvamerkittyjä ne rahat.
 
jokainen ajattelee miten haluaa ja tekee rahoillaan mitä haluaa....mutta meillä se menee ihan yleiseen elämiseen ja joskus menee muuhunkin kun lapsiin(osa).mutta katson että jos se menee laskuihin tai ruokaan niin ne ovat myös lapseen liittyviä...koska olemme perhe ja kaikki on yhteiseen hyvään ja jollakin lailla kaikki asiat kytkeytyy toisiinsa jollakin lailla ja ovat meidän hyväksi kokonaisuudessaan...juuh :D
 
lapsilisä tulee tililleni joten se menee laskuihin, ruokaan ja elämiseen. Lapsen vaatteet maksetaan aina minun tililtäni juuri sen vuoksi että minulle tulee ne lapsilisät. Eikä mies kyllä välttämättä osaisi edes ostaa vaatteita pojalle. Sukkia ja sellaisia on ostanut, mutta muuten tuo vaatteiden hankinta on minun heiniäni ja hyvä niin. :D

Ja lapsilisä ei ole muuten tarkoitettu lapselle vaan vanhemmille avustukseksi lapsen elättämiseen.
 
Myönnän toki
Kylläpä vaan, kerran jos toisenkin. =) Suurin osa jokaisesta lapsilisästä menee suoraan mun opintolainojen lyhennyksiin, joka kuukausi. Jos ei siihen menisi niin sitten elämiseen eli LAPSEN ruokaan, vaatteisiin ym. hankintoihin. Musta on ihan turha alkaa nusaseen pilkkua tän asian kanssa kun kuitenkin koko perheellä on yhteiset rahat joista maksetaan yhdessä kaikki menot. Toki lapsella on oma tili johon säästetään sitten muuten vaan rahaa. Oli jotenkin outo otsikko...
 

Yhteistyössä