Myöhäinen kipuilu kaavinnan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelevä
Hei,
onko kenelläkään kokemusta alavatsakivuista kaavinnan jälkeen? Soitan lääkärille tänään, mutta sillä välin ajattelin kysyä myös täällä kokemuksia.

Kaavinta meni hyvin, verivuoto loppui jo samana iltana, viikon verran on tullut runsaampaa valkovuotoa, joka ei haise pahalle (ehkä pikemminkin hieman verelle), mutta pari päivää olen ollut ilman pikkuhousunsuojaa.

Erityisesti iltaisin välillä vihloo alavatsasta, ei jomota kuten kuukautiskivut, vaan jotenkin vihloo. Ja aina vaan illalla ja vähän.

Viime yönä heräsin tosi tuskalliseen kipuun, ihan kuin joku olisi vääntänyt veitsellä sisuskaluja. Aikani kärvisteltyäni otin buranaa ja se onneksi auttoi ja sain nukahdettua uudestaan ja nyt alavatsa on ihan ok.

KOhtutulehduksen oireita ei ole ts ei ole kuumetta tai mitään, mutta mietin, että voiko kohtu vielä jotenkin supistella tai vetäytyä kasaan, jos kiinnikkeet ehtivät jotenkin venyä ym alkuraskauden aikana?

Alkoi yöllä vähän kouristella peräsuolen tietämilläkin ihan samoin kuin joskus kuukautisten aikana ja olen kuullut sen olevan yhteydessä siihen, jos on hieman taaksepäin kääntynyt kohtu ja minulla on. Ei paljon, mutta kuulemma jonkin verran. Pääasiassa kipu oli kuitenkin keskellä ja nimenomaan käsittääkseni kohdun paikkeilla, ei vatsassa.

Yhteistyössä