mykoplasmaa kaameesti liikkeellä, mulla lapsi kipeenä:((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
viikon jatkunut yskä..viimeviikonloppuna pientä lämpöä sen jälkeen ei mitään, muuta kun toi yskä mikä on helvetillistä..kuisvaa hakkaavaa yskää. Viimeyönä ei nukuttu yhtään. Tänään käytiin verikokeissa ja tulokset selviää vasta ensviikonlopulla..tätä yskää pitää siis jaksaa niin kauan että saadaan antibiootit..:/ saatiin ventolinea, hieman ehkä helpottaa mutta ilaa kohden tuntuu taas että tuskin nukutaan ensyönäkään..onneks saatiin saikkua loppuviikko niin ei tarvi töitäkään miettiä.

Kokeile hunajaa, joko sellaisenaan teelusikallinen suuhun tai sitten kuumaa vettä, ruokalusikallinen hunajaa ja tuoretta inkivääriä muutama siivu, haudutus ja juoda pois. Meillä nämä takuuvarmoja yskän/flunssan taltuttajia.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="väsynyt";25142175]juu..unohdin sanoa että lapseni on 4,5v :)[/QUOTE]

No sitten anna sitä hunajaa. Meillä 5-vuotias, ja hunaja melkeinpä ainut joka toimii. +pari lisätyynyä. Teelusikallinen ennen nukkumaanmenoa :)

[QUOTE="väsynyt";25142196]micosa..onko lääkekuurit auttaneet? onko teillä kuumeiltu?[/QUOTE]

Eka lääkekuuri kuopuksella ei tehonnut, toinen auttoi. Ekalla kerralla oli lämpöä jonkin verran (sai kaupanpäälle tulehduksen molempiin korviin, nielutulehduksen ja keuhkoputkentulehduksen jaa niin ja toisella kierroksella vielä silmätulehdus)
Miehellä auttoi lääkkeet ja mulla tuntuisi auttavan. Lämpöä meillä ei kummallakaan.
Isompi poika kuumeessa ja yskässä, mutta meni itsellään melko pian onneksi ohi.

Viimeksi muokattu:
Meillä köhittiin syyskuu. Nyt on sitten joku toinen flunssa päällä, missä on kuumettakin, yhtä käytin lääkärissä viikko sitten, sai lääkkeet silmätulehdukseen, toista maanantaina, joka sai korvatulehduslääkkeet ja nyt on sitten kolmannella silmätulehdus :headwall: Mieskin on flunssaisen oloinen, itse olen melkein parhaassa kunnossa, mitä nyt nenä vuotaa. Ensimmäinen palasi jo kouluun.

Meillä pojalla alkoi flunssalla ja kuumeella, sitten tuli poskiontelontulehdus ja keuhkoputkentulehdus ja vieläpä keuhkokuumekin. Keuhkokuumetta on ainakin täällä päin tosi paljon liikkeellä.

ihanaa tää talventauti aika..ei puhunut ainakaan mikä crp:stä..mennään viikonloppuna uudelleen jos tää näyttää pahenevan..tuossa hetki sitten oksensikin jo kun yskittää niin kovasti

CRP otetaan vaikka sormenpäästä sellaisella ihan ohuella muovisella "pillillä".. siis eka pistetään (niinku verensokeri otetaan) ja sit verta tuohon plliin..

Meidän TK:ssa lähes rutiinin omainen juttu jos sinne asti mennään..kerran kysyin itse ku eivät ottaneet ja otti sitten..

Mulla eppäiltiin sitä mykoplasmaa mut ei ollu sitä. Yskä jatkunu jo hetkinen... kymmenen viikkoa? :D Alkaa olla helpottammaan päin, antibiootteja muutamia tullu syötyä, ihan muihin tulehuksiin mm. poskiontelot ja korvat, ja nyt tosiaan tuntuu ko sai poskionteloihinki täsmäbiootit niin alko yskäki taipua parannuksen puolelle. Mulla on nuo poskiontelot aikamoinen riesa ollu teinistä asti, piti tosin taukoa ja siirty tulehukset takas korviin, kuten kakarana oli, 6-8kertaa vuoteen korvatulehus.

Lääkäri meinas että on sitä muutaki pitkäkestosta yskää liikkeellä ko mykoplasma.

Meillä on yskitty jo 10-12 viikkoa. Nyt alkaa olla ohi. Syksy meni vähän pilalle, koko ajan jotain terveyden kanssa. Oli nuhaa,korvat,yskää,ontelot tulehtunu,pää kipeä,huono olo jne...

Oon ollut on-off flunssassa nyt syyskuun lopusta asti kolme kertaa, yskä on pysynyt jo sen 2 kk. Äityi keuhkoputkentulehdukseksi 2 vkoa sitten, joten oon nyt jo toista viikkoa putkeen sairaslomalla, toinen antibioottikuuri meneillään ja takana melkein 2 vkoa pelkkää vuodelepoa.

Nyt yskä jo hieman harvempaa ja lievempää, ja hengitysvaikeudetkin lieventyneet. Jaksan nousta pystyyn ja kävellä. Keuhkokuva otettiin, ei keuhkokuumetta, vaikka keuhkot krohisi kuunneltaessa. Lääkäri epäilee mykoplasmaa, ja nyt siis siihen antibiootti menossa. Melkein koko syksy mennyt hukkaan sairastellessa. Paha ja uuvuttava tauti, liikuntaa ei oo voinut ajatellakaan 2 kuukauteen ja vieläkin taitaa pari vkoa mennä rauhallisesti.

Tässäkin talossa yskitty enemmän tai vähemmän jo 2kk. Välillä tulee kuumepuuskia ja sit mennään pelkällä lievällä yskällä. Sit saattaa tulla räkäsempi kausi ja enempi yskää, sit taas vähemmän ja kuivempaa yskää ja sitten lievä silmätulehdus.... jne jne, kaikenlaisia variaatioita. Töissä/hoidossa oltu millon ei kuumetta. Kerran vai 2 käyty lääkärissä, ei ole edes verikokeita otettu, keuhkoäänet, nielunäytteet ja korvat aina ok.

Sitä tauotonta lapsen yskää on kauhea kuunnella kun ei ole mitään millä auttaa :(

Viimeksi muokattu:
Meillä toi kauhee yskä kesti koko VIIME TALVEN mutta on nyt ohi...lääkärit lastenpolilla tutki ja tutki mutta mitään eivät löytäneet...lääkkeitä vedettiin vaan urakalla..joskus itkin väsymyksestä kun aamulla raahauduttiin "hyvin nukutun"yön jäljiltä tarhaan ja töihin...luojalle kiitos nyt ei ole enää/vielä yskinyt.

Meillä 6v. poika on nyt 6. päivä kuumeessa. Aamuisin aina yli 39, lääkkeillä saa hetkellisesti 38.
Mulla taas alkoi lämpöily ja tukkoisuus viikko sitten, olin jo parempi ja kävin töissäkin. Nyt sitten tänään 38 kuume (vaikka eilen aloittanut poskiontelontulehdukseen kuurin)

Tosi ärsyttävää tää pitkittynyt sairastelu, etenkin kun tuo meidän 2,5v. ei paljon armoa anna vaikka äidin jalat ei alla pidäkkään kuumeessa...

Aika kovaa kuumetta vaikka saa lääkettä..Ootteko käynyt lääkärissä? Lääkkeen annos oikea?

Meillä 6v. poika on nyt 6. päivä kuumeessa. Aamuisin aina yli 39, lääkkeillä saa hetkellisesti 38.
Mulla taas alkoi lämpöily ja tukkoisuus viikko sitten, olin jo parempi ja kävin töissäkin. Nyt sitten tänään 38 kuume (vaikka eilen aloittanut poskiontelontulehdukseen kuurin)

Tosi ärsyttävää tää pitkittynyt sairastelu, etenkin kun tuo meidän 2,5v. ei paljon armoa anna vaikka äidin jalat ei alla pidäkkään kuumeessa...

[QUOTE="Kiraki";25142691]Aika kovaa kuumetta vaikka saa lääkettä..Ootteko käynyt lääkärissä? Lääkkeen annos oikea?[/QUOTE]

Eilen käytiin lääkärissä+verikokeissa. Kaikki arvot oli erittäin hyvät ja keuhkoputkessa pieni rohina (normaalia)+ toisen korvan tärykalvon reuna vähän punoitti. Mutta ei siis aihetta antibiootille tms. Oon ihan ihmeissäni itsekin tämän kanssa.

Kyllähän tuo syö jo 500mg paracetamolia 3krt päivässä+ 1/2tbl burana-c:tä TAI 125mg bronaxenia aamuin illoin.

Yhteistyössä