Mykoplasma kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ollut sairaana nyt parisen kuukautta. Alkoi siis ihan viattomasta pienestä räkätaudista. Yltyi kauheaan kuivaan yskään ja ihan järkyttävään hengenahdistukseen. Kävin viisi kertaa lääkärissä. Ensimmäisenä kertana annettiin avaavaa ja allergialääkkeet. Epäiltiin siitepölyjä aiheuttajaksi. Seuraavalla kerralla tuntui outoja sydänoireita, oksetti, rintaa puristi ja ihan kuin närästi. Kättä puudutti. Otettiin sydänfilmi joka oli ok. Yhdellä kerralla pistettiin pef-seurantaan ja keuhkokuviin. Keuhkokuvat ok ja pef-seuranta kahdelta viikolta, todettiin ei astmaan päinkään. Sen jälkeen selkä meni jumiin lapaluiden kohdalta ja huomasin että venyttelyillä ja jumpalla selkä kipu hellitti ja ahdistus helpotti jonkun verran. Liekkö joku siellä vikana myös? Kenties fasettilukko?
oireilu senkun vaan jatkui. yksi lääkäri nauroi lähes pellolle ja sanoi että yskänpuuskassa minä vain hyperventiloin ja käski hengittää paperipussiin.

Oireet senkun paheni. Keuhkoja kuumotti, pisteli ja olivat tosi kipeät. En pystynyt nukkua öisin ja lähes jokatoisen yön valvoin. Sain jotain outoja lihas nykäisyjäkin.
Lopulta oli niin hankala jo hengittää, että taas menin lääkärille ja vaadin kaikki mahdolliset tutkimukset. Tämä naislääkäri otti sitten tosissaan ja otti liudan kokeita, joissa tämä mykoplasma sitten tuli ilmi tuoreena tartuntana. Sain vahvan kuurin ja pari päivää syönyt sitä. Hengitys on helpottunut? Enää ei ahdista. Vähän on alkanut räkäsyys taas lisääntymään. ihan kuin irtoaisi nyt sitä mikä niin kovin yskitti mutta ulos ei tullut aiemmin. Rintakehä on kyllä jotenkin kipeä. Välillä tuntuu kummallista värinää rintakehällä. Välillä väsyttää niin että joutuu ihan menemään pitkäkseen kun ei meinaa jaksaa millään ihan tavallisia asioita tehdä.

Anemiankin tuo vihulainen oli jo saanut aikaiseksi. Hb laskenut 114. oli vielä muutama kuukausi sitten 125. Ohjeeksi sain syödä vielä rautaa pari kertaa päivässä ja vitamiinikuurin. Toivotaan että lähtee tuolla kuurilla ja noilla lisillä.

Onko muilla ollut monioireisena tuo tauti? Onko diagnoosin jälkeen muita testattu? Varmaan meidän perheessä voisi koululaisilla ollakin kun yskivät mutta muuten ovat ok. Nuorimmainenkin oli pitkään yskässä ja sairastui samaan räkikseen kuin minäkin josta siis tämä minun tautini sitten paisui tällaisiin mittakaavoihin.

Mulla todettiin 2kk kestäny kestäny flunssa mykoplasmaks 2016 mutta nyt ollaan taas todettu uudestaan. 2 vuotta kulunut hieman huteran oloisena ja ei ihan omana itsenä joten onkohan se mykoplasma ollut koko ajan päällä koska lääkärin mukaan ensimmäisen sairastumisen jälkeen saa immuniteetin joksikin aikaa...:/

Yhteistyössä