Mykoplasma bakteerista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinja-Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pinja-Liisa

Vieras
Moro,

nyt kaipaan kohtalotovereita ja -tarinoita oliosta nimeltä mykoplasma-bakteeri.

Olen ollut nyt 5 vko sairaslomalla. Kaikki alkoi tammikuussa kun ensin oli 8 päivää 40 asteen kuume, sitten keuhkokuume (4 pv sairaalassa) ja siitä viikko niin uusi keuhkokuume ( 1 pv sairaalassa). Ekalla sairaala keikalla CRP oli 220 ja toisella 49. Tästä on kului 2 viikkoa aikaa ja viime viikonloppuna alkoi nousta kipeitä turvonneita imusolmukkeita, minkä yhteydessä on ollut vilunväristyksiä ja pikkulämpöä (37-37.5). Tänään sain juuri kuulla että veressäni on ollut mykoplasma bakteerin vasta-aineita.

Kysymys vaan kuuluu että milloin tietää että mykoplasma on "mennyttä elämää" ja että ei tartuta muita? Minulla olisi ma töihin paluu ja pikkulämpöä sekä vilunväreitä on edelleen.

Lääkäri tänään totesi että katsellaan 2 viikkoa ja sitten otetaan uusi mykoplasma testi. eli siis hänen mukaan voin muina miehinä palata maanantaina töihin ehkäpä tartuttamaan muut ihmiset mykoplasmabakteeriiin. miksi minulle ei aloitettu mitään antibioottikuuria mykopolasmabakteerin tappamiseksi? Mykoplasma bakteeri tarttuu kuitenkin tosi helposti ja aiheuttaa paljon ikäviä vaivoja. Onkohan tässä lääkärien touhussa taas mitään järkee?

Olen tosi kypsä olemaan jatkuvalla saikulla ja haluaisin takaisin töihin ihmisten ilmoille, mutta sen verran säälin työkavereita etten tätä karseeta bakteeria heihin ehdoin tahdoin haluaisi tartuttaa.

Millaisia kokemuksia muilla on mykoplasmasta? Kuinka nopepasti paranee? Mitä kaikkea aiheuttaa? Ja millä antibiootilla nujertuu?

Mykoplasma on tänä päivänä muuntunut tosi viehliäiseksi bakteeriksi. Siihen ei antibiootti käytännössä pure. Mitään immunitteetia ei pöpöön synny. Sen saa aina uudelleen ja uudelleen työkavereilta, perheenjäseniltä, naapurilta tai keneltä tahansa. Se tarttuu todella helposti. Bakteeri laskee vastustuskykyä hyvin tehokkaasti. Oireet ovat moninaiset, mutta lähes kaikilla ilmenee pientä kuumetta, kuivaa yskää, lihassärkyä, niskajäykkyyttä, vahva väsymys ja urheileminen sekä kaikenlainen lihasponnistelu on käytännössä hyvin vaikeaa ellei mahdotonta. Töihin pystyy, mutta työteho tippuu 20-80%. Ei yksinkertaisesti jaksa. Itse sain mykon vuosi sitten ja olen seurannut itseäni ja ihmisiä ympärilläni, kuinka tämä bakteeri tarttuu kaikille ja aiheuttaa oireita kaikissa ihimisissä. Se ei valikoi terveitä tai heikkoja. Toiset se vie teholle ja kaikissa se vähintään aiheuttaa selvää väsymystä ja mainitsemiani oireilua. Lähes kaikilla se vaivaa hyvin pitkään, kuukausia, vuosia. Mykoplasma näyttää olevan ensimmäinen bakteeri, jossa toteutuu laajasti uhka bakteerista, joka on resistenssi antibiooteille ja aiheuttaa meissä selvästi jo sairastumista, jota ei voida hoitaa. Ainoa mitä voi tehdä on levätä. Lepo auttaa ja saa voimat palautumaan. Ne ihmiset selviävät parhaiten, joilla on aikaa levätä (pikkulapset, eläkeläiset). Lääkärit eivät voi näin laajasti antaa antibiootteja, mitä tämä pöpö vaatisi kuollakseen. Tietyt antibiootiit sitä heikentävät, mutta eivät tapa.

Tämä saattaa kuulostaa pelottvalta, mutta niin kauhistelin minkäin aluksi enkä ollut uskoa, mutta vuoden kokemukseni on opettanut minua miten itse voin taistella parhaiten tätä pöpöä vastaan ja pärjätä sen kanssa. Lepo, ruoka, kunto, lisävitamiit on nyt laitettava tasapainoon ja tuettava mahd paljon omaa vastustuskykyä. Lääkärit eivät mykon tämän päivän luonnetta vielä tunne. Vähättelevät järjestään lähas kaikki. En tiedä mitään menossa olevaa tutkimustakaan aiheesta. Bakteeri sinänsä on jo tunnettu 30-40 vuotta. Toisaalta eivät lääkäritkään tälle mitään voi, kun kerran antibiootti ei pure.

itse sairastuin mykoplasmaan, sain antibiootit, mutta vain tietty antibiiootti auttaa ja sain 2 inhalaattoria sekä kortisoonia, viikossa olo siedettävä ja hengityskin kulkee. Kävin yksityisellä ja hän hyvin selitti kaiken taudista. Pitää olla oikea tehokas lääkitys.

Hanna on oikeassa. Tuosta on erittäin vaikea päästä eroon. Minulla lääkärit 3 eri diagnoosia tekivät. 4 antibiottikuuria, hirveä yskä ollut kuukausia, ääni meni viikoksi ja kunto on mennyt huonoksi. Hiukan syvempi hengitys vahingossa ja yskä alkaa heti. Välillä tuntuu, että keuhkot repeää. Nyt olen pari päivää ollut paremmassa kunnossa eikä yskitä juurikaan. Nauraa ei kestä, koska heti alkaa yskänkohtaukset. Lääkitys: antibioottikuuri 1-2 vkoa/kuuri sekä jatkuvana: astmalääke + yskänlääke (Codesan)+allergialääke.
Urheilun lääkäri kielsi heti pariksi kuukaudeksi, koska se rasittaisi sydäntä.
Levätä olisi pitänyt, mutta olen liikaa töissä ollut ja matkustellut, mikä varmaan myös on pitkittänyt toipumista. Hyvä lääkitys + lepo = nopeimmin pääsee eroon.

http://cfs.gehennom.org/?mykoplasma

Meillä lähtee nyt kaikki yksityiselle myko-testeihin, sillä appiukolla todettu mykoplasman vasta-aineita. Miehellä oli juuri keuhkokuume ja yskä jatkuu järkyttävänä. Minä ja poika kipeenä on-off nyt syksystä asti..tai ties mistä asti!? Meillä myöskin reumaa suvussa, joten en ota riskiä jättää mykoa muhimaan kehooni!

Tauti on pk-seudulla ihan epidemialuokkaa tänäkin talvena, ja tuntuu, että sitä todellakin vähätellään. Testeihin et pääse, jos et ole todella kipeä! Viitaten edelliseen lääkärikäyntiini 'En nyt kyllä pysty hyvällä tahdollakaan taikomaan teille mykoplasman oireita, tää on varmasti virusperäinen..Se on vaan joka toinen viikko uusi virus, edellisen perään.' Kuinka monesta muusta tämä teoria kuulostaa uskottavalta?

Yhteistyössä