Muuttuuko PCO tavallisesti raskauden jälkeen johonkin suuntaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaremi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Haaremi

Uusi jäsen
31.08.2010
16
0
1
Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka olisivat tulleet raskaaksi PCO:sta huolimatta. Muuttuiko teillä tuo PCO mihinkään päin raskauden aikana tai sen jälkeen? Mitä tapahtui, jos muutosta oli ja oliko muutos pysyvä?

Hei, meillä lapsettomuuden syy on ollut minun PCO:ni. Meillä on nyt vuoden ikäinen poika, joka sai alkunsa 1. IVF:n tuoresiirrosta. Raskaudesta huolimatta munasarjani ovat edelleen rakkulaiset, joten tilanne on siltä osin pysynyt ennallaan. Suunnitelmissa onkin vielä tämän vuoden aikana PAS. Toivotaan, että tärppää :)

Mulla todettiin vaikea PCO vuonna 2005. VUoden päästä diagnoosista päätimme aloittaa lapsen yrittämisen ja varauduimme pitkään odottamiseen. Yllätykseksemme tulinkin heti ekasta kierrosta raskaaksi. Kaikki sujui hyvin ja nyt poika on reilu 3-vuotias. Kun poika oli vuoden vanha päätimme että toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen ja olimme varmoja ettei meillä tällä kertaa kävisi yhtä hyvä onni. Mutta kuinkas kävikään. Olin raskaana taas ekasta kierrosta. Toista lasta odottaessani kysyin lääkäriltä ultran yhteydessä PCO:sta. Lääkäri ihmetteli että onko minulla sellainen diagnosoitu ja totesi ettei munasarjat olleet enää rakkulaiset. Ilmeisesti ensimmäinen raskaus paransi PCO:n täysin. Myös kolmas lapsemme sai alkunsa heti kun jätimme ehkäisyn pois, joten uskottava se on, että PCo:ta ei enää ilmeisesti ole. :)

Hei, minulla ensimmäinen raskaus lähti helposti käyntiin Pcosta huolimatta, mutta raskauden jälkeen pcos vain paheni meillä, ja nyt ollaan toivottu toista jo yli kaksi vuotta ja hoidoissa ollaan, joista tuloksena yksi varhainen keskenmeno(kemiallinen) ja kohdunulkoinen. Eli meillä raskaus ainakin pahensi tilannetta.:kieh:

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Yhteistyössä