muuttuiko käytöksesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anneli

Vieras
kun lapsi syntyi? eräs tuttuni oli erittäin huumorintajuinen ihminen joka hassutteli eikä välittänyt mitä muut ajattelivat..
lapsen syntymän jälkeen käytös muuttui :( hänestä on tullut tosikko jonka koko ajan pitää käyttäytyä sivistyneesti.. hän ei voi enää pelleillä koska on äiti..
surullista..

enkä tarkoita nyt mitään teinimäistä käytöstä vaan ihan tavallista hauskanpitoa ja hulluttelua mitä voi (mielestäni) aikuisetkin hyväkäytöksiset harrastaa..

Joo, mä aloin paljon suoremmaksi ja pitämään enemmän puoliani. Mikä on vaan hyvä, mä tapasin alistua aika hyvin kaikkeen ennenku tuli joku jonka takia piti alkaa kovemmaksi.

En usko että kukaan voi olla yhtään muuttumatta, Mielestäni olen kyllä kuitenkin melko samanlainen kuin ennen. Toisten ihmisten suhtautuminen sen sijaan ainakin muuttui. Ehkä on vaikea kuunnela mitä nouri tytönheitukka puhuu, mutta kun on äiti niin se on eriasia. Perusluonne ei minulla, muuttunut mutta ehkä ilmaisutavat :) Joutuu ainakin enemmän miettimään miten asioista puhuu ja mitä tekee. Ja kyllähän varovaisuus lisääntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
surullista miten lapset pilaavat monen ihmisen..

Tai ehkä vasta sitten osaavat olla omia itsejään? Tai kenties ovat niin väsyneitä, ettei jaksa enää?

Kai minäkin olen jonkin verran muuttunut. Kukapa voisi väittää, ettei ollenkaan. Osa muutoksesta varmaan johtuu iästäkin, vielä kakskymppisenä hassuttelin ja harrastin "lapsellisuuksia" enää ei niin huvita, kun lapsi hoitaa sen puolen. Tätä varmaan ap ehkä tarkoitti? Pulkkamäkeen menen mielelläni vieläkin ja mikäs sen parempi tekosyy kuin oma lapsi :)

mutta miksi ei voisi enää hassutella? miksi pitää muuttua tylsäksi ku saa lapsen? tottakai vastuuntunto yms lisääntyy ja ihminen jollain tavalla muuttuu.. se on väistämätöntä

Alkuperäinen kirjoittaja anneli:
kun lapsi syntyi? eräs tuttuni oli erittäin huumorintajuinen ihminen joka hassutteli eikä välittänyt mitä muut ajattelivat..
lapsen syntymän jälkeen käytös muuttui :( hänestä on tullut tosikko jonka koko ajan pitää käyttäytyä sivistyneesti.. hän ei voi enää pelleillä koska on äiti..

Onko hän sanonut sinulle, että hän ei voi enää pelleillä kun on äiti ja pitää käyttäytyä, vai oletko päätellyt tuon itseksesi?

Minä muutuin juuri noin ja syitä on useita. Nyt olen oma itseni ja varsin onnellinen siitä.

Mulle muutoksesta on ammatin kannalta ollut paljon hyötyäkin. Opettaja kun olen, auttaa paljon kun osaa erottaa mikä on normaalia lapsellista toimintaa ja mikä turhaa hötkyilyä. :)

Ap: Onko sulla omia lapsia? Ja miten määrittelet tylsän ihmisen? Eihän kaikki ole huumorintajuisia alun alkaenkaan.

Vaikea hahmottaa tällaista, kun kuitenkin vasta alle 20 olin kun esikoinen syntyi. Siis että miten käytös on muuttunu, kun juuri alkoi hahmottaa omaa itseään ja sitä kuka minä olen, kun vauva syntyi.
Mie oon kyllä aina ollu vastuuntuntoinen ja huolehtiva ihminen, eli se on ainaskii pysyny samana.. ja mitä tulee yleiseen hullutteluun (tai pölijäilyyn niinku meilläpäin sanotaan) , se on varmaan vaan pahentunu.. :whistle: esim.kaupassa ollessa tulee monesti hassuteltua lasten kanssa, ilveiltyä, höpöteltyä ja jos on rauhallista niin otetaan pieniä "kilpa-ajoja" käytävillä..lapsi, mikä ihana tekosyy :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta miksi ei voisi enää hassutella? miksi pitää muuttua tylsäksi ku saa lapsen?

Näistä mä kaipaisin esimerkkejä, millaista hassuttelua sä nyt tarkoitat?

meillä oli tapana puhua höpöhöpö-juttuja ja naurettiin mahat kippurassa.. pelleiltiin leikkipuistoissa yms.. en osaa nyt tarkkoja juttuja kertoa näin yhtäkkiä, mutta hauskaa pidettiin ja nautittiin elämästä. nyt jos yrittää höpöttää vanhojen juttujen kaltaisia asioita niin voi herranjestas ku saan saarnan miten pitäisi aikuistua ja olla järkevä.

tottakai vastuu lisääntyy eikä siinä mitään pahaa olekaan, lapsi menee etusijalle ym ym ja siinä en näekään mitään pahaa. ihmettelen vain miksi niin moni muuttuu niin radikaalisti ku tulee lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Luulen, että muuttui. Aloin olla kiinnostunut eri asioista. Luulen, että muutuin jonkun verran tosikommaksi. =)

miksi pitää olla tosikko ku vauva tulee taloon?

Ei tietenkään tarvitse, mutta minusta taisi tulla, olisi voinut tulla ilman lastakin. Joku osa minussa muuttui siinä kolmenkympin iän alla, ei vaan kiinnostanut enää kaikki samat asiat kuin ennen. En minä siitä lasta syytä, enkä itseänikään =)

Olen nyt vakavampi kuin ennen lapsia. Sitä on jotenkin ruvennut miettimään mitä päästää suustaan ja miten käyttäytyy kun täytyis olla esimerkkinä lapselle. Ja mietin kyllä vähän mitä muut ajattelee musta äitinä jos olen samanlainen "pelle" kuin ennen. Huumori on edelleen tallella, mutta sitä on hiukan siivottu :)

Yhteistyössä