Muuttosuru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sekaisin

Vieras
Oonkohan mä ihan normaali... Onkohan kaikki kotona...

Olen huomenna perheineni muuttamassa unelmieni asuntoon. Yksi elämän unelmista täyttyy. Mutta nyt täällä vielä nykyisessä kodissani, joka on kyllä ihan ok, mutta ei ollenkaan sitä mitä ollaan haluttu, niin itkeä pillitän ikävää ja tuntuu etten haluakaan muuttaa. Itken sitä että loistava naapurimme ei tule enää olemaan naapurinamme, itken ikävää huoneitamme kohtaan....

Onko kukaan muu muuttanut kokenut tällaista? Itse muutan varsinaisesti nyt ekaa kertaa, eli olen tänne muuttanut vuosia sitten lapsuudenkotoani. Nyt tunne myrsky hämmentää.

Mulla on aina tuota. Kovasti odotan muuttoa ja kun se lähestyy niin itkuksihan se menee.. kaikki uusi pelottaa aina. Aamulla susta saattaa tuntua hölmöltä tuo itku kun oot virkeämpi ja täynnä uutta tarmoa. Hyvää yötä :)

Olisin voinut kirjoittaa tuon! Tasan samat fiilikset 10 vuotta sitten kun muutettiin. Joten on meitä ainakin kaksi "outoa" :) Kyllä se siitä helpottaa, anna vaan ajan kulua.

Se on aivan normaali tunne, tai ainakin minä olen aina kokenut sellaista muuttosurua, silloinkin kun muutto itsessään on ollut hyvä asia ja uusi koti mieleinen. Ehkä se on pelkoa päästää vanhasta irti, onhan se tietynlaista luopumista. Kyllä minä olen läpikäynyt muuttosurua, juuri ihan niillä muutton loppumetreillä.. seissyt ikkunassa katsomassa maisemaa, jota en enää koskaan näe jne.
Välillä tunteet ovat saaneet aika suurenkin vallan hetkeksi. Vaikka kyseessä on ns. vain muutto, avaahan se silti uuden vaiheen elämässä. Ja yksi ovi takana tavallaan sulkeutuu. Kyllä minä vieläkin joskus haikailen kotia, jossa asuimme saadessamme esikoisemme ja keskimmäisemme. Tai en ehkä niinkään itse sitä kotia, se oli ahtaampi ja hankalampi asua lasten kanssa. Mutta sitä elämänvaihetta, jota silloin elin.

Ihan normaalia. Hyvätkin muutokset ihmisen elämässä ovat kovia stressitekijöitä.

Kaiholla ajattelen edelleen entistä yliahdasta asuntoamme, jonne kuului naapurien häiriköinti, vaikka olemme asuneet unelmatalossamme jo viisi vuotta. En todellakaan enää muuttaisi takaisin, mutta aina on jotain pieniä juttuja, joihin kiintyy.

Kiitos! :)

Mä en ikinä ole tällaista kokenut, kun enhän ole näin ovia joutunut sulkemaan. Tuntuu vaan niin hassulta, samalla kurjalta, kuitenkin tulevaa odottaen. Toisaalta pelkään sitä, että jos se koti ei olekaan niin ihana kuin kuvittelin. Mutta eiköhän tämä tästä. Ihanaa kuulla että outoja on siis muitakin. :D

[QUOTE="A.p";23665401]Kiitos! :)

Mä en ikinä ole tällaista kokenut, kun enhän ole näin ovia joutunut sulkemaan. Tuntuu vaan niin hassulta, samalla kurjalta, kuitenkin tulevaa odottaen. Toisaalta pelkään sitä, että jos se koti ei olekaan niin ihana kuin kuvittelin. Mutta eiköhän tämä tästä. Ihanaa kuulla että outoja on siis muitakin. :D[/QUOTE]

muuttovoimia ja onnea uutteen kotiin.
t. yksi niistä oudoista;)