Muuttosiivous

Opiskeluaikoina muutin suoranaiseen läävään!! Soitin asiasta vuokranantajalla ja hän tuli sitten katsomaan tilanteen. Huoneiston siivous tilattiin edellisen asukkaan laskuun. Uuni oli ihan pinttinyt samoin kaikki pellit, kaappeja ei oltu siivottu, wc-pönttö näytti siltä kuin siel olis ollut paskaa jne..

mä olen nyt koko viikon käynyt siivoamassa meidän ent. asuntoa. Mielestäni omat paska on siivottava. Jätän mielelläni asunnon siihen kuntoon, kuin toivoisin sen itse olevan, kun muutan sinne.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opiskeluaikoina muutin suoranaiseen läävään!! Soitin asiasta vuokranantajalla ja hän tuli sitten katsomaan tilanteen. Huoneiston siivous tilattiin edellisen asukkaan laskuun. Uuni oli ihan pinttinyt samoin kaikki pellit, kaappeja ei oltu siivottu, wc-pönttö näytti siltä kuin siel olis ollut paskaa jne..

Täällä on lasinsiruja kaapeissa ja lattioilla, vanhan asukkaan tavaroita löytyy kaapeista, purkkaa lattioilta, jääkaappi on todellinen mikrobipesä rasva- sun muine tahroineen, wc-tiloja ei ole pesty varmaan vuoteen! Argh!

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:

Täällä on lasinsiruja kaapeissa ja lattioilla, vanhan asukkaan tavaroita löytyy kaapeista, purkkaa lattioilta, jääkaappi on todellinen mikrobipesä rasva- sun muine tahroineen, wc-tiloja ei ole pesty varmaan vuoteen! Argh!

Ota vuokraisäntään yhteys, josko saisit vaikka tältä kuulta helpotusta vuokrasta. Meillä oli tämä asunto aika karmeassa kunnossa, jouduttiin maalaamaan kaikki seinäpinnat ja keittiö oli :x vessoista puhumattakaan. :x

aina kun muutettu niin kämppä ollut tosi likainen. Ite kun ollaan lähetty niin olen joka paikan siivonnut eli hella,sen tausta, jääkaappi,sen tausta,ikkunat,patterien välit,kaapit ja tottakai desinfioinut pesutilat. Kumpa kaikki tän tekis niin ois kiva muuttaa. Tsemppiä sulle!!

Pakko kyllä ottaa yhteyttä. Täällä on käyty seiniin laittamassa tapetit, joten ihmettelen suuresti kuinka ei ole puututtu tähän sotkuun! Onko mulla oikeutta vaatia ehjiä ovia tänne? Ovissa on reikiä, aika isojakin. Osasta kaapeista ja laatikoista puuttuu rivat eikä esim. wc-paperi telineet ole ehjiä. Muutettiin pitkän matkan takaa, joten ei päästy katsomaan asuntoa ja luotin siihen, että asunto on asuttavassa kunnossa ennen muuttoa. Varmistin tämän vielä erikseen. Ette arvaakaan miten ärsyttää!!! |O Ja minä kun pesin ja puunasin edellisen asunnon niin hyvin kuin pystyin ja sit meitä odottaa tällainen läävä :(

Asunto itsessään on kiva ja tykkään mallista, se vastasi odotuksia. Tosin tumman sininen pikkuvessa oli järkky, mutta maalauksella sen kai saa normaaliksi...

Kyllähän se pitäisi siivota kuntoon,mutta joskus oon joutunut pesemään kans seiniä ja kattoa myöten, kun olen muuttanut. Viimeks ei meidän tarvinnut siivot, kun asuntoon tuli remontti meidän jälkeen.

Pakko kyllä ottaa yhteyttä. Täällä on käyty seiniin laittamassa tapetit, joten ihmettelen suuresti kuinka ei ole puututtu tähän sotkuun! Onko mulla oikeutta vaatia ehjiä ovia tänne? Ovissa on reikiä, aika isojakin. Osasta kaapeista ja laatikoista puuttuu rivat eikä esim. wc-paperi telineet ole ehjiä. Muutettiin pitkän matkan takaa, joten ei päästy katsomaan asuntoa ja luotin siihen, että asunto on asuttavassa kunnossa ennen muuttoa. Varmistin tämän vielä erikseen. Ette arvaakaan miten ärsyttää!!! |O Ja minä kun pesin ja puunasin edellisen asunnon niin hyvin kuin pystyin ja sit meitä odottaa tällainen läävä :(

Asunto itsessään on kiva ja tykkään mallista, se vastasi odotuksia. Tosin tumman sininen pikkuvessa oli järkky, mutta maalauksella sen kai saa normaaliksi...

Meillä oli tässä aika vinkeet tapetit :xmas: tiilikuviota keittiössä/olkkarissa, yhdessä makkarissa kirkkaanpunainen röpelöpintainen seinä ja sitä vastapäätä mielenkiintoinen raitatapetti. :xmas: Ruskeaa ja valkoista ja mitälie. Maalit oli roiskittu vähän juosten pissien tapeteista puhumattakaan. :xmas:

Tottakai saa ja pitää vaatia uusia ovia ja kaiken rikkimenneen tilalle uutta!Nuo kuuluu kyllä ihan asunnon omistajan maksaa! Kamalannäköisen kämpän siivoaminen ei myöskään kuulu sinulle.

Minä olen aina siivonnut edellisen asunnon sellaiseen kuntoon että sinne voi muuttaa välittömästi ilman kummempaa puunaamista. Kyllä mie kuitenkin siivoan aina uudenkin asunnon vaikka näyttäis kuinka siistiltä..lattiat ja vessan ainakin.

Ota kuvia siitä kämpästä törkykunnossaan, mielellään niin että päivämäärät näkyy. On sitten todistusaineistoa jos joskus muutatte ja vuokranantaja alkaa periä korvauksia risoista ovista jne.

Soitin nyt tästä kämpästä ja käskivät laittaa vapaamuotoisen laskun siivouksesta. Unohdin sitten siinä kysästä, että saanko tilata siivouksen jostain firmasta ja laittaa laskun heille, mulla nimittäin tulee vierähtämään tän jynssäämisessä monen monta päivää :headwall:

Kuvia otin kyllä, joten todistusaineistoa on. Miten erittelen tämän siivouksen siihen laskuun? Laitanko tuntitaksalla vai kaappi/laatikko/huonehinnalla?

Voit soittaa sinne uudestaan ja kysyä voitko tilata firman. Samalla kannattaa ottaa puheeksi nuo reiälliset ovat jne. Niistäkin kannattaa ottaa kuvat ja muutenkin listata kaikki asunnon viat ja toimittaa vuokranantajalle, jätä kopio itsellesikin. Niin voit dokumentoida, että ne olivat jo sisään muuttaessasi, etkä ole niistä korvausvelvollinen poismuuttaessasi.

JKMS: Niin oli ja mies joutuu lähtee viemään pakua takaisin pohjoseen ja tulee vasta yöllä takas, joten yksin saan hoitaa tän bumban kanssa.

Ja huono tuuri senkus jatkuu... Menin pesemään toista vessanpönttöä, niin eikös se painike ollu irti ja rikki |O Tuntitaksalla taidan periä saatavani, kera lakisääteisten palstataukojen :kieh:

Ja huono tuuri senkus jatkuu... Menin pesemään toista vessanpönttöä, niin eikös se painike ollu irti ja rikki |O Tuntitaksalla taidan periä saatavani, kera lakisääteisten palstataukojen :kieh:

Huoltomiehelle vaan soittelemaan, oletan, että sellainen on käytössä. Samalla valitat kaikki muutkin viat.

Huoltomiehelle vaan soittelemaan, oletan, että sellainen on käytössä. Samalla valitat kaikki muutkin viat.

Se oli se sama heppu. Käski toimittaa kirjallisen paperin, jossa on kaikki viat niin korjailevat jos korjailevat. Nyt oon yrittäny soitella siitä siivoojan tilaamisesta, mutta ei vastaa enää...

Tänään kävin juuri hakemassa avaimet vuokralaisesltani, kun muuttaa pois. Oli muka siivonnut, mutta asunnossa haisi tunkkaiselta eikä kyllä pesuainetta oltu käytetty. En sanonut mitään, koska aion itse mennä jokatapauksessa huomenna puunaamaan asunnon kunnolla katosta lattiaan.

Ihmisillä on niin eri käsityksiä, mikä on puhdasta ja mikä ei.

me muutettiin varsinaiseen sikalaan!!
asunto tyhjeni lauantaina ja me muutettiin sunnuntaina. (maanantaina piti oma kämppä olla tyhjä ja ei saatu muuttajia sille päivälle)
otin yhteyttä vuokranantajaan, mutta ei ne tulleet siivoomaan,kun oltiin oj muutettu ja tavarat oli siellä! antovat pesuainepullon,hanskat ja jonkun rätin. :o
kiitti vaan...ikinä en tämän jälkeen tässä firmassa pysy se on varma.

No nyt tää homma repes käsiin! Avasin pari keittiön kaappia ja mitä niissä hyllyissä olikaan; hometta!!! Vanhat ruokatahrat ovat alkaneet elämään ja ovat aivan vihreitä ja karvasia |O |O |O

No huh huh, eli sun pitää saada sinne vielä joku myrkytysryhmäkin...

Yhteistyössä