Muuttoapua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moovet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moovet

Vieras
Olen opiskelija,työtön, ja minulla on opintolaina. Mietin että jos vaihdan paikkakuntaa, onko minun mahdollista saada sosiaalitoimistosta muuttoapua, vaikka minulla on tuo laina? Muutto kumminkin maksaa monta sataa.

Yleensä sossun muuttotukeen tulee olla jokin syy. Melko nihkeästi sieltä rahaa annetaan, sain muistaakseni 70e kun muutettiin Tampereelta Vantaalle perheenyhdistämis tarkoituksessa.

Tosin en ollut opiskelija enkä nostalut lainaa yms.

Luulis että ois tarpeeks syytä, kun ei tosiaan ole muuta tuloa kuin tuo laina..
Niin, mutta katsotaan siinä syytä, että miksi muutat. Ei sossu tue muuttoa,ellei ole hyvää syytä, varsinkin kun olet koulussa. Jos haet toiseen kaupunkiin kouluun ja pääset ja sitten vasta muutat, saattaa tukeakin. Mutta se on harkinnan varaista. Riippuu pitkälti työntekijästä. Ja usein sossulla on sitten oma firma jonka kanssa on muuttosopimus. Mutta ehkä sieltä jonkun summan saa. Kotihoidontuella sai tuon 70e

Jos haen nytten tässä haussa toiselle paikakunnalle kouluun, ja pistän asuntohakemusta opiskelija-asuntolaan. Mulla tavallaan on se 400e tästä kämpästä takuuvuokrana jonka saan sitten kun tästä muutan. Tuon 400e voin varmaan hyvin käyttää sitten tämän uuden asunnon takuuvuokraan. Ottaa sitten uuden lainan tähän uuteen alaan, mitä rupeisi opiskelemaan. Tässä haussa olisi juuri niitä aloja jotka kiinnostaa paljon enemmän kuin tämä nykynen. Helpottavaa kuulla kumminkin, että mahdollisuus apuun on. Ei itellä muuten riitä rahat.

Yhteistyössä