Muutto toiselle paikkakunnalle ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piika"

Vieras
Heippa,

Onko täällä ketään, kuka olisi perheineen joutunut muuttamaan useasti paikkakuntaa? Me muutetiin vuosi sitten toiselle paikkakunnalle ja vanhempi lapsi aloitti esikoulun uudessa paikassa, sai hienosti uusia kavereita ja nyt meillä on kesällä taas muutto edessä (miehen työ). Nyt kuitenkin tämä taitaa olla se viimeinen muutto, mutta lapsella jää jo kolmatta kertaa kaverit taakse ja joutuu taas aloittamaan "alusta". Miten lapsenne ovat tällaisesta "toipuneet"? Lapseni on onneksi aika rohkea ja saa helposti uusia kavereita, mutta kyllähän se äitiä mietityttää, että jääkö tästä jotain ikuista traumaa lapselle :).

uusia kavereita ovat saaneet aina, joskin jossain paikassa niitä ollut nihkeästi. nyt ollaan asetuttu aloillemme kun viimenen muutto oli silloin kun esikoinen aloitti ekan luokan.. en haluaisi enää muuttaa ja tuskin muutammekaan..ainakaan kaupunkia!

jos teillä jää tämä viimeiseksi muutoksi, on ajankohta ihan ok vielä vaikka kurjaahan se lapselle on ja itsellekin muuttaa. teillä alkaa koulut ja sillon ne kaveritkin muuttuvat vielä tärkeimmiksi.

Mun perhe muutti pari kertaa silloin kun olin lapsi. Ekoilla kerralla olin sen verran pieni etten siitä juuri muista, mutta viimeinen muutto 6v:nä oli kova paikka. Vanhat kaverit jäi enkä heistä enää ikinä kuullut, uusia kyllä löytyi nopeasti. En tiedä vaikuttiko tuo sitten jotenkin siihen, että itsestäni kasvoi tosi usein ja helposti läheisiä ihmisiä ja ympäristöä vaihtava, en oikein osaa kiintyä keneenkään tai mihinkään kovin pysyvästi.

lapsi joutuu eri kouluun kun eskarikaverit, kuitenkin asutaan samalla alueella, eli voivat yhä tavata koulun ulkopuolella. Tämäkin minua stressaa ihan hirveästi :(.

Yhteistyössä