Muutto (siivouksesta jne.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysely
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysely

Vieras
Mites organisoitte muuttosiivoksen? Kuinka tarkkaan siivootte? Esim. Pitäskö kylppärin kaakelit hinkata erikseen vielä? Ikkunanpesu? (Pesin jo tänään...)
Siivootteko tuplasti, eli ensin tarkka siivous ja sitten muuttopäivänä kun kaikki on muutettu niin vielä imurointi/moppaus?

Kuinka tarkkaan uudessa asunnossa siivousta?

Mie oon vuokralaisille sanonu aina että lähtösiivous sillälailla, että uus asukas voi ilman suurempia siivouksia asettua asumaan. En ole vaatinu mittään tehojynssäyksiä mutta siistiä pittää olla.
Ja ajattelisin että ko uuteen asuntoon menisin niin siivoaisin ennen tavaroitten tuomista jos ehtii ja siivousta sieltä täältä muuton aikana ettei huonekalujen ym alle jää roskaa tai pölyä ja sitte loppusiivous ko tavarat paikallaan.
Mut mie oonki siivousfriikki.

Siivosin hyvin hyvin. Pesin cif:llä ja desinfioivalla Tolulla. Hankasin kaikki ovet ja kaapit, pesin juuriharjalla kaakelit ja wc:t + pesuhuoneet, pesin ikkunat. Oli siis todellakin puhdasta, että uuden ei tarvinnut kuin nostella tavaransa kaappeihin.

Ja itse kun muutin toiseen asuntoon, siellä oli tiskattu roska-astiat, saunaa tuskin oli pesty, kaakelit kyllä oli puhtaan näköiset. Ikkunoita ei oltu pesty, ei pyyhitty pölyjä ikkunan laudoista, yläkaapin päälliset paksun pölyn peitossa, uunin taus aivan paskanen, kaappeja ei oltu edes pyhitty koska tavaraa löytyi vielä kun sinne laittelin omiani.

Että oli sitten kiva alkaa tekemään sama urakka uudestaan, ja ei ne pesuaineet ja -välineetkään nyt ihan ilman minulle tullut. Seuraavan kerran aioin imuroida suurimmat pölypallerot pois ja pyhkäistä tiskipöydän.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysely:
Mites organisoitte muuttosiivoksen? Kuinka tarkkaan siivootte? Esim. Pitäskö kylppärin kaakelit hinkata erikseen vielä? Ikkunanpesu? (Pesin jo tänään...)
Siivootteko tuplasti, eli ensin tarkka siivous ja sitten muuttopäivänä kun kaikki on muutettu niin vielä imurointi/moppaus?

Kuinka tarkkaan uudessa asunnossa siivousta?

Sen mitä nyt itse olen muuttanut, niin olen ennen muuttoa pessyt ikkunat ja ehkä uunin, pyyhkinyt sormenjäljet ovista ja seinistäkin jos on ollut (lapsettomana aikana seinät pysyivät huomattavasti siistimpinä kuin nykyään...). Lattiat sotkeentuvat kuitenkin muuttopuuhissa kun kuljetaan kengillä ulos ja sisälle, ja huonekalujen alta paljastuu villakoiria... Eli perusteellinen siivous sitten kun kämppä on tyhjä.

Uuden asunnon puunaan aika tarkkaan.

Onko muuten vinkkejä millä saisi uunin lasin pinttyneet rasvatahrat pois..?
Kokeilin jo sooda/etikkaseosta, hankaussientä ja tiskiainetta mutta noup...
Universal stone? Tuhka voisi olla yks?,mut mistä sitä nyt saan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Uuninpuhdistusaine ja hinkkaus, cif on todella hyvä aine myöskin.

Vuokrahuonelaki muistaakseni edellyttää, että kämppä on oltava kohtuullisessa kunnossa. Mitä se nyt sitten tarkoittaneekaan. Tämä ainakin koskee esim. kunnan vuokra-asuntoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kostutetulla sokeripalalla.

Kun itse muutan asuntoon, tehojynssään kaikki pinnat (en sentään seiniä ja kattoa). Lähtiessä perussiivous, koska eihän mun tarvii jynssätä kun tiedän, että pinnat ovat peruspuhtaita :)

Kannataa investoida
Löysin itiksen sittarin suutarin vierestä pesurin joka pesee ilman raitoja ilman valumia ja huuhtelua.
Pesee ja kuivaa samanaikaisesti yhdellä vedolla ja kolmen vuoden takuu.
Hintakin oli sopiva 25€ sain vielä varren ja mikrokuituliinan kaupan päälle.
Markit