muutto ouluun - mutta minne?

• Viestiketjun aloittaja naxos
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ehdottomasti Toivoniemeen:) Ihania taloja, lähellä keskustaa, kävellen ja pyörällä pääsee kaikkialle. Ei lainkaan ylimääräistä liikennettä. Keskustassa, omassa rauhassa!
Olen kyllä samalla kannalla. Kaveri asuu ja aivan ihanaa seutua. Esimerkiksi Kaukovainio on kammottavan rumaa ja epäviihtyisää aluetta. Myös Karjasilta on mahtavaa aluetta, pari kilsaa keskustaan.

naxos
hei kertokaas vielä tyhmälle, että mihin oikeastaan rajautuu oulun keskusta?? :D kun te paikalliset puhutte keskustasta, mitä aluetta sillä tarkoitatte? wikipediassa luki et "Oulun keskustaa voi pitää asukaslukuun nähden pienenä, ydinkeskustan katsotaan yleensä käsittävän vain neljä korttelia."

"vieras"
[QUOTE="vieras";26202351]mä muuttaisin heinäpäähän noilla tiedoilla, kivat ulkoilumahdollisuudet ja puistoja yms. myös ihan kaupungistakin löytyy kivoja rauhallisia taloja kuhan ei ihan rotuaarille muuta.. ikinä en muuttaisi enää tuiraan,toppilaan,puokkarilla,myllyojalle,rajakylään tai varsinkaan kaukovainiolle..[/QUOTE]

Heinäpäässä tuoksahtaa läheisen sellutehtaan hajut.

"oululainen"
heinäpää,tuira,myllytulli, intiö, värttö, peltola, kastelli. karjasilta. siinä kaikkein lähimmät asuinalueet ja jos niistä saisin valita, niin VÄRTTÖ ehdottomasti. Oulujoki ihan vieressä. (olen siel asunutkin) ..toisena PELTOLA(peltolankaari); rauhallista kerrostaloasumista, ja kolmantena KARJASILTA. lähimpänä top 3:sta kaupunkia. Oulussa olen asunut 33v. ja olen peltolan kasvatteja..

[QUOTE="oululainen";26206060]heinäpää,tuira,myllytulli, intiö, värttö, peltola, kastelli. karjasilta. siinä kaikkein lähimmät asuinalueet ja jos niistä saisin valita, niin VÄRTTÖ ehdottomasti. Oulujoki ihan vieressä. (olen siel asunutkin) ..toisena PELTOLA(peltolankaari); rauhallista kerrostaloasumista, ja kolmantena KARJASILTA. lähimpänä top 3:sta kaupunkia. Oulussa olen asunut 33v. ja olen peltolan kasvatteja..[/QUOTE]

Minäkin olen asunut peltolassa, -70 muutettiin pois.

"vieras"
No minua taas ei saatais Peltolaan kilon kappaleinakaan. Tai no mikäpä siinä, jos tykkää että on OYS vieressä ja psykiatrian klinikka tien toisella puolella... :) Kyllä itse olen viihtynyt parhaiten puu-Raksilassa, ihania vanhoja puutaloja ja ihan keskustan vieressä, markettien takana. Ei autoa tarvinut kun siinä asusteli :)

"Neppi"
Minä olen asunut Meritoppilassa ja nyt itä-tuirassa eikä ole valittamista :) Itä-Tuirassa on muutama levoton talo mutta esimerksi tämä missä asutaan on tosi rauhallinen, vuokra edullinen, lyhyt matka keskustaan ja hyvät liikenneyhteydet merikoskenkadulta. En vaihtais!

"oululainen"
vielä yksi nosto! :)
Aika hyvin on nuo paikat lueteltu. Itse kastellilaisena suosittelen tätä ja myös Peltolaa ja Värttöä. Joki vieressä, lenkkipolut lähellä. Mutta myös uusi alue, taitaa olla Löytty vai Lyötty, radan vieressä, on lähellä keskustaa. Siinä lähellä Karjasilta. Täällä on aivan mahtavat pyöräilymaastot ja kesällä todella kaunis kaupunki. Kyllä ne oululaiset antautuu juttelemaan, kun aloitat vain itse rohkeasti. Tervetuloa tänne :heart:

Yhteistyössä