muutto ouluun - mutta minne?

• Viestiketjun aloittaja naxos
  • Ensimmäinen viesti
naxos
eli muutto ouluun mahdollisesti edessä. kaupungin tuntemus erittäin heikko. mikä asuinalue sopisi minulle?

oon parikymppinen sinkkunainen, haluaisin vuokra-asunnon kerrostalosta "keskustan" alueelta tai max. 2 km etäisyys keskustasta. tykkään elämästä ja menosta, ei vain baareilusta vaan muustakin aktiviteetista.

onko jotain ns. huonoja alueita, joita kannattais välttää? muuten en oo nirso mut en halua joutua pelkäämään jotain hörhöjä tai nistejä...

millaisissa lukemissa oulun vuokrat liikkuu? siis alueilla joihin vaatimukset sopii.

"vieras"
mä muuttaisin heinäpäähän noilla tiedoilla, kivat ulkoilumahdollisuudet ja puistoja yms. myös ihan kaupungistakin löytyy kivoja rauhallisia taloja kuhan ei ihan rotuaarille muuta.. ikinä en muuttaisi enää tuiraan,toppilaan,puokkarilla,myllyojalle,rajakylään tai varsinkaan kaukovainiolle..

naxos
kiitos vinkeistä :)

juu, google mapsia olen vähän tutkaillutkin jo. vanhoja keskusteluja aiheesta löytyy myös paljon mut monissa haetaan lapsiperheelle sopivaa asuinpaikkaa tai sit keskustelut saattaa olla tosi vanhoja, voiko niihin sit enää luottaa. kaupungit kuitenkin "elää" jatkuvasti :)

ite oon aina asunut kaupungin keskustassa, siitä en halua luopua nytkään! vesistöjen läheisyys on tietenkin plussaa ;)

"Hmmmmm"
Joo ei Kaukovainiolle ainakaan. Ei se enää ole niin hurja paikka se "Kaketsu" mutta kuitenkin siellä sattuu ja tapahtuu, enkä tykkää käydä siellä muutenkaan (pari kaveria asuu).

Itse asun Heinäpäässä, ihan kivassa yksiössä. Ruokakauppa ihan vastapäätä olevassa talossa ja Rotuaarille on varsin lyhyt kävelymatka. On juurikin max 2km keskustasta, en ole matkaa mitannut muttei tosiaan pitkä. Täällä asuu aika paljon opiskelijoita, ainakin enemmistö taloista tuntuu olevan heidän täyttämiään. Paitsi nämä missä on hieman kalliimpia asuntoja. Itse asun 70-luvun kerrostalossa ja täällä on talossa hissit yms, rauhallista aluetta ollut.

"Hmmmmm"
"Miinuksena tehdas joka haisee usein!" Minä en kyllä ole ikinä haistanut mitään, vaikka olen välissä ollut pitkiäkin aikoja pois Oulusta ja käynyt lapissa tapaamassa vanhempia? :)

..
[QUOTE="Hmmmmm";26202616]"Miinuksena tehdas joka haisee usein!" Minä en kyllä ole ikinä haistanut mitään, vaikka olen välissä ollut pitkiäkin aikoja pois Oulusta ja käynyt lapissa tapaamassa vanhempia? :)[/QUOTE]

asuin aikanaan siinä tehtaan lähellä olevassa isossa vanhassa kerrostalossa. Kyllä siellä haisi. Mutta ei toki koko aikaa. Oulussa ajellessa, heinäpään kohdilla haisee kyllä ajoittain vieläkin. :)

fgfg
Ei tämä kaketsukaan mikään slummi ole. Muttama rötökerrostalo on (mm. Tuulihaukantiellä ja Kanahaukantiellä), mutta esim. yksityiseltä kun vuokraa niin talot on tosi rauhallisia ja viihtyisiä. Kaupunkiin reippaat 3km, ulkoilumahdollisuudet hyvät jne.

Mutta Heinäpää ois noilla sinun hakuehdoilla tosi kiva.

P.s. Kyllä tehtaalta haju tulee... tänne kaketsulle astikin sopivasti tuulen mukana.

"Hmmmmm"
"millaisissa lukemissa oulun vuokrat liikkuu? siis alueilla joihin vaatimukset sopii."
- Tosiaan, mulla on Heinäpäässä tämän n. 32 neliöisen yksiön vuokra 379e, ja kiinteä vesimaksu tuossa mukana. Asunto nyt ei ole mikään uusinta mallia edustava ja vessanseinätkin on vauvankakanväriset, mutta homma toimii ja naapurit on OK.

Ja joo ei Kaketsu mikään slummi ainakaan enää ole (vielä vuosituhannen alussa kyllä..) ja tiedän että siellä on jo viihtyisiä ja turvallisia asuinpaikkoja, mutta silti ei parasta seutua..

"Hmmmmm"
Ja joo munkin kokemusten mukaan on rauhallista. 5 vuotta olen nyt Heinäpäässä asunut ja olen tyytyväinen. Tosin yksin en yöllä ulkona hiippaile muuta kuin läheiseen Saleen, kyllähän esim Heinätorin puistossa on ollut raiskauksia ja kaikkea.

"se ainoa oikea"
Sinkkuna asuin tuirassa kosktiellä. Olihan muuten rauhallinen paikka! Yhtään lapsiperhettä ei ollut koko taloyhtiössä, johon kuitenkin kuului kolme seitsemän kerroksisista taloa! Mutta mun seinä naapurit olivatkin sistten 70-90 vuotiaita mummuja ja pappoja! :) Asunto osake yhtiö oli siis omistusasunto pohjainen. Koskaan ei ollut mitään meteliä eikä epämääräistä kulkijaa. Sinne muutan takaisin, kun saan omat lapset maailmalle!

aivan
ehdottomasti Toivoniemeen:) Ihania taloja, lähellä keskustaa, kävellen ja pyörällä pääsee kaikkialle. Ei lainkaan ylimääräistä liikennettä. Keskustassa, omassa rauhassa!

"vieras"
Itse asuin Heinäpäässä monta vuotta, enkä todellakaan suosittele nimenomaan sen hajun vuoksi. Keskustassa asunnot samanhintaisia, eli jos keskustaan halajat niin suoraan sinne. Toisena vaihtoehtona Raksila, Myllytulli tai Karjasilta, varsinkin puu-Raksila on IHANAA, olen asunut sielläkin monta vuotta ennen talon ostoa "maalta" :)

naxos
KIITOS kaikille kommenteista, olipas mukava huomata että ketjuun oli tullut näin paljon vastauksia :)

saa kertoa muitakin vinkkejä ouluun liittyen. onko jotain ns. "vaarallisia" tai välteltäviä paikkoja/puistoja tms. keskustan alueella?

mitenköhän vaikeeta siellä on tutustua ihmisiin? oululaiset taitaa olla aika sisäänpäinlämpeäviä?... tosin sama ongelma taitaa olla melkein jokaisessa suomen kaupungissa ;)

nää kysymykset kuulostaa vähän hölmöiltä, mut oon tosiaan ihan ummikko oulun suhteen :D

Yhteistyössä