muutto, koska sitä pitäisi alkaa pakkaamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
muutto 3 viikon päästä, millään ei viitsis vielä pakata kun sitten kämppä on kaatopaikan näkönen mutta toisaalta tiedän että nä viikonloput on sellaisia milloin jotain jaksaa tehdä.. töitten jälkeen ei kumminkaan jaksa. Ihanaa muuttaa uuteen asuntoon mutta plääh itse muutto ja siivous

eihän se mitään haittaa, kunhan itse vaan inhoan sitä. Olis jo pitänyt? ihan oikeasti varmaan arvioin meidän voimavarat ihan väärin, en yhtään muista kuinka kauan viimeks meni tavaroiden pakkaamiseen ja siivoamiseen :P

[QUOTE="vieras";22852391]eihän se mitään haittaa, kunhan itse vaan inhoan sitä. Olis jo pitänyt? ihan oikeasti varmaan arvioin meidän voimavarat ihan väärin, en yhtään muista kuinka kauan viimeks meni tavaroiden pakkaamiseen ja siivoamiseen :P[/QUOTE]

Ois pitänyt jo alkaa pakata.Voin kokemuksesta sanoa että sitä arvioi aina omat voimavarat muuton suhteen väärin:D Ja mäki vihaan sitä että kämppä on ihan järkyttävä ne muuttoviikot mutta vielä raivostuttavampaa on pakata kauheessa kiireessä.Sitten uudessa asunnossa ettiä tavaroita kun samassa laatikossa on tyyliin pyyhkeitä ja haarukoita ja veitsiä...

Samaa mietin.. 75m2 asunnossa asutaan ja muutetaan isompaan, mutta yhdistetään kaksi perhettä ;) Eli varmaan ois hyvä aloitella jo. Ei vaan oikein millään jaksais.

Aloittaisin jo. Eli pakettiin kaikki mahdollinen, mitä ilman voi kuvitella tulevansa toimeen loppuajan asunnossa. Se siivoaminen on yllättävän aikaavievää. Mä olen tehnyt niin, että tyhjennän jokin hyllyn tai komeron ja siivoan sen heti. Ja viikkaaminen sekä astioiden pakkaaminen särkymättömiin paketteihin ottaa aikansa.

Aloita pakkaamaan sellaiset tavarat, joita et näiden viikkojen aikana tarvitse. Sitten tärkeimmät muutamaa päivää aiemmin ja päivittäiset käyttötavarat muuttoa edeltävänä iltana ja muuttoaamuna. Näin mä teen :)

Katso pois vanhat lehdet ja heitä pois tai vie kierrätykseen kaikki sellaiset tavarat, joita et tarvitse uudessa paikassa. Muutto on hyvä ajankohta päästä ylimääräisestä eroon.

Jos teillä on varastoja, käy ainakin ne jo vaikka tämän vkonlopun aikana läpi. Varastojen tyhjentäminen on ihan kamalaa jos sen tekee viimesenä iltana, varsinkin jos on kaltaiseni lahopää, eikä muista mitä kaikkea sinne on vuosien aikana tullut tungettua. Ehdit hyvin vielä hankkiutua turhasta eroon ja näin välttää turhan tavaran raahaamista muutossa.

Mun mielestä muuten ei pakkaamisella ole vielä hirveää kiirettä, voit vaikka ens viikon aikana rueta pakkailemaan pikkuhiljaa tavaroita, joita ilman pärjäät loppuajan. Ota tavoitteeksi vaikka laatikko tai pari illassaan. Ja kaapit kannattaa tosiaan siivota sitä mukaa, kun saat ne tyhjennettyä. Helpottaa sekin loppusiivousta ;)

Yhteistyössä