Muutokset raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikana

Vieras
kävin eilen parturissa ja päätimpä sitten tempaista oikein kunnolla. Itselläni oli pitkät hiukset ennen sitä ja olin jo jonkin aikaa miettinyt lyhyeksi leikkaamista. No nyt sitten eilen päätin että tukka lähtee. Halusin sellaiset todella lyhyet mitkä saisi sitten pörröttää takaanta ja edestä jäisi pitemmäksi.
No nyt sitten voisi lievästi sanoa että v......a!
Hiukset ei tottele ollenkaan. Ne on koko ajan lättänät vaikka laittais satakiloa vahaa, geeliä, lakkaa yms...
Itku tulee koko ajan ku hormoonit hyrrää ja peilistä katsoo joku miestä muistuttava olio.
Mies soitteli tos aamul ja tokas vaan et no voi onko sulla hius ongelmia ja naureskeli, kylhän se tukka takas kasvaa yms... Grrr
Juu kasvaahan se mut ei yhdes yös ja mies on tulos huomen kotia ni voin sanoa et joudun varmaan paperi pussin päähäni pistämään ku en todellakaan ole siin mielen tilas et kestäisin yhtää ilkkumista tai naurua... Ei kiinnosta kotoa lähteä mihkään...
Tiedän et on niitä suurempiakin ongelmia mut sen kyl opin et raskaus aikana ei kannata tehdä mitään suuria muutoksia mitkä kohdistuvat itseensä koska seuráuksia on joskus vaikea kestää...
Eikä ole kiva olla omassa kodissaan kuin häkissä...
Hormoonit ovat myös yksi todella pahentava tekiä.
Itse halusin vain jotain piristävää muutosta tähän pullukkana oloon ja halusin piristää miestäni mut taitaa käydä päin vastoin ainakin jos en pysty parantamaan mieli alaani millään :(

onko teistä kukaaan tehnyt jotakin mullistavaa mikä on sitten raskausaikana todellakin myllännyt ja kaduttanut mielessä ja oikeen niin että itkua olette joutunut tuhruamaan????

En nyt ole hirveän mullistavaa tehnyt raskausaikana. Sen verran voin lohduttaa, että hiuksilla voi mennä vähän aikaa ennen kuin ne asettuu uuteen pituuteen. En ole kampaaja, mutta tuntui siltä, että ne ovat roikkuneet pitkään raskaana alaspäin niin voi vähän aikaa mennä ennen kuin ne pöyhkeentyy. Vähän aikaa menee myös ennen kuin löytää ne omat niksit hiusten laittoon. Itse esim. pidän ilmakihartimesta hiuksia laittaessa.

Itse tein 12-vuotiaana saman tempun hiuksille. Itse myös itkin vuolaasti ja kaduin.

Minä en ole vielä tehnyt mitään radikaalia, jos ei lasketa läskejä, joita olen hankkinut itselleni ylensyönnillä, mutta haluaisin vaihtaa hiusten värin vaaleasta tummaksi. Värjäyksen epäonnistuminen pelottaa, joten en ole vielä uskaltanut tehdä sitä. Monissa kaupan väripaketeissa sanotaan, että ei suositella vaalennetuille hiuksille, enkä haluaisi tuhlata 70 euroa kampaajallekaan. Saa nyt nähdä, jospa uskaltaisin kokeilla jotain kevytväriä, kunhan ensin jään töistä pois, eikä tarvitse sitten käydä vähään aikaan ihmisten ilmoilla, jos lopputulos ei miellytäkään.

Uuden kampauksen istumattomuutta ei kannata heti tuskastua. Yleensä hiukset vaatii pari pesua ennenkuin alkaa muotoutua uuteen tyyliin. En tiedä kuinka radikaalisti raskaus voi muuttaa hiusta, mutta ottaisin ihan rauhassa:) Kannattaa kokeilla eri tapoja laittaa hiuksia (ilmakihartimet, föönit jne.). Uskon kyllä, että ne siitä luonnistuu!

Sinda: kannattaa muutenkin kokeilla ensin kevytväriä. Kampaamoissa käytettävä esiväri (vai mikä sen nimi nyt olikaan), jota käytetään juuri suuriin muutoksiin vaaleasta tummemmaksi on samantapaista kuin kevytväri tai hapetteeton suoraväri. Kun sitä on alla, tulee kestoväristäkin yleensä parempi. Mutta mieti tarkkaan miten teet. En edelleenkään osaa sanoa miten raskaus vaikuttaa.

Tarkoitatkohan esipigmentointia?? En kyllä ymmärrä, mitä se hiukseen tekee niin, että ne siitä tottelevammiksi tulisivat. Kestopigmentointi antaa pigmenttiä eli hieman syvyttä vaaleasta tummemmaksi värjätessä. Luonnollisempi tulos eikä vaalea jää ""kuultamaan"" alta.

Raskausajan hormonit saattavat muuttaa hiusta monella tapaa. Joillakin lähtee hiuksia, joillakin ne on ihan normaalit ja joillakin hiukset voivat todella hyvin ja ovat näin todella itsepintaiset. Omat hiukseni ""läsöttävät"", eivätkä suostu tottelemaan vahoja eikä muitakaan muotoilutuotteita.

Leikkauksen jälkeen menee jokin aika, ennen kuin hiukset asettuvat uuteen malliinsa. Raskausaikana voi mennä hieman kauemmin.

Jos hiuksesi ovat ""liian"" hyväkuntoiset, voi sekin vaikuttaa asiaan. Todellakin esim kestovärjäys tai vaalennus ""haurastuttaa"" hiusta hieman, ja hius alistuu muotoonsa paremmin.. Suoraväreistä eikä kevytväreistä ole apua juuri muuhun, kuin väriin..

Enpä ole vielä mitään mullistavaa tainnut tehdä, mutta hiuksiani olen muutellut moneen kertaan ihan noin niinkun muuten. Itselläni on sellainen blondi hiustyyppi, joka on tosi liukas. Jos siinä ei ole minkäänlaista väriä niin se on lättänä ja aivan turha yrittää vääntää sitä mihinkään. Niinpä yleensä mulla on aina raidat vaikkakin huomaamattoman väriset, mutta juuri sen verran, että hiukset ovat hiukan kuivemmat ja jäykemmät ja helpommin käsiteltävät (inhoan olla silkkitukka, sopii pitkähiuksisille muttei tälle lyhyelle ""trendikampauksen"" haluavalle). Mulla on juuri sama idea eli takaa pystyssä (sen viikon ajan kampaajalla käynnin jälkeen ja sitten hiukseni ovat siihen jo liian pitkät, mulla kasvaa aikamoista vauhtia) ja edessä pidempi hieman eli tulee kehyksenä kasvoille. Aina kun huomaan, että raidat alkavat hiipua niin silloin on ensiarvoisen tärkeää, että teen seuraavat toimenpiteet heti pesun jälkeen ja teen ne kyllä silloinkin kun on raidat:

muotovaahto ensin pyyhekuiviin hiuksiin

hiusten kuivaus ja samalla alustava muotoilu käherrysharjalla tai jos hiukset tarpeeksi lyhyet niin ilmakiharrin tekee asian helpommaksi

joko muotoilu vahalla jos haluaa sen tyyppisen lookin tai
pientä tupeerausta halutuista kohdista kamman kanssa
+lakka päälle ja voilà valmis

Älä hermostu, sulla menee muutama päivä harjoitellessa omaa tyyliäsi ja mikä prosessi sulle parhaiten sopii. Mäkin vaihtelen miten hiukset minäkin päivänä on kun lyhyessä on niin monta vaihtoehtoa minne suuntaan jakaus jne. Lisäksi mä en KOSKAAN saa aikaiseksi sitä mitä kampaajat tekee. Se vaan ei yksinkertaisesti onnistu koska en jaksa tupeerata ja kuivailla ja käherrellä niin kauaa.

Heippa,
mulla oli sama juttu, että jostain syystä raskausaikana iski hirveä himo muuttaa hiuksia... Ennen ne olivat tosi pitkät, nyt lyhyemmät (yli olkapään kuitenkin). Omasta mielestä hurja muutos ;)! Ja kyllä, itketti alkuun, että mitä hemmettiä menin tekemään. Kai se kuuluu asiaan, kun joka kerta on sama itkuvirsi muutoksen jälkeen.
Odottele pari päivää, niin totut uuteen tukkaan ja luulen, että se alkaakin tuntua ihan kivalta. Niin minulle kävi, taas...
Ja oikeasti sehän on totta, mitä miehesi sanoi: kasvaa ne takaisin! Ajattele positiivisesti: vauva-aikana helpommat (ei pienet sormet takerru niin kipeästi äidin hiuksiin) ja taaperoikään mennessä ne ovatkin kasvaneet jo reippaasti!
tv. Iina rv 33

Esipigmentointi on se sana mitä hain! Enkä todella tarkoittanut, että hiukset sillä tottelevaisemmaksi tulisivat. Tarkoitin, että tummemmaksi värjätessä väristä saattaa tulla parempi:)

Yhteistyössä