Muutin toiselle paikkakunnalle ja täällä on ihan eri meininki.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lusmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lusmu

Vieras
Meinaan työkkärissä. Olen tälläinen elämäntapatyötön. Edellisellä paikkakunnalla antoivat olla rauhassa, eivätkä painostaneet mihinkään. No yksi kurssi oli pakollinen, mutta mun mielestä siellä oli vaan kivaa ja siitä sai jopa rahaa.

Normisti kun saa n. 500 euroa, niin kurssilla ollessa melkein 800 euroa. No mut kuitenki, täällä yks työkkärintäti ei luovuta mun suhteen. On niin kova täti ettei voi oikein pistää vastaan. Meinas jopa laittaa samalle kurssille missä olin viimeks. Mutta kyllä itekin tajus, että melko tyhmää.

Tällä hetkellä oon harjottelussa ihan vaan työkkärintädin painostuksesta. Eipä tässä mitään viihdyn kyllä. Mietin vaan, et aikooko täti luovuttaa kun mun harjottelu päättyy. Vai mitä se vielä keksii!?

Mitä luulette?

Muutin kaupungista pienelle paikkakunnalle. Kaupungissa sai olla ihan rauhassa, riitti kun täytteli työtöntyötön-lappunsa ja joskus satunnaisesti kävi. Täällä ehti olla työkkärin asiakkaana pari viikkoa, kun laitettiin johonkin höpönlöpön työnhakukurssille.
Työharjoitteluita ilman palkkaa on myös tarjottu vähän väliä, oikeita työpaikkoja ikävä kyllä ei.

Kerro mikä paikkakunta, jos sais vaikka töitä! Meillä vaan sanovat, että itse ne pitää työpaikat ja harjoittelupaikat hankkia, heillä kyllä on yhteystietoja. Joo, on mullakin niitä tietoja, mutta kun ei pääse töihin eikä omillaan oikein voi luvata harjottelemaankaan mennä.

[QUOTE="vieras";24811335]Kerro mikä paikkakunta, jos sais vaikka töitä! Meillä vaan sanovat, että itse ne pitää työpaikat ja harjoittelupaikat hankkia, heillä kyllä on yhteystietoja. Joo, on mullakin niitä tietoja, mutta kun ei pääse töihin eikä omillaan oikein voi luvata harjottelemaankaan mennä.[/QUOTE]

Itse täälläkin on täytynyt työharjoittelupaikat hankkia. Osoitteet ja puh.numerot on annettu työkkäristä, mutta itse on pitänyt soitella ne paikat.

[QUOTE="vieras";24811335]Kerro mikä paikkakunta, jos sais vaikka töitä! Meillä vaan sanovat, että itse ne pitää työpaikat ja harjoittelupaikat hankkia, heillä kyllä on yhteystietoja. Joo, on mullakin niitä tietoja, mutta kun ei pääse töihin eikä omillaan oikein voi luvata harjottelemaankaan mennä.[/QUOTE]

No siis ei täällä oikeita töitä tarjota. Voi sua höpsöä, ei työkkärit mitään palkkatöitä tarjoa. Joo toki mä harjottelupaikkani itse hankin, vaikka kovin mielellään olisi tätikin sen mulle hankkinut.

Jos se on sitkeä täti, niin eipä kestä kuin tovi, kun sulla on karenssi päällä. Sit sossuun, jotka ei täysimääräistä sulle myönnä tuon asenneongelmasi kanssa. Sit leipäjonoon.
Mukavaa elontietä!

T. Sossu :)

Yhteistyössä