Muutamme uuteen paikkaan ja haluaisin muuttaa elämämme!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katti

Vieras
Tilanne on se, että täällä nykyisessä paikassa missä asumme, minulla ei ole ketään kavereita, ei yhtään lapsellisia tuttuja. Minulla lapset 2v ja 4v jotka ovat kotihoidossa. Isompi käy seurakunnan kerhoa 2 kertaa viikossa ja jatkaa sitä uudessa paikassa 3 kertaa viikossa, edellissä paikassa äidit olivat kaikki liian "vanhoja" ja heillä oli jo omat piirit.. Itse en sieltä tunne siiis ketään. Ja olen muutenkin aika epäsosiaalinen ihminen, vaan jos uudesta paikasta löytyisi joku ikäiseni niin saattaisin ystävystyä. Haluaisin siis muutoksen tähän meidän tylsään arkeen, haluaisin perheellisiä oman ikäisiäni kavereita joiden kanssa voisi käydä puistossa ym.... Miten pitäisi niitä alkaa "metsästämään", kun tällä hetkellä meillä ei tosiaan ole juuri mitään sosiaalisia kontakteja muihin lapsiperheisiin? Aion kuitenkin olla kotona vielä vuoden verran, ja jotain aktiviteettia olisi elämäämn keksittävä.

Ei kai niitten ystävien/kaverien tarvi saman ikäsiä olla. Mulla on mua 2 kertaa vanhempia ystäviä ja niitten kans on ihana parantaa maailmaa.

Mutta tosiaan, puistossa vaan suu auki ja lapsista puhumaan. Niistä on aina hyvä aloittaa. Ja jos ei joku innostu juttelemaan, ni älä lannistu. Kyllä joku toinen innostuu! Niin ja paras tapa saada kavereita on, että oot kiinnostunut niitten jutuista ja kyselet. Ettei vaan omia juttuja löpise.

Reippasti sinne puistoihin ja jutteleen muille äideille.. Ja mitä väliä vaikka ois vähän ikäeroa? Onneks kukaan ei multa heti muskarin aluks kyselly ikää, sillä voi olla että ois muutama kaveri vähemmän.. Laita ilmotus esim. kaksplussan etsin ystävää palstalle.. Mihis päin ootte muuttamassa?

Osaisinpa neuvoa. Mulla vähän samaa vikaa. Aktiviteettia kyllä varmaan löytää, jos ei ole ihan pieni kylä. Käyt nuoremman kanssa jossain perhekahvilassa tai muskarissa vaikka. Sillä tavalla saat edes jotain sosiaalista kontaktia ja aikuista juttuseuraa. Mutta ystäviä se ei takaa.

Yhteen äitiin olen netin kautta tutustunut ja voisin jopa sanoa kaveriksi nykyään. Mutta perhetutuiksi asti ei heistäkään ollut :( kerhoissa on käyty, eikä niistäkään seuraa kerhon ulkopuolelle löytynyt. Puistoissa täällä ei oikein voi tutustua muihin.

Alkuperäinen kirjoittaja pilke82:
Ei kai niitten ystävien/kaverien tarvi saman ikäsiä olla. Mulla on mua 2 kertaa vanhempia ystäviä ja niitten kans on ihana parantaa maailmaa.

Mutta tosiaan, puistossa vaan suu auki ja lapsista puhumaan. Niistä on aina hyvä aloittaa. Ja jos ei joku innostu juttelemaan, ni älä lannistu. Kyllä joku toinen innostuu! Niin ja paras tapa saada kavereita on, että oot kiinnostunut niitten jutuista ja kyselet. Ettei vaan omia juttuja löpise.

Niin kyllä kerhoistakin saa ystäviä.vanhempia ja nuorempia.

Yhteistyössä