Muutama kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Esikoista odottaessa paino nousi 53 kilosta 70 kiloon. Ei edes puhuttu sokerirasituksesta. Poika oli 3980g.
Toista lasta odottaessa paino nousi 53 kilosta 80 kiloon, eli 27kg :whistle: eka terkka laittoi koneelle että myöhemmässä vaiheessa sokerirasitus, mutta uusi terkka väitti että en tarvitse sitä. Tyttö painoi 4850g ja kätilö oli varma että ei mun kokoiset saa niin isoja vauvoja ilman rask.ajan diabetesta.
Nyt kolmatta odottaessa rv 26 ja paino noussut vasta 64 kilosta 67 kiloon. Eli lähtöpainoa on nyt enemmän... Sokerirasituksessa kävin ja siinä olikin vähän yllärinä kaikki ok.
Onko mahdollista, että mulla viime raskaudessa oli sokereissa vikaa? Vai onko se sellainen vaiva että että sen ois nyt pitänyt uusia? Vai voiko se olla vaan yhdessä raskaudessa ja seuraavissa taas ei?
Pitääköhän pelätä että seuraava vauva on taas edellistäkin isompi..? Jos mulla vaan on taipumus saada reilun kokoisia, ilman että sokerit on pielessä...
Lääkäriaika on maanantaina, mutta epäilenpä että siellä jää taas monta kysymystä auki, vaikka kuinka yrittäisinkin lääkäriltä kysellä... Yritän kyllä pyytää lähetettä painoarvioon tms.

En tiedä noista sokerirasituskokeista kun mulle niistä ei edes vihjastu odotusaikana vaikka paino nousi 65 kilosta 86 kiloon... poju oli 3350g, olen kuullut että syntymäpainot vaihteleekin hirveesti riippuen kuinka se pikkuinen ravintoa ottaa :D
Poika on nyt 1,2v., toisesta haaveilen, saa nähdä koska tärppää :whistle:

Miulla on se käsitys, ei siis ihan varmaa faktatietoa, että ei se nyt ihan automaattisesti niin mene, että jos edellisessä raskaudessa oli sokereissa häikkää, on kaikissa muissakin.

Miten sie olet nyt syöny? Siis ootko kiinnittäny asiaan jotenki enemmän huomiota, kun edellisissä raskauksissa? Monellahan nuo sokeriarvot pysyy ihan aisoissa oikeella syömisellä. Eli jos sie olet tavallaan tietämättäs noudattanu "oikeaa" ruokavaliota nyt viimisessä raskaudessa, ei sokerit oo välttämättä kohonneetkaan.

mulla oli ekassa raskaudessa gestaatiodiabetes ja enköhän tässä toisessaki joudu ruokavaliota noudattamaan, ainakin niin luulisin. tai munhan pitäs noudattaa sitä aina mut vähä on päässy lipsumaan :whistle: ei kukaan jatkuvasti voi elää 1400 kalorilla |O tai en mä ainakaan :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja kesä82:
Miulla on se käsitys, ei siis ihan varmaa faktatietoa, että ei se nyt ihan automaattisesti niin mene, että jos edellisessä raskaudessa oli sokereissa häikkää, on kaikissa muissakin.

Miten sie olet nyt syöny? Siis ootko kiinnittäny asiaan jotenki enemmän huomiota, kun edellisissä raskauksissa? Monellahan nuo sokeriarvot pysyy ihan aisoissa oikeella syömisellä. Eli jos sie olet tavallaan tietämättäs noudattanu "oikeaa" ruokavaliota nyt viimisessä raskaudessa, ei sokerit oo välttämättä kohonneetkaan.

Eipäs tullutkaan tuo mieleen :) aikalailla samaa olen syönyt kuin viime raskaudessakin, mut tällä kertaa varmaankin vähän vähemmän kerrallaan ja välillä liiankin pitkiä taukoja syömisessä. Eli en ole koko ajan jotain mussuttamassa...

[quote="TheSimpsons
Onko mahdollista, että mulla viime raskaudessa oli sokereissa vikaa? Vai onko se sellainen vaiva että että sen ois nyt pitänyt uusia? Vai voiko se olla vaan yhdessä raskaudessa ja seuraavissa taas ei?
Pitääköhän pelätä että seuraava vauva on taas edellistäkin isompi..? Jos mulla vaan on taipumus saada reilun kokoisia, ilman että sokerit on pielessä...
.[/quote]

Nostan tätä vielä...

Yhteistyössä