Muutama kysymys vauvasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
1. Onko normaalia että kakkaa USEASTI päivässä? Melkein joka ruokailukerta ja saattaa viel pari kertaa siihen päällekkin.

2. Onko normaali että vauva 4vrk nukkuu ja syö. Siis kirjaimellisesti. Herää, vaihdetaan vaippa sitten syö. Saattaa katsella hetken ja käy nukkumaan.
Nukkuu muutaman tunnin sama uudestaan. Koko päivän.

3. Miksi toisinaan jaksaa olla sen neljäkin tuntia syömättä ja toisinaan pitäisi saada tissiä tunnin välein?

4. Miksi sylissä kaikki ok. Kakka tullut. Maha täynnä mutta kun lasket sänkyyn alkaa armoton poraaminen?

5. Jos nänninpäät rikki onko haittaa imetykselle?

6. Mistä tietää että kaikki menee hyvin?

1. Onko normaalia että kakkaa USEASTI päivässä? Melkein joka ruokailukerta ja saattaa viel pari kertaa siihen päällekkin.

On täysin normaalia.

2. Onko normaali että vauva 4vrk nukkuu ja syö. Siis kirjaimellisesti. Herää, vaihdetaan vaippa sitten syö. Saattaa katsella hetken ja käy nukkumaan.
Nukkuu muutaman tunnin sama uudestaan. Koko päivän.

On. Täysin normaalia.

3. Miksi toisinaan jaksaa olla sen neljäkin tuntia syömättä ja toisinaan pitäisi saada tissiä tunnin välein?

Vauvoilla on tiheän imun kausia, siitä vaihtelu. Katso googlesta tiheän imun kausi -hakusanalla.

4. Miksi sylissä kaikki ok. Kakka tullut. Maha täynnä mutta kun lasket sänkyyn alkaa armoton poraaminen?

Vauva nauttii läheisyydestä. Eri aikoina ja eri ihmiset suhtautuvat eri tavoin, jotkut ajattelevat hemmottelevansa vauvan pilalle sylissä pitämällä.

5. Jos nänninpäät rikki onko haittaa imetykselle?

Sinuun varmaan sattuu. Toimi tilanteen mukaan ja pyydä apua neuvolasta ja rasvaa bebanthenilla nännit.

6. Mistä tietää että kaikki menee hyvin?

Vauva ja sinä olette tyytyväisiä.

1. On
2. On
3. Semmoisia ne vauvat on. Joskus jaksaa syödä mahan täyeen ja toisinaan taas ei.
4. Semmosiakin ne jotkut vauvat on. Kaipaa äidin hajua ja turvallista syliä.
5. Ei ole haittaa, koita kestää, kyllä ne kohta paranee.
6. Hyvin se menee! Usko vaan. Suurimmalla osalla kaikki menee hyvin, todennäköisesti siis teilläkin!

Onnea ja tsemppiä vauvan kanssa!

1 ja 2: On aivan normaalia. 3: Tiuhemman imun vaiheet johtuvat siitä, että tiheästi imemällä vauva yllyttää maidontuotantoa, jotta se riittäisi tulevaisuudessakin. 4: Vauvalla on turvallinen olo sylissä, kun se tuntee liikkeesi ja haistaa sinut ja kuulee mahdollisesti sydämenlyöntisi. 5. Ei haittaa. 6: Vauva kasvaa, vaippoja kastuu, eli se saa kylliksi maitoa, vireys lisääntyy pikku hiljaa kun tulee ikää. Äiti oppii erottamaan eri itkun syytkin hyvin pian.

1. on
2. on
3. sen ku tietäis, mut normaalia on
4. läheisyyden tarve. ei vastasyntynyt osaa tässä maailmassa yksin olla, äitiä kaipaa ja kovasti!
5. ei ne vauvaa haittaa, sua enemmän. käytä bepathenia
6. äidin vaisto kertoo kyllä jos jotain vialla, luota itseesi!

tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ensikertalainen tuore äiti itekin:
1. on
2. on
3. sen ku tietäis, mut normaalia on
4. läheisyyden tarve. ei vastasyntynyt osaa tässä maailmassa yksin olla, äitiä kaipaa ja kovasti!
5. ei ne vauvaa haittaa, sua enemmän. käytä bepathenia
6. äidin vaisto kertoo kyllä jos jotain vialla, luota itseesi!

tsemppiä! :)

voiko niistä tihkuva veri olla vauvalle pahaksi?

niin ja jos vauvalla ollut justiin kaikki hyvin (syönyt, kuiva vaippa jne) ja haluis vaan olla sylissä mut kuiteski laittaa sänkyynsä ja antaa kitistä onko se pahaksi?

Mun käsittääkseni se ei kauheen suotavaa se veri ole vauvalle. Itse kyllä imetin vaikka verta tulikin, eihän sitä voi lopettaa. Jos ei kamalasti tuu niin ei siitä varmaan haittaa.

Mulla vauva söi nännit ihan verille, ne muutti pariks kuukaudeks väriä, kun se söin sen nahan irti. Annoin syödä vaikka kiinteitä ei kai parin viikon ikäselle suositella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun käsittääkseni se ei kauheen suotavaa se veri ole vauvalle. Itse kyllä imetin vaikka verta tulikin, eihän sitä voi lopettaa. Jos ei kamalasti tuu niin ei siitä varmaan haittaa.

Mulla vauva söi nännit ihan verille, ne muutti pariks kuukaudeks väriä, kun se söin sen nahan irti. Annoin syödä vaikka kiinteitä ei kai parin viikon ikäselle suositella.

sitä saattaa tulla ehkä tippa. käytän rintakumeja joten tuskin siis juurikaan menee vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

sitä saattaa tulla ehkä tippa. käytän rintakumeja joten tuskin siis juurikaan menee vauvalle.

No ei tod haittaa. Jos tulee paljon niin kai se suurin ongelma on, että voi mahaa sekottaa.

Ja jos kitisee ja sylissä rauhoittuu niin kyllä minä yrittäisin mahdollisimman paljon sitten pitää sylissä. Kun on noinkin pieni vielä, ei se siitä sylistä kärsi ainakaan. En siis antaisi kitistä yksin.

Huom. sitten jo nyt että ymmärsin että on esikoinen eikä toisia vaatimassa huomiota.

Yhteistyössä