muutama kysymys lentämisestä

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen siis ensimmäistä kertaa menossa lentokoneeseen ja kysyisin muutaman kysymyksen.
-Pitääkö turvatarkastuksessa ottaa korut pois?
-Tutkitaanko myös ruumaan menevä laukku siinä kaikkien nähden?
-Pitääkö lääkkeet olla käsimatkatavaroissa vai voiko ne laittaa ruumaan?
-Saako reseptittömiä lääkkeitä kuljettaa ( esim.imodium)

Kiitos jos joku jaksoi vastata
 
cecce
Ruumaan menevä matkalaukku jätetään lähtöselvityksessä, joten sulla ei ole sitä turvatarkastuksessa. Lääkkeet käsimatkatavaroissa ja varmuuden vuoksi reseptit mukaan, reseptivapaista ei tietenkään ole reseptiä, mutta ne kannattaa olla alkuperäisessä pakkauksessa. Vyö pitää ottaa turvatarkastuksessa pois, mutta ylkeensä ei koruja. Jos pitää niin kyllä ne sulle kertoo että ota ne pois!
 
- Jos sinulla on pitkiä ketjuja, joudut ehkä ottamaan ne pois kuten myös ison rannekellon ja kilisevän kasan rannekoruja. Normi rannekello ja muutama ranneketju ja "tavalliset" kaulakorut saa kyllä olla.
- Ruumaan menevä laukku saatetaan tutkia vasta myöhemmin, sinä huomaat tämän ainoastaan laukkuusi ilmestyneestä tarrasta, jossa kerrotaan, että laukkusi on läpivalaistu.
- Jos sinulla on välilaskuja ja koneen vaihtoja, on suositeltava ottaa läkkeet käsimatkatavaroihin. Itse matkalaukku voi tulla pari päivää perässä.
- Kaikkia lääkkeitä saa kuljettaa, reseptillisiä tai reseptittömiä kunhan niitä ei ole epäilyttäviä määriä. Joissain maissa Suomen reseptilääkkeet voivat olla kiellettyjä, joten reseptit kannattaa ottaa mukaan.

Toivottavasti näistä oli apua!
:)
 
"a.p"
Kiitos vastauksista.Minulla aika arsenaali lääkkeitä ja reseptit kyllä löytyy.Mitenköhän kun ollaan egyptiin matkalla niin kun mulla on myös rauhoittavia niin katsovatkohan ne huumeiksi?Pelottaa niin vietävästi.
 
[QUOTE="a.p";24939657]Kiitos vastauksista.Minulla aika arsenaali lääkkeitä ja reseptit kyllä löytyy.Mitenköhän kun ollaan egyptiin matkalla niin kun mulla on myös rauhoittavia niin katsovatkohan ne huumeiksi?Pelottaa niin vietävästi.[/QUOTE]

Mulla on eräs ystävä joka joutuu pariin lääkkeeseen hankkimaan lääkärin lausunnon kun lentää Espanjaan. En kyllä ole kysynyt mihin lääkkeisiin. Eli kannattaa nyt ihan selvittää lääkäriltä.
 

Yhteistyössä