Muutama kysymys KUIVAUSRUMMUN omistajille!

Miks halusit kuivausrummun?
Kauanko ollut?
Ootko ollu tyytyväinen?
Onko ilmaantunut jotain negatiivista?
Onko lattialla vai pesukoneen päällä ja onko väliä kummassa se on(paitsi ei tietty käy päältätäytettävän päälle ;) )
 
Asunto on pieni joten helpompi kuivata vaatteet rummussa kuin että meillä ois aina jossain tiellä kuivausteline, siksi halusin rummun. Lisäksi sen myötä ei tarvi enää vaatteita silittää, lakanat silitän kyllä edelleen.

tyytyväinen oon ollu, on se sen verran helppo käyttää eikä vie niin aikaa. Negatiivista ainoastaan siitä että vaatteet kutistuu hieman, joten nykyään kun ostetaan vaatteita niin kokoa isompaa, vanhat vaatteet sitten vähän on pienet. Meillä on pesutornina eli koneen päällä.
 
pyykkäilijä
Siks ku pieni kämppä, ja oon niin hemmetin laiska ripustaan vaatteita kuivumaan,
Ja mua ärsyttää ne kuivaustelineet.

Puolivuotta ollu nyt

OLEN ollut tyytyväinen. En IKINÄ luopuis!

Ei mitään negatiivista. Tietty sähkölaskussa näkyy kun joka päivä kone pyörii, mutta on se sen arvoista!

Meillä pesukoneen päällä ns. torni
 
1. Syntyi kaksoset eikä enää ollutkaan tilaa kuivattaa vaatteita missään ja vaatteet loppui kesken.
2. noin 4 vuotta
3. Antaisin vaikka mieheni ennen kuin antaisin kuivausrummun pois ;)
4. Ei mitään negatiivista
5. Lattialla päältätäytettävän vieressä.
6. Erittäin hiljainen, pesukone on huomattavasti kovempiäänisempi.
 
Miks halusit kuivausrummun? Kaipasin helpotusta arkeen asiaan jota inhoan sydämmeni pohjasta (pyykkihuolto)

Kauanko ollut? vuoden

Ootko ollu tyytyväinen? Aivan äärettömän tyytyväinen. Pois en antaisi mistään hinnasta!
Onko ilmaantunut jotain negatiivista? Ei niin minkäänlaista. Vuodessa ei ainakaan edes lempi vaatteet joita pestään melkein päivittäin ole kuluneet, nukkaantuneet tai mitään muutakaan normaalista poikkevaa.

Onko lattialla vai pesukoneen päällä ja onko väliä kummassa se on? Mulla se on pesukoneen päällä ja koen ainakin helpoksi nostaa pyykit vain kerrosta ylemmäksi, muunlaisesta ei kyllä ole kokemusta.
 
Halusin kuivaustelineen pois olohuoneesta ja jos olisin tiennyt miten näppärä vehje se on,, olisimme hankkineet sen jo aiemmin. Jotkut vaatteet nyppäätyvät (pehmeäpintainen puuvilla), mutta arkivaatteissa se ei haita. Koirankarvat jäävät kuivausrumpuun.
 
vieras
Meillä 6-henkinen perhe eli vaatetta riittää ja sen myötä pölyä. Siinä suurimmat syyt miksi meille tuli rumpu. Sijoitus pesutornina. Ollut nyt n. 4 vuotta enkä luovu mistään hinnasta.
Näin kesäaikaan kuivaan ulkona narulla, mutta talvella rumpu pyörii...
Uudet vaatteet ekan pesun jälkeen kuivatan narulla, näin eivät kutistu mielestäni niin paljon kuin jos rummuttaisin. En tiedä onko asia oikeasti näin vai vain omaa mutuani. :)
 
mää oon äiti
Halusin kuivurin koska, iso perhe paljo pyykkiä, vähän kuivatustilaa talvella ja siitepölykaudella.
Nelisen vuotta ollu, nyt toinen kone käytössä.
Olen todella todella tyytyväinen, olin ihan onneton vähän aikaa kun ei kuivuria ollu, kaikki vaatteet rypyssä ja karheita. Lisäks se parantaa froteepyyhkeiden imukykyä :)
Vaatteiden kutistuminen vähän harmi, mut senki oppi aika pian ettei myllää ihan kuivaks ja liian kuumalla niitä mitkä kutistuu herkimmin. Eikä sukkia kuivuriin meillä ne kutistuu tosi paljo.
Eka kone oli päällä, nyt lattialla kun isompi kylppäri mut vähän mietinnässä vielä et jos laittais päälekkäin.
Ei se kovaa ääntä pidä, paitsi jos myllää esim. vetoketjullisia kääntämättä niitä nuripäin ni napsuu kovasti. Mut aika hiljanen ääni on.
 
Vaikka ok-talossa asutaan, niin järkevää kuivaustilaa oli liian vähän meidän tarpeita ajatellen, siksi hankimme kuivausrummun. Varsinkin lakanoiden ja pyyhkeiden kuivatus oli ongelmallinen.

Rumpu on ollut meillä nyt reilun vuoden ja olen erittäin tyytyväinen. Negatiivisia juttuja siinä on mun mielestä vain se, että painetut kuvat tekstiileistä "kuoriutuvat" ajan myötä lämmön vaikutuksesta pois. Mä en näe tekstiilien kutistumista ongelmana, koska kai meillä on rummussa ihanteellinen kuivauslämpötila :D Ja kuluttaahan se vaatteita jonkin verran enempi kuin narukuivaus, varsinkin mustissa vaatteissa sen huomaa. Mutta toisaalta taas, tekstiilit ovat ihanan pehmeitä rummusta tullessaan, narukuivattuun pyyhkeeseen en enää suostu kotioloissa kuivaamaan itseäni.

Meillä pyykkikone ja kuivausrumpu nököttävät tuolla yläkerran vessassa vierekkäin.

Meidän rumpu on Siemens merkiltään ja hankittiin se Veikon koneesta. Ja ääni ei häiritse (paitsi vetoketjut ym. kovat jutut tosiaan kolisevat osuessaan rumpuun), se on tasaista huminaa.
 

Kauanko ollut?Reilut 3 vuotta
Ootko ollu tyytyväinen?Olen, todellakin. En antais pois mistään hinnasta!
Onko ilmaantunut jotain negatiivista?Ei
Onko lattialla vai pesukoneen päällä ja onko väliä kummassa se on.
Pesukoneen päällä on. Ei kait sillä väliä kummassa on. Vaan kun laitetaan pesukoneen päälle, pitää se kiinnitys olla kunnossa.
 
Cycadeen
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Miks halusit kuivausrummun?
Kauanko ollut?
Ootko ollu tyytyväinen?
Onko ilmaantunut jotain negatiivista?
Onko lattialla vai pesukoneen päällä ja onko väliä kummassa se on(paitsi ei tietty käy päältätäytettävän päälle ;) )
Halusin lasten synnyttyä. Pyykkiä tulee nopeasti ja koko kämppä ois täynnä kuivaustelineitä ilman rumpua.
Olen ollut tyytyväinen pyykki on ihanan pehmeää.
ainoa negatiivinen puoli on että vaatteet tuntuu kuluvan äkimmin.
Meillä on rumpu lattialla.
sivusta täytettävä.
kokemusta on 2 rummusta (ja niissä on muuten eroja!). Aikasempi Bochin ei kuluttanut vaatetta, niin kovasti, kuin tämä nykynen (whirlpool) tekee
 
Pihalla vielä 30 senttiä LUNTA ;)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 6-henkinen perhe eli vaatetta riittää ja sen myötä pölyä. Siinä suurimmat syyt miksi meille tuli rumpu. Sijoitus pesutornina. Ollut nyt n. 4 vuotta enkä luovu mistään hinnasta.
Näin kesäaikaan kuivaan ulkona narulla, mutta talvella rumpu pyörii...
Uudet vaatteet ekan pesun jälkeen kuivatan narulla, näin eivät kutistu mielestäni niin paljon kuin jos rummuttaisin. En tiedä onko asia oikeasti näin vai vain omaa mutuani. :)
"Näin kesäaikana" - ihanasti sanottu XD

 
Miks halusit kuivausrummun? Lapsuudenkodissa sellainen oli, joten tiesin jo miten hyvä peli se on :D Lisäks meiltä löytyy kissa joka tykkäs nukkua kuivaustelineen päällä sillon kun siinä oli kosteeta pyykkiä... Muutenkin kuivari poistaa vaatteista kissankarvat. Ja ihanaa vaan kuivata pyykit heti pesun jälkeen ja heti tunkea kaappiin...
Kauanko ollut? Seitsemän vuotta
Ootko ollu tyytyväinen?Kyl
Onko ilmaantunut jotain negatiivista? Ei niin mitään, sähkölaskukaan ei muuttunut mihinkään kun kuivari hommattiin.
Onko lattialla vai pesukoneen päällä ja onko väliä kummassa se on(paitsi ei tietty käy päältätäytettävän päälle ;) Pesukoneen päällä. Paras siinä kun ei vie tilaa, muutenkaan en tahtois päältätäytettävää ikinä... Pari vuotta tappelin sellasen kanssa ja se riitti...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pihalla vielä 30 senttiä LUNTA ;):
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 6-henkinen perhe eli vaatetta riittää ja sen myötä pölyä. Siinä suurimmat syyt miksi meille tuli rumpu. Sijoitus pesutornina. Ollut nyt n. 4 vuotta enkä luovu mistään hinnasta.
Näin kesäaikaan kuivaan ulkona narulla, mutta talvella rumpu pyörii...
Uudet vaatteet ekan pesun jälkeen kuivatan narulla, näin eivät kutistu mielestäni niin paljon kuin jos rummuttaisin. En tiedä onko asia oikeasti näin vai vain omaa mutuani. :)
"Näin kesäaikana" - ihanasti sanottu XD

Kesä alkaa siitä kun ekan kerran saa pyykit narulle liehumaan ;-D
Ja se ulkona kuivatun pyykin tuoksu on "ihana"
 
vieras
Niin ja täällä etelässä ei ole enää lunta, joten pyykit liehuu.
Vaikka tänään olikin toppatakki päällä kun ne pyykit sinne narulle kuskasin...
t. se kesäaikanen :)
 
Meillä oli lapsuuden kodissa kuivausrumpu ja siihen totuin siis jo siellä. Helppo ja ihan ehdoton lakanoille ja pyyhkeille, joita on ikävä kuivatella sisällä. Muutenkaan en suosi ulkona kuivatusta siitepölyjen takia. Meillä on pesutorni ja olisikohan tuo nyt jotain kolme vuotta vanha. Kuivausrummussa vaatteista tulee myös mukavan pehmoisia ja huuhteluainetta ei tarvitse. Sähkölaskusta en osaa sanoa mitään ( en edes muista paljon meidän sähkölasku on)
 
Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Miks halusit kuivausrummun?

Kauanko ollut?Pian 2v

Ootko ollu tyytyväinen?Olen tosiaankin,en vaihtaisi pois koskaan.Kesällä kuivaan kuitenki kaikki ulkona.Talvella ei yksinkertaisesti ole tilaa kaikkien 5 hengen vaatteiden kuivaamiseen sisällä,eikä niitä kolttuja jaksa nurkissa kattella.Elukoiden karvat poistuu samalla,toisin kuin narulla.

Onko ilmaantunut jotain negatiivista?Ei

Onko lattialla vai pesukoneen päällä ja onko väliä kummassa se on(paitsi ei tietty käy päältätäytettävän päälle ;) )
Peskukoneen päällä,koska tilaa ei kylppärissä olisi muuten,kun kodinhoitohuonetta ei valitettavasti oo ollenkaa.
 
aave
Halusin kuivausrummun kun kuopus oli kova pulauttelemaan, ja meillä pieni asunto eikä enää mahtunut pyykkiä kuivuun. Muutenkin talvisin roikkui lakanat ym. oven pielillä eikä pyykki meinannut kuivata. Reilun vuoden ollut ja olen tyytyväinen. Pölyä vähemmän muualla huushollissa. Ainoa miinus että kutistaa joitakin vaatteita. Mutta hyvin pieni miinus. Ei ole pesukoneen päällä vaan omassa rauhassa omassa nurkassaan.
 

Yhteistyössä