muutama kysymys alkionsiirron jälkeisestä elämästä...

-Onko alkiosiirron jälkeen jotain asioita mitä Ei saa tehdä(esim.rankkojen liikuntaharrastusten välttäminen)?

-Kuinka kauan kestää kun alkio kiinnittyy(jos kiinnittyy)kohdun seinämään?

-näyttääkö kotiraskaustesti tuloksen jo parin viikon kuluttua, :) vaiko onko hormonimäärä niin vähäinen siinä vaiheessa,että joutuu piinailemaan siihen labran verikoetulokseen?



:) olis kiva jos joku viitsisi vastailla..
 
Heippa!

Mulle ei ainakaan ole sanottu mitään asioita mitä pitäis välttää siirron jälkeen ainoa on että buranan käyttö kiellettiin. Alkion pitäis kiinnittyä siirrosta 3-5 päivän kuluttua näin ainakin mulle sanottiin korjatkaa jos olen väärässä.

Testin tekemisessä on näillä sivuilla hurjasti vaihtelua.Mä olen helsingissä naikkarilla hoidossa ja siellä tehdään veritesti 12 päivää siirrosta.Muualla tuntuu olevan käytäntö että testi on pp14. Itselläni plussat on tulleet pp10 alkaen, ei ennen sitä. Kotitesteillä olen minä niitä tehnyt ja niiden herkkyys on ollut 10mmol/l vai miten se merkitään???Mutta siis herkillä testeillä.
 
Riikan lääkäri kehotti välttämään rajua saunomista, ei muistaakseni muuta.

Halvimmalla kotitestillä sain haalean plussan jo 9. siirron jälkeisenä päivänä. Siitä se vahvistui seuraavissa viidessä :whistle: testissä.

:wave: lutuliini ja göö-poika 23+6
 
Hei,

Joltain oli kielletty ratsastus. Myös korkea stressihormonipitoisuus tai adrenaliini heikentää kiinnittymistä jonkin tutkimuksen mukaan, eli ei ehkä kannata "pelottavia" extremelajeja ajatellakaan. Eiköhän kiinnittyminen tapahdu noin 5-8 pvä hedelmöittymisestä.

Tarrasukkia ja plussatuulia! :wave:
 
Mun mielestä alkion siirrossa kiinnittyminen tapahtuu nopeammin kuin 5-8 päivää! Jäähän siitä jo se 3-4 päivää pois mikä normaalisti hedelmöittyneessä tarkoittaa aikaa jonka munasolu kulkeutuu kohtuun.

Raskasta liikuntaa pitäis välttää ja kotitestin voi tehdä parin viikon päästä, siitäkin huolimatta jos sattuis tuhruttamaan.


 
Löytyi tällainen saitti, jossa yksityiskohtaisesti kerrotaan kiinnittyminen jne.
Sen mukaan hedelmöittymisestä laskettuna 6pvä kiinnittyminen alkaa ja yleensä 8 pvään mennessä kiinnittyminen on päätöksessä. Jos alkiota kasvatetaan ensin kehon ulkopuolella, tämä aika tietty vähennetään sisälläolopäivistä... hedelmöittyminen on aina päivä1, tapahtui se missä tahansa.

http://www.solunetti.fi/fi/kehitysbiologia/kohtuun_kiinnittyminen/2/

 

Yhteistyössä