Muutama kyssäri teille 7kk-8kk vauveleiden mammukoille!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
Ihanaa jos joku jaksaa vastailla!

1. Millanen on teidän päivärytmi, aamusta lähtien?

2. Jos olette muuttaneet rytmiä, niin onko onnistunut helposti vai onko vaikeaa?

3. Annatteko vauvan syödä kiinteää ruokaa kerralla niin paljon kun hän vain jaksaa, vai laitatteko stopin esim 1-2 purkin jälkeen vaikka vielä menisi?

4. Ymmärtääkö 6-7 kk vauva vielä jos häntä komentaa (ei huutamalla, mutta esim. napakasti sanomalla)? Milloin vauva on siinä iässä että voi alkaa komentamaan, ettei tule ihan huliviliä?:)

Monta kysymystä mutta helpompi kysyä kaikki samalla kertaa:) Olis ihanaa kuulla teidän ja 7kk-8kk vauvojenne elämästä! Minulla tyttö, huomenna 7kk..

munkin vauva on jo 9kk, mut vastaanpa silti, tällä nykyisellä rytmillä ollaan menty n.kk
Herätään n.7.15-8, siitä n. puolen tunnin kuluttua aamupuuro+maito pullosta
Jos herää aikaseen nukkuu aamulla n.9.15---> puolen tunnin tirsat vaunuissa, sen jälkeen muuten vaan ulkoilua isosiskon seurana.
Lounas n. klo 11-11.30 noin purkillisen verran (välillä kaupan, välillä omatekoista) ruokaa+vähän hedelmäsosetta ja maito pullosta
Päiväunet 11.30-12---> 2-3h, sen jälkeen välipala (hedelmäsosetta, jugurttia,hedelmää tms.)
"oleilua",leikkimistä, päivällisen valmistusta, iskän odottelua(!) klo 16 saakka
Päivällinen 16.30-17, sama kun lounas
Illalla leikkiä, ulkoilua, saunomista, mitä milloinkin.
Iltapuuro 19.15-19.30+vähän maitoa
pesut ja vähän aikaa (rauhallisempaa) leikkiä
20.30---> iltamaito ja unilaulu ja hereillä sänkyyn, jonne nukahtaa ja nukkuu yleensä heräämättä aamuun saakka. JA joinakin öinä heräillään pitkin yötä ;)

Suunilleen noin, joskus enemmän joskus vähemmän soveltaen, nyt ion taas vähän hakusessa tuo päiväunirytmi, joskus pärjää mainiosti yksillä, joskus tarvii aamu-unet. Mut aika sopeutuvainen lapsi meillä on, äidin on melkein vaikeempi sopeutua rytminvaihdoksiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
Ihanaa jos joku jaksaa vastailla!

1. Millanen on teidän päivärytmi, aamusta lähtien?

2. Jos olette muuttaneet rytmiä, niin onko onnistunut helposti vai onko vaikeaa?

3. Annatteko vauvan syödä kiinteää ruokaa kerralla niin paljon kun hän vain jaksaa, vai laitatteko stopin esim 1-2 purkin jälkeen vaikka vielä menisi?

4. Ymmärtääkö 6-7 kk vauva vielä jos häntä komentaa (ei huutamalla, mutta esim. napakasti sanomalla)? Milloin vauva on siinä iässä että voi alkaa komentamaan, ettei tule ihan huliviliä?:)

Monta kysymystä mutta helpompi kysyä kaikki samalla kertaa:) Olis ihanaa kuulla teidän ja 7kk-8kk vauvojenne elämästä! Minulla tyttö, huomenna 7kk..

meijän tytär tulee 10.2. 8kk

1. aamulla herää noin 6-7 välissä uuteen päivään. melki heti juo maidon noin 1,5dl.
8-9 välissä aamupuuro tutteliin keitettynä noin 2dl syö kerralla ja hedelmäsosetta "hillona"
ulkoilua isomman kanssa ja pienempi rattaissa. saattaa torkahtaa rattaisiin jos katseleminen on tylsää.
10-11 välissä maitoa noin 1dl ja syö lihasosetta kerralla noin 200g sen jälkeen päikkärit maistuu
herää noin 13 aikoihin ja touhuaa lattialla. välipalaksi jotain banskua tms.
klo 15-16 toinen liha-ateria syö noin 200g ja maitoa päälle.
klo 18 tutteliin keitettyä puuroa pari desiä ja maito noin 19 ja yöunille ja nukkuu seuraavaan aamuun taas klo 6 asti. :)

2. en ole muokannut päivärytmiä. tullut itekseen ja on sopiva meijän päivään.

3. syö niin paljon kun jaksaa. joskus jää joskus ei.

4. en ole vielä joutunut "komentamaan" jos on jossain kielletyssä paikassa, kutsun nimellä ja silloin alkaa ryömiin/konttaan äitiä kohden. :)

Njaah..

Herää 8 aikaan/jälkeen, syö tissiä. Saattaa syödä jotain pientä (esim. tänään maissinaksu, vähän kurkkua, pari lusikkaa puuroa) ja lisäksi tissiä aamupäivällä. Päikkäreille n. 12, nukkuu +/- 3tuntia. Ruoka 16 aikaan, illalla lyhyet (tunnin) unet, toinen ruoka. 21-22 iltapala ja nukkumaan.

Meillä on aiemmin ollut sellanen ellun kanat -rytmi, mutta nyt on isäkuukauden aikana otettu tarkempi rytmi ja hyvin tuntuu toimivan. Näin mun iltavuoroviikolla nukkumaanmeno tosin venyy, mutta likka herää silti 8 ja on sitten tosi väsy ainakin aamupäivällä.

On aika huono syömään, eli ei tarvitse säännöstellä suokamääriä.

Ymmärtää kyllä kiellon, muttei välitä. Katsoo komentajaa, virnistää tai kikattaa ja jatkaa pahojaan.

Meillä tytöllä tuntuu välillä ruokahalua riittävän, ja olen mietiskellyt että onkohan hyväksi:) mut olen kyllä tullutkin siihen tulokseen, että jos kerran toisella on nälkä niin herranjestas onhan toiselle ruokaa annettava:D Itseänikin ärsyttäisi jos olisi vielä nälkä mutta en saa ruokaa:D

Ja tuosta komentamisesta, meillä jos esim vetää tukasta ja sanon napakasti että ei saa kun koskee (tai sanon jotain muuta fiksua :)) niin katsoo ihmeissään ja antaa asian olla tai alkaa uudestaan nyhtämään tukasta.. mut en tiedä ymmärtääkö hän että olin juuri kieltänyt..

Ja sen olen huomannut, että jos tekee pahojaan ja kiellän ja vahingossa vaikka pääsee naurun pyrskähdys, niin sekös vasta neitiä riemastuttaa! En vain voi vastuttaa niitä virneitä yms.. Eli taidan olla pulassa sitten kun oikeasti pitää alkaa komentamaan!! :D:D

Entäs, syödäänkö teillä yöllä vai onko milloin jätetty yösyönnit pois?

Meillä ei olla pariin viikkoon syöty yöllä, PAITSI pari viime päivää on ollut aika levotonta ja kiukutellut niin olen yölläkin imettänyt kerran.. Vaikka tarkoitus oli että kovana pysyn vaikka mikä olisi :D mut minkäs sitä herrantertulleen mahtaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
Entäs, syödäänkö teillä yöllä vai onko milloin jätetty yösyönnit pois?

Meillä ei olla pariin viikkoon syöty yöllä, PAITSI pari viime päivää on ollut aika levotonta ja kiukutellut niin olen yölläkin imettänyt kerran.. Vaikka tarkoitus oli että kovana pysyn vaikka mikä olisi :D mut minkäs sitä herrantertulleen mahtaa:)

Likka nukku vieressä ja syö jos/kun tahtoo. On maitoallerginen ja minä olen imetysdieetillä, ei käytetä korviketta. Varsinkin nyt isäkuukauden aikana on vaikea taata riittävä maidonsaanti päiväsaikaan, joten saa (täytyy) syödä yöllä.

Nyt mä lähden töihin :wave:

Yhteistyössä