Muurahaisista...

Onko kellään muilla ollut muurahaisia ihan ongelmaksi asti?
Miten pääsitte niistä eroon?

Meillä on nyt ollut muurahaiset riesana syksystä asti, välillä enemmän välillä vähemmän. Nyt niitä alkaa olla vähän joka paikassa ja alkavat jo haittaamaan elämistä.... Kaikki markkinoilla olevat myrkyt on kokeiltu ja osa toimii hetken, mutta sitten niitä taas vilistää joka paikassa.
Asumme rivarissa ja ymmärtääkseni tässä taloyhtiössä myös muilla asukkailla on ollut jonkun verran muurahaisia.

Jos nyt haluaisin tänne tehokkaammat myrkyt siis tuholaistorjujan myrkyttämään niin meniskö se taloyhtiön piikkiin vai miten?
 
on ja ei niistä pääse eroon ilman myrkkyjä ainakaan. eivät prkl mene edes sokeriveteen hukkumaan |O

on olemassa joku sähkönen superlaserultraäänikusiaistorjuntamanikkeli mut en tiiä mistä sellasta lähtis hakemaan ja paljonko maksaa ja tehooko etes...
 
niillä on pesä jossain talon sisällä-rakenteissa. kannataa kutsua joku ötökkä asiantuntija. meillä oli niitä isoja kaksvärisiä ja olivat syöneet alimman hirren niin että oksat ja kovat syyt jäljellä. eli sen pystyi lapioimaan pois seinästä.

Eli MUURAHAISET OVAT VAHINGOLLISIA TALON RAKENTEILLE!
 
-Jonttu-
Mun vanhemmat myrkyttää kivijalkaa pari kertaa joka vuosi, koska naapuritaloissa on muurahaiset tulleet sisään. Vanhempien kämppä on vielä muurahaisvapaata aluetta.

Joskus uusia taloja rakennetaan muurahaispesien päälle. Muurahaiset ei tykkää ideasta, ja muuttavat sisään. Myrkkyjen lisäksi voisi koittaa suolaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
niillä on pesä jossain talon sisällä-rakenteissa. kannataa kutsua joku ötökkä asiantuntija. meillä oli niitä isoja kaksvärisiä ja olivat syöneet alimman hirren niin että oksat ja kovat syyt jäljellä. eli sen pystyi lapioimaan pois seinästä.

Eli MUURAHAISET OVAT VAHINGOLLISIA TALON RAKENTEILLE!
Näin minäki luulen, siis että jossain seinien välissä niillä on pesä... Meillä ei vielä ole ollut sisällä mitään isoja murkkuja vaan niitä pieniä...
 
vieras
raidin jauhe alkaa meillä pikkuhiljaa tuottaan tulosta.
se tappaa heti.

ne jotka vaeltelee lattiolla on työläisiä jotka vie sinne pesään evästä.
Kun ne kuolee sen jauheen voimasta pesässä olevat kuolevat nälkään.

myrkytys pitää uusia toiseenkin kertaan, koska pesässä jo olevat munat kuoriutuvat vielä ja niistä tulee uusia työläisiä jotka pitää myrkyttää.

kaikkiin listan rakoihin kannattaa laittaa ja yleensäkin niitten kulkureiteille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
raidin jauhe alkaa meillä pikkuhiljaa tuottaan tulosta.
se tappaa heti.

ne jotka vaeltelee lattiolla on työläisiä jotka vie sinne pesään evästä.
Kun ne kuolee sen jauheen voimasta pesässä olevat kuolevat nälkään.

myrkytys pitää uusia toiseenkin kertaan, koska pesässä jo olevat munat kuoriutuvat vielä ja niistä tulee uusia työläisiä jotka pitää myrkyttää.

kaikkiin listan rakoihin kannattaa laittaa ja yleensäkin niitten kulkureiteille.
tuotakin on kokeiltu, useaan kertaan sitä laitettiin aina parin viikon välein. Hetken se auttoi mutta sitten alkoi taas muurahaisia näkyä. Minusta tuntuu siltä että ne ei enää pelkää mitään myrkkyjä!
 
kk
Vähän vastaan myöhään tähän viestiin, mutta kuitenkin... Meille tuli muurahaisia sisään muutamasta paikasta jalkalistan alta. Keväällä kun ensimmäiset kömpivät sisään kaadoin vanan kanelia muutaman metrin pätkälle sinne mistä sisään yrittivät. Ei tule muurahaisen muurahaista siitä läpi. Annoin kanelin olla kuukauden päivät ja sen jälkeen ei ole kahteen vuoteen yhtään muurahaista sisällä näkynyt. Nyt tosin käyn taistelua ulkona =) Tämä on joku vanhan kansan konsti ja ajattelin kokeilla ennen kuin myrkytän sisällä - ja toimi!
 
Muurahaisvihaaja
Mä olen kans kokeillut nyt kuukauden ajan myrkyt ja kanelin, sun muun ja AINA niitä vaan jostain tulee. Ne vaan vaihtaa paikkaa täällä talossa. Inhottavinta on se, kun niitä on keittiössä.
 
mikolimu
moikka tässä mä koneella istun mä oon vähän sekaisin tästä viikon lopussa eikä ehitty viedä murkut pois tästä maalais talossa ne ovat joskus isän siveltiessä ja muun koruksen paikoissa ne kutittaa ;D moi eihän tässä mitään käy joka yö mä en saa unta kun murkut kävelevät mun jalkapohjissa ja kaulassa saatta käydä nii että me muutetaan minjan kodin 3mas asuntoon täältä maalais talossa typerät kutittavat hyi
 

Yhteistyössä