Muumitietokone?

  • Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti
harmitus
Erehdyin ostamaan 4v tytölle ko. laitteen ja hän sai sen tänään. Mun mielestä ne kaikki tehtävät on aika hankalia tuon ikäiselle ja se näyttö on aivan surkea. Harmittaa tosi paljon, että tuli tuommoinenkin hankittua..

Olisi kiva kuulla minkä ikäiset lapset sillä tykkää leikkiä vai tykkääkö siitä ylipäätänsä kukaan?
 
Rukoilijasirkka
Joo, tyttö sai joltain semmosen joululahjaksi ja se hakkaa sitä kaiken aikaa. Välillä se sanoo sille "hiljaa" ja "puhut rumia sanoja" yms. se puhuu sille ja komentaa sitä. :D

Toivottavasti se menee pian rikki, se on ihan hirvee. :xmas:
 
vieras
Joo, se näyttö on aika surkea. Meillä sen sai 2,5 vee poika joulupukilta. Mun työkaveri kertoi ostaneensa sellaisen 2,5-vuotiaalle syksyllä ja se kuulemma osaa sen kanssa toimia. Sitä en sitten tiedä kuinka paljon oli mainostusta , kun mulla samanikäinen.

Mielenkiinnolla katson mites toi läppäri alkaa kiinnostamaan ja minkä ikäisenä.
 
Meillä poika 2,5v sai sellaisen myös..on kyllä aika hankalia ne tehtävät,tosiaan jos miettii että ikäsuositus on 3 vuotta. Mutta tykkää painella nappeja,kun niistä lähtee ääntä ja välillä toistelee perässä mitä kone sanoo. Siinä mielessä ihan kätevä varmaan,että oppii kirjaimia ynnä muuta.
 
Meillä tyttö sai sen viime jouluna lahjaksi ja oli silloin 4v. kovasti apri työkaveria sitä kehui ja meillä edelleen tykää sillä leikkiä ja isoveli 6v kanssa harjoitele sillä kirjoittamaan vaikka hänellä on oma röllikone.
 
meijän 3 vuotias kyllä osasi ne tehtävät. Nyt 4 vuotiaana osaa kirjaimet,erikseen myös vokaalit ja konsonantit,laskea hieman jne. ja on oppinut tuon koneen kanssa varmasti kaikki.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja harmitus:
Erehdyin ostamaan 4v tytölle ko. laitteen ja hän sai sen tänään. Mun mielestä ne kaikki tehtävät on aika hankalia tuon ikäiselle ja se näyttö on aivan surkea. Harmittaa tosi paljon, että tuli tuommoinenkin hankittua..

Olisi kiva kuulla minkä ikäiset lapset sillä tykkää leikkiä vai tykkääkö siitä ylipäätänsä kukaan?
Meillä 2v tyttö ja 3,5v poika leikkivät n. kuukauden ja kyllästyivät sitten. Ei ole enää sitä avattu moneen kuukauteen. Harmittaa, mutta onneksi oli tarjouksessa 29 euroa. Aakkoset ja numerot kiinnostavat, mutt ne äänet on ärsyttäviä meidän lasten mielestä.
 
Meidän ihan just 4vee sai sen lahjaksi kans ja mun mielestä se on kans aika vaikee. Esim. kirjoita xylitoli tai mikä on sanan gaselli ensimmäinen vokaali?! :eek: Ja on tosiaan tuo tietokone 3+ ikäisille! :eek: :eek: :eek:
Kyllä sieltä helppojakin juttuja varmaan löytyy, mut noi nyt osu silmään.
 
meillä tyttö sai viime jouluna ja oli silloin 4v.
Kovasti on tykännyt ja sillä oppi kirjoittamaan kun se kone kysyy esim aurinko....niin siinä läppäris löytyy auringon kuva ja sit kuvan alla lukee aurinko ja siitä näkee kuinka kirjoittaa se.
 
JanuLiitus
meillä tyttö vaja 3v sai sen kanssa lahjaksi. ja tuntui olevan kyl aika vaikeita tehtäviä :( Minun isä kyl tykkäs sillä leikkiä :D :LOL:

No täytyy huomen katsoa sitä paremmin ja opettaa tytölle. Luulen että tykkää kyllä sillä touhuta :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo, tyttö sai joltain semmosen joululahjaksi ja se hakkaa sitä kaiken aikaa. Välillä se sanoo sille "hiljaa" ja "puhut rumia sanoja" yms. se puhuu sille ja komentaa sitä. :D

Toivottavasti se menee pian rikki, se on ihan hirvee. :xmas:
No anna sen vaikka tiputtaa se jostain oikein korkealta. Tulee sit toistot tällekkin vuodelle!
 
Pilviini harmaana
Meillä kolmevuotias sai lahjaksi eilen. Melko "karvalakki-mallin versio" tuo kone on, mutta pääasia, että tyttö tykkää. Mielestäni harjoitukset ovat ihan kehittäviä, mutta osa on komevuotiaalle liian hankalia. Muutoinkin koneen "oieka" käyttö vaatii näin aluksi aikuisen ohjauseta, jottei mene pelkäksi hakkaamiseksi ja hiiren vinguttamiseksi. Aika monella kaverilla on kyseinen kone, ja tyttö oli kovasti toivonut juuri muumi konetta lahjaksi. Lisäksi perusteli koneen saantia seuraavalla tavalla: "sitten minun ei tarvitse näppylöidä äitin ja isän koneita, kun minulla on oma :)
 

Yhteistyössä