Muumimaailma??

Kesäloma tulee ja me ei olla koskaan käyty muumimaailmassa joten onko sellainen paikka missä 3.5v ja 6kk ikäiset lapset voisi olla tai siis lähinnä tuota esikoista ajatellen.Kertokaa vinkkejä muihinkin mihin kannattaa mennä ja mihin ei kannata.

Mutta tuo muumimaailma olisi neidin mieleen mutta onko kannattava reissu kuitenkaan?

Se on ihan järjettömän kallis paikka..Muistaakseni noin 20? yks lippu..Enkä sitte tiedä saako sieltä loppujen lopuks rahoilleen vastinetta.Pelkkää kävelyä ympäriinsä ja muumit on kaikki yhessä nipussa josain ja tietenki kaikki muutkin lapset on niiden kimpussa.

Se teidän esikoinen vois kyllä viihtyä siellä Väskin saaressa. Siellä voi touhuta kaikkea metsässä.. Käsittääkseni siellä on joku ratatyyppinen systeemi tai jotain.

Se on iso huvila.
siel on ne nallet koko ajan mukana ja sit niillä on vähän väliä jotain tuokioita, satutuokio, laulutuokio yms joihin saa osallistua.
siellä on paljon huoneita joissa jokaisessa on jotain touhua ja tekemistä seinäkiipeilyä, maalaamista, nikkarointia..kaikkea kivaa.
myös omien eväiden syöminen käy siellä helposti ti ti äidin keittiössä =)
eikä ollu mikkään mahoton hintakaan.

Meillä muksut oli kun käytiin. neiti 7v, neiti 5v ja poika 1v5kk ja kaikille oli jotain ja vanhemmatkin viihtyi! hirveesti otettiin valokuvia, kaikista nalleista! :whistle: =)

tuonikäiselle muumimaailma on täydellinen kesäretken kohde =)
eväät mukaan kärryyn, aamusta liikkeelle, on rauhallisempaa =) siellä on paljon touhuttavaa, katsottavaa, monia taloja, laivaa, kiipeilyjuttua, ja paljon muuta =) muumit ovat talollaan tai leikittävät lapsia nurmikentällä =) tosi suloinen ja rauhallinen paikka, meidän perheelle paljon mieluisampi kuin vaikka särkänniemi tai linnanmäki... =)

ja totean kaikille, että me emme mene muumimaailmaan enää ensi kesänä! Eilen siellä oltiin lasten kanssa ja ihan pelkkää rahastusta on! 18 ? sisäänmaksu. alle 3 v ilmaiseksi sisään. Teatteriesitys oli aivan huono tänä vuonna! Lipun hinnalla saat vain kävellä paikasta toiseen. Muumitalolle, laivalle tai muulekaan alueelle ei ole tapahtunut oikeastaan mitään 10 vuoteen. Lisäyksinä on tullut vain kioskit, ruokapaikat ja myymälät, joissa saat vain rahaa kulumaan! Ryöstöä koko touhu! Taitavat kääriä hyvät voitot, kun mekin jonotettiin sisään melkein tunti eilen...luulisi, että vähän satsaisivat siihenkin, mitä lipulla saa...

Kiitos! Kyllä helpotti!! :whistle:

Mun mielestä Muumimaailma on tuon ikäiselle täydellinen retkikohde! Viime kesänä kun kävimme siellä, neiti oli 3 -vuotias ja tykkäsi kovasti (ja haluaisi taas lähteä sinne). Aika kallishan se on, mutta niinhän ne kaikki matkakohteet maksavat. Varatkaa aikaa koko päivä, siellä on paljon nähtävää ja tehtävää pikkuisille. Niin ja jos on lämmin päivä, ottakaa uikkarit mukaan :)

Me ollaan menossa 3v esikoisen kanssa Muumimaailmaan 28.7 ekaa kertaa. Mä en kyllä pidä tuota 18?/pvä kalliina verraten siihen, että SeaLifeen maksoi lippu 13? (alle 4v ilmaseksi) ja sen käveli tunnissa läpi. Uskon, että esikoinen saa tuosta Muumimaailman retkestä paljon enemmän irti.

huvipuistoihin vasta isompana
Kyllä mun mielestä Muumimaailma on pienille lapsille tosi hyvä paikka! Mun mielestä ei alle kouluikäisiä tarviis viedä minnekään Lintsille tai muihin kieputtimiin - tällaiset "pehmeämmät" tekemis-puistot ovat paljon parempia kuin tuollaiset adrenaliini-hyökkäys-laitteet. Miettikää nyt itse: kai se lapselle on paljon kehittävämpää tehdä itse ja leikkiä kuin istua jonkun laitteen kyydissä joka heiluttaa ja vispaa ympäriinsä ja edestakaisin!!!

Kyllä meillä vielä 6-vuotiaskin tykkää Muumimaailmasta =) Sehän on ihan lapsista ja heidän vanhemmistaan kiinni miten siellä viihtyy. JOs te vaan kävelette siellä päättömästi eteenpäin, niin ei kai se kenellekään ole kivaa! Lapsille pitää antaa aikaa tutkia ja leikkiä niissä paikoissa - kyllä siellä oikeasti on tosi paljon nähtävää, jos ei vaan paahda hulluna höyryten eteenpäin ;) Se on tämä nykyajan suorittaminen...

Niin ja jos ottaa hotellipaketin, johon ne liput kuuluu hintaan, niin ei se hinta ole niin suolainen.

Vieras
meidän 4-vuotta täyttävälle. Oltiin yö hotellissa ja 2 päivän liput 112 euroa, että eipä tuo minusta kovin paha ole. Ehkä mä olen sitten aika lapsenmielinen äiti, mutta kyllä minäkin viihdyin siellä. Ja aikaa saa kulumaan!

Mutta ottakaa omat eväät mukaan, siellä on hirvittävän pahat ja kalliit ruoat.

Yhteistyössä