muumikakku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiamaria

Jäsen
20.04.2004
112
0
16
Tietäiskö kukaan hyvää ohjetta muumikakulle miten koristelen, minulla on muumivuoka ja pohjan ohje. mutta miten saisin muumimamman esiliinan? Muumipapan hatun? jne, kädet ja silmien rajat? Millä aineellä ne teen?? Onko kellään kokemuksia?

..niin ja nuo silmät jne vois ajatella et tekis tummasta suklaasta vaikka? sulata suklaa ja pursota siitä silmän kuva leivinpaperille,anna kovettua jääkaapissa ja laita sit kakun päälle.niin tai tee niistä snöreistä,eli lakunauhasta!

Jos teet suklaasta niitä silmiä, ni osta se Fazerin minut block suklaapussi. Tosi kätsy, sulatetaan kaikkineen pusseineen mikrossa, tehdään kulmaan reikä ja ei kun pursottelemaan. Ja kovettuu tosi nopeesti.

Joo-o kiitti neuvoista, tein yhden koekakun, ei näyttän kun hetken muumilta, nimittäin silloin kun sen ottaa uunista, näkyy viel kädet ja jalat, sitten ne peittyy kun laittaa vaahdon päälle, eikä saa kunnolla enää esiin. Mut nyt ajattelin jos ostan marsipaania ja kaulin sen ihan ohuekssi ja taputtelen muumimuotinpäälle ja painelen hyvin, että muodot tulee esiin, mitenköhän se lähtee irti??? Pitäiskö vähän öyjytä sitä? Onko kukaan kokeillut??

Laita reilusti tomusokeria vuokaan tai marsipaanilevyn pinnalle, jos marsipaania käytät ja painele hyvin, että yksityiskohdat tulevat esiin. seuraavaksi kunnon kerros kermavaahtoa ja kakun siivuja ja täytettä niiden väliin. Pidä huolta, että kuiva kakkulevy ei tule marsipaania vasten, se puhkaisee pinnan helposti rikki. Jos annat olla vuossa kauan, että kosteus pääsee pintaan, marsipaani tarttuu vuokaan ja on hankala saada ulos.

nimimerkillä kokemusta on!

Itse kun oon noita hahmokakkuja väsänny oon tehny tomusokerista, tummasta kaakaosta ja vedestä sellaisen tosi paksun töhnän ja sen laittanu pussiin ja leikannu kulman irti ja sit pursotellu niitä rajauksia kakkuun. Mutta ei kannata kovin paljon ennen tarjoilua rajata ettei väri leviä.

Muumi synttäreillä meillä oli tavallinen pyöreä täytekakku jossa oli elintarvikevärillä vihreäksi värjätty kermavaahto päällä nurmikkona ja pieni muovinen muumitalo ja tytsyn pari muumifiguria polun (kaakaota) varressa. Mä mietin silloin tosi kauan et miten tuon muumi jutun toteutan ja noin se kävi helposti. Niin ja siinä nurmikolla oli vielä kukka-kakkukoristeita. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2004 klo 22:19 Äitskäläinen kirjoitti:
Itse kun oon noita hahmokakkuja väsänny oon tehny tomusokerista, tummasta kaakaosta ja vedestä sellaisen tosi paksun töhnän ja sen laittanu pussiin ja leikannu kulman irti ja sit pursotellu niitä rajauksia kakkuun. Mutta ei kannata kovin paljon ennen tarjoilua rajata ettei väri leviä.

Muumi synttäreillä meillä oli tavallinen pyöreä täytekakku jossa oli elintarvikevärillä vihreäksi värjätty kermavaahto päällä nurmikkona ja pieni muovinen muumitalo ja tytsyn pari muumifiguria polun (kaakaota) varressa. Mä mietin silloin tosi kauan et miten tuon muumi jutun toteutan ja noin se kävi helposti. Niin ja siinä nurmikolla oli vielä kukka-kakkukoristeita. =)
toi
toi oli hyvä idea

Synttärit ohi tein muumikakku vuuasta nrljä muumia ihan kakkuvuuan ohjeen mukaan, halkasin ne ja kostutin.. hilloa ja kermaa väliin.

Kahdelle muumille laitoin cremeä on ihan valkoista lusikalla tasottelin ettei tuu liikaa, ääri viivat tein fazein uudella pursotin suklaalla ja silmät karkeista, muumipapalle leikkasin hatun lakumatosta ja kepin taitoin myös. Muumimamman essun tein niin että lakumatosta nauhoja ja sokeroidusta kirsikoista toiset raidat ja lakumatosta laukun mallinen laukku käteen, toiset muumit kuorrurin vanilja cremellä oli niiskuneiti ja sille suklainen nilkkarengas jalkaa ja niislulle silmälasit, pikkusia muumeja pöytään ja muumilautaset ja mukit....

Yhteistyössä