MUTSI 46V RASKAANA!!!!!!!!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Caro
  • Ensimmäinen viesti
Caro
Se on uusissa naimimisisa ja niille syntyy marraskuussa vauva. Vähäx oli ylläri mut aika kiva juttu niille. On sellasii nuorekkaita ja miehellä ei lapsii ennen. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Must tulee sisko!!!!!!!!
 
Annuska
Hieno juttu! Ihan upeaa ja onnellista!

Itse olen 45 v, kuopus täytti just 6. Täytyy myöntää, että kun ekan kerran lähdin pihasta vaunuja työntämään kylänraitille, niin ikäkriisi iski päälle aika raskaasti - eli hittoako minä vielä täällä vaunuja pukkaan.

Mutta vauvan syntymä on ihmeellinen asia, ja meille ei olisi voinut onnellisempaa asiaa tapahtua. Neljäkymppiä on vallan mainio ikä äidille, eikä tuo lapsikaan kauhean kärsivältä näytä...
 
Onnea
Hieno uutinen! Kaverini sai myös tuossa iässä lapsen ja hyvin on kaik mennyt. En ole kuullut hänen kertaakaan valittavan, jotta ikä toisi väsymystä tms. Raskausaika oli tosin huomattavasti rankempi kuulemma kuin nuorempana. Toisaalta, myös nuorilla äideillä on rankkoja raskauksia ja joka raskaus erilainen.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja velmu:
tänä päivänä kovin yleistä uusperheiden myötä. Myös monet julkkikset, Karpela..mitä oli Häkkisen ex kun vauvan sai?
miten Karpela liittyy tähän? Ei tosiaan ole iällä pilattu. Ei edes 40v tai tietääkseni edes lähellä sitä.
 
tiuku
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja velmu:
tänä päivänä kovin yleistä uusperheiden myötä. Myös monet julkkikset, Karpela..mitä oli Häkkisen ex kun vauvan sai?
miten Karpela liittyy tähän? Ei tosiaan ole iällä pilattu. Ei edes 40v tai tietääkseni edes lähellä sitä.
Karpela on 39 v.

 
no
Alkuperäinen kirjoittaja tiuku:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja velmu:
tänä päivänä kovin yleistä uusperheiden myötä. Myös monet julkkikset, Karpela..mitä oli Häkkisen ex kun vauvan sai?
miten Karpela liittyy tähän? Ei tosiaan ole iällä pilattu. Ei edes 40v tai tietääkseni edes lähellä sitä.
Karpela on 39 v.
HUI! Tietääkseni ihan normi ikä saada lapsia.
 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja velmu:
tänä päivänä kovin yleistä uusperheiden myötä. Myös monet julkkikset, Karpela..mitä oli Häkkisen ex kun vauvan sai?
miten Karpela liittyy tähän? Ei tosiaan ole iällä pilattu. Ei edes 40v tai tietääkseni edes lähellä sitä.
Karpela täyttää ens vuonna 40. Ei ole musta mikään paha ikä tulla uudestaan äidiksi.
 
Täytin tänä vuonna 47 ja minulla on kuusi lasta joiden iät tänä vuonna: 29, 25, 22, 15, 11
ja nuorin on 1 vuotta ja 3 kuukautta. Vanhimmalla lapsella on kaksi tyttöä, seuraavalla on
yksi poika ja kolmanneksi vanhimmalla on vuoden ikäinen poika ja tulossa identtiset kak-
soset. Eli olin yhtäaikaa raskaana tyttäreni kanssa ja ei kyllä ole ollut ihanampaa aikaa koko
elämämme aikana, kuin se, että saimme jakaa odotusajan vaikeudet oman läheisen kanssa.
Minulla oli raskausajandiabetes ja muutenkin riskiraskaus, joten ymmärtäväistä tukea sain
riittämiin. Tietysti mieskin auttoi osaltaan.
Vesseli on kyllä vienyt kaikkien sydämmen, joten jos joku epäilee, että tässä iässä ei kannattaisi
lapsia enää tehdä, niin olen kyllä vahvasti toista mieltä. Tässä iässä niitä tosiaan kannattaisi
tehdäkkin, kun on nähnyt jo sen verran elämää, että tietää, mihin kannattaa panostaa ja mihin
ei. Turha kiire ja hössötys on jäänyt jo vähemmälle ja osaa arvostaa enemmän itse elämää.
En ole uskovainen, jos joku sitä miettii. Luotan omantunnon ääneen ja koitan tehdä elämästäni
niin hyvän kuin mahdollista.
Nuorin lapsi tulee täysi-ikäiseksi juuri, kun jään eläkkeelle. Ei hassumpaa.
Toivotan kaikille kypsässä iässä äidiksi tuleville sydämmestäni onnea.
 
bdt
Hienoa että ihmiset ovat tuon ikäisenä niin reippaita että haluavat vielä vauvoja.
Itse en jaksaisi enää pientä vauvaa hoitaa, varsinkin kun teinien kanssa menee myös aika paljon voimavaroja, ehkä enemmän henkisiä mutta kuitenkin .Otamme mittaa toisistamme aika usein.
 
Diabetes hoidettiin aluksi veteen sekoitettavilla rakeille taisi olla jokin Curacum tai jotain sinnepäin.
Viimeiset viisi kuukautta jouduin käyttämään insuliinia. Päivällä aina ennen syöntiä piikki vatsaan ja illalla pitkävaikutteinen piikki reiteen. Piikki ei ollut mikään pitkä vaan se pistettiin siten, että puristettiin sormien väliin nahkaa ja piikki pistettiin siihen. Sitä ei todellakaan tarvitse pelätä. Jos sen
oikein pistää, niin se ei tunnu ollenkaan. Minäkin olin alussa kauhuissani, mutta ei se sitten ollutkaan paha juttu. Synnytyksen jälkeen minulla oli vielä parin päivän seuranta, mutta diabetestä ei enää ollut. Vauvaa seurattiin myös päivän ajan. Ei onneksi hänelläkään ollut mitään.
Raskausajandiabetestä seurataan sen vuoksi tarkkaan, koska vauva saattaa olla syntyessään isokokoinen ja hänellä on sitten tulevaisuudessa riski sairastua diabetekseen. Minun vauva painoi 3920, joten onneksi hän oli ihan normaalipainoinen. Lapsivettä minulla oli niin paljon, että loppuraskauden aikana oli todella vaikea hengittää, kun kohtu painoi keuhkoja. Käynnistystä yritettiin kolme kertaa ja loppujen lopuksi raskaus meni yhdellä päivällä yli. Loppu oli todella rankkaa ja ponnistusvaihe kesti tunnin ja syntyessään lapsi oli veltto eikä heti hengittänyt. Pisteitä hän sai vain seitsemän. Ei uskoisi nyt, kun katsoo tuota vilkeriä. On niin menevä kaveri ja ymmärtää jo aika paljon, vaikkei itse puhukkaan kuin muutaman sanan.
 

Yhteistyössä