mut valittu sylikummiksi ja mua jännittää ihan törkeenä se kirkko-osuus miten selviin siitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Susannna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Susannna"

Vieras
niin ongelma on se et oon aika kova jännittää esiintymistilanteita ja nyt mut on pyydetty sylikummiksi.

mietin et mitenhän mä siitä tehtävästä selviän. oon aina ihan punanen ja heikottaa melkeenpä jos joutuu johonkin esille. tähän mennessä en sentää oo pyörtyny .

sit mun pitäs viel pitää sitä lasta siinä sylissä kameroiden ristitulessa ku porukkaa on tulossa paljon ja lukea jokin värssy raamatusta.

apua! en kyl tiiä miten selviydyn tästä. frendi tietää et oon tällanen jännittäjä tyyppi mut sano et hyvin se menee..entäs jos ei mene jos mä vaik jotenki mokaan siel tai pyörtysin tms?!?

Eihän siinä oo mitään ihmeellistä. Sitäpaitsi joku muukin kummi voi lukea sen raamatun pätkän. Meillä sylikummi piteli lasta ja toinen kummi luki. Tsemiä :) se kestää vaa 20min ja ei todellakaan oo mikään iso juttu.

Ajattele että lapsi on juhlan pääosan esittäjä. Sinun ei todellakaan tarvitse lukea raamatun kohtaa, koska pidät jo lasta sylissäsi. Joku toinen kummi tai muu vieras saa lukea tekstin. Sata varmasti saat tuolin, jolla istua toimituksen ajan jotta sinunkin on hyvä olla ja lapsi turvallisesti. Jos oikein alkaa heikottamaan niin voit sopia vanhempien kanssa että he pitävät siinä tilanteessa vauvaa. Onnellisia juhlia:)

Itekin oon jännittäjä,mutta lapsen pitelemisessä kummina ei ole onneks ollut mitään kamalaa. Pyydä,että toinen kummi lukee,eihän se onnistu samalla oikeen sulta kun pidät lasta:)

Mää olen ollut monissa ristiäisissä ja missään sylikummi ei ole lukenut/puhunut tilaisuuden aikana.. Muut kummit tai joku sukulaisista on lukenut tekstit tai tehnyt jotain muita "rituaaleja" (heittänyt kasteveden tms.)

[QUOTE="Kiraki";26089685]Mää olen ollut monissa ristiäisissä ja missään sylikummi ei ole lukenut/puhunut tilaisuuden aikana.. Muut kummit tai joku sukulaisista on lukenut tekstit tai tehnyt jotain muita "rituaaleja" (heittänyt kasteveden tms.)[/QUOTE]

Heittänyt vettä kastemaljaan? Onhan tuotos varmasti lämmintä, mutta eikö se ole vähän liian kinkyä?

no ne ristiäiset joissa olen ollut sekä omien lasten ristiäiset,niin sylikummi ei joudu puhumaan kastetoimituksen aikana mitään..toinen kummi on lukenut sen lasten värssyn ( jonka virallista nimeä en just nyt muista :D )..vai meinasko lapsen vanhemmat,että sä opettelet ulkoa sen värssyn,voi olla muuten aika haasteellista pitää vauvaa ja samaan aikaan lukea paperista/raamatusta tekstiä..

Yhteistyössä