Tossa mulla möllöttäis pöydällä 3l mustikoita. Mitä mää teen niille? Pakkaseen olis tarkotus pistää, mutta mitä sitä ennen? Pitääköne pestä tai jotain?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26690082:Tossa mulla möllöttäis pöydällä 3l mustikoita. Mitä mää teen niille? Pakkaseen olis tarkotus pistää, mutta mitä sitä ennen? Pitääköne pestä tai jotain?
Jos niissä on roskia, niin nyppiä ne pois![]()
Ei tarvi pestä, eikä edes saa! Keräät vaan roskat pois ja sitten pakastat, ei sen kummempaa puhdistusta tarvi. Ja roskia siis on esim. vihreät eli raa'at marjat, mustikanlehdet, heinän pätkät, hämähäkit jne![]()
no risut ja kävyt pois seasta tietenki
hassulta tuntu uettä aikunen ihmine nkyselle mitä pittää tehä marjoille ku son itelle ittestään selvyys ollu läpistä saakka.
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26690241:En ole keränny mustikoita 24 vuoteen :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26690229:Onko tuollainen pomuri hyvä? Meidän mutsikat on ihan "perinteisin menetelmin" kerättyjä(miehen keräämiä). Oli kuulemma tosi tylsää se poimiminen.
Mä en tykkää kerätä mustikkaa poimurilla, kun poimurin hajottamista mustikoista tulee kosteutta ja ne roskat liimaintuu herkemmin kiinni marjoihin - on ikävämpi putsata ja ovat litistyneempiä kuin käsin poimitut.. Sekä ruman näköstä jälkeä mettässä, kun on mustikkapuskat riivitty ihan lehdettömiks![]()
Se aika mitä "säästää" mettässä, tulee takasin puhistaessa.. Ainakin meillä, kun halutaan puhtaita marjoja![]()
Mä niin haluisin mennä marjastaa....
...mut mä kammoan hirvikärpäsiä + en tiiä koska täällä pohjanmaalla olis sen verran kuivaa et viittis mettää mennä ja et siel jotain noukittavaa oliskin...
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26690326:Mä kammoan ihan kaikkia ötököitä. Siksi jätän sen poimintaosion suosiolla muille.
Mä niin haluisin mennä marjastaa....
...mut mä kammoan hirvikärpäsiä + en tiiä koska täällä pohjanmaalla olis sen verran kuivaa et viittis mettää mennä ja et siel jotain noukittavaa oliskin...