Mustikkapiirakka pöydällä yön yli.. roskiinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

daiju

Vieras
Illalla leivoimme mustikkapiirakan, jossa siis taikinan ja mustikoiden lisäksi sokeria, kananmunaa ja kermaviiliä.
Piirakka tuli uunista n.klo 20 ja unohtui sitten pöydälle.. Voiko sitä vielä syödä, vai onko parempi heittää roskiin?

No en heittäisi. Sokeri säilöö tosi hyvin joten ihan hyvää on. Nyt vaan jääkaappiin ja sitten nassuun :) Eihän noitaa jääkaappejakaan aina ole ollut ja ihan hengissä ollaan selvitty jos eilisiä leipomisia ollaan syöty.

NO eihän se pilalla oo,eihän sitä kuumana voi jääkaappiin/pakkaseen pistää joten syö vaan.jos jotain tulee,ainoa mitä saat on ehkä hieman löysä uloste ei sen kummempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
..siis meillä säilytetään aina mustikkapiirakka pöydällä seuraavaan päivään - silloin se viimeistään loppuu.
Ei olla koskaan kylmään laitettu.

Ja käytät myös kermaviiliä piirakkaan? Jos ei sitä olisi, en epäröisi hetkeäkään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
..siis meillä säilytetään aina mustikkapiirakka pöydällä seuraavaan päivään - silloin se viimeistään loppuu.
Ei olla koskaan kylmään laitettu.

Ja käytät myös kermaviiliä piirakkaan? Jos ei sitä olisi, en epäröisi hetkeäkään!

Meidän mummu säilyttää kermaviilistä tehtyä piirakkaa aina huoneenlämmössä. Eikä minulla ainakaan ole koskaan maha mennyt sekaisin.

kyl mä oon säilyttäny kermaviilipiirakan yönyli pöydällä enkä ainakaan vielä ole mitään pöpöjä siitä saanu.. eikä se 2v kään siitä vatsanpuruja kummallisempaa voi saaha

no voi jestas, sille ei oo tapahtunu siinä yhtään mitään! Meillä on aina piirakka yön yli huoneenlämmössä, en paa lämpösenä jääkaappiin todellakaan. Mikä ihme teitä hysteerikkoja vaivaa?

Yhteistyössä