Tästä on jo vuosia aikaa, olin tapahtumahetkellä 9-vuotias. Ulkona oli hyvin kylmä, varmaan ainakin 20 astetta tai enemmänkin, ehkä -25 ja olin pukeutunut toppavaatteisiin. Olin siis kävelemässä ja koska oli niin kylmä niin kävelin hyvin nopeaa vauhtia, osan matkasta juoksinkin. Matka oli ehkä noin 3 km:n pituinen.
Sen jälkeen tulin kotiin ja menin vessaan riisumaan ulkovaatteet. Silloin minulle tuli jalkoihin se "pistelevä" tunne, kun tulee nopeasti kylmästä lämpimään. Otin toppahousut pois ja aloin raapimaan kynsillä oikeaa reittäni. Samalla ihoon alkoi muodostua mustelma ja mitä enemmän raavin niin sitä isommaksi se tuli. Se oli ihan kuin värityskirjaa olisi värittänyt, kynsien alla mustelma vaan laajeni ja laajeni. Lopulta mustelma oli aivan valtava enkä uskaltanut enää jatkaa raapimista. Järkytyin kun tajusin, että mustelma ulottui koko reiden alueelle, siis polven yläpuolelta aina jalan yläosaan asti ja oli koko jalan levuinen. Siinä ei kuitenkaan ollut mitään kipua tai turvotusta eikä jalka ollut osunut mihinkään.
Mustelma hävisi ihan samanlaisessa ajassa kuin normaalitkin mustelmat.
Minä olen monesti miettinyt mistä tuo mustelma johtui.
Tietäisikö joku tästä mitään? koskaan myöhemmin ei ole tullut enää tuollaista.
Sen jälkeen tulin kotiin ja menin vessaan riisumaan ulkovaatteet. Silloin minulle tuli jalkoihin se "pistelevä" tunne, kun tulee nopeasti kylmästä lämpimään. Otin toppahousut pois ja aloin raapimaan kynsillä oikeaa reittäni. Samalla ihoon alkoi muodostua mustelma ja mitä enemmän raavin niin sitä isommaksi se tuli. Se oli ihan kuin värityskirjaa olisi värittänyt, kynsien alla mustelma vaan laajeni ja laajeni. Lopulta mustelma oli aivan valtava enkä uskaltanut enää jatkaa raapimista. Järkytyin kun tajusin, että mustelma ulottui koko reiden alueelle, siis polven yläpuolelta aina jalan yläosaan asti ja oli koko jalan levuinen. Siinä ei kuitenkaan ollut mitään kipua tai turvotusta eikä jalka ollut osunut mihinkään.
Mustelma hävisi ihan samanlaisessa ajassa kuin normaalitkin mustelmat.
Minä olen monesti miettinyt mistä tuo mustelma johtui.
Tietäisikö joku tästä mitään? koskaan myöhemmin ei ole tullut enää tuollaista.