Mustatorvisieniä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NannaIhana

Aktiivinen jäsen
21.10.2008
10 502
1
36
löytyi sellanen sopiva määrä, mut mitäs niistä tekis? Ex-anoppi suositteli kuivattaan ja mausteeksi, mut mä en taas tiiä, joku juustoinen alkukeitto vois olla aika ihanaa viikonlopuksi, muusin, piffin ja suppilovahverokastikkeen lisäksi ;)

Oottekos löytänyt ja mitä ootte tehneet? :wave: :p

korvasieni.jpg
:p

Mä oon jauhanu yleiskoneella esim. lasagnen sekaan :P tulee namia. Ulkonäkö vaan on.... öh :D

Nyt on pellillinen uunissa kuivumassa. Uuni ei siis ole päällä vaan kylmänä, siellä kuivuvat hyvin ja sitten tiiviiseen tölkkiin. Älä kuumenna niitä yli 40 asteiseksi, palavat helposti kuivatessa. Sellainen kasvikuivuri olisi paras missä voi lämpötilaa säädellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Mä oon jauhanu yleiskoneella esim. lasagnen sekaan :P tulee namia. Ulkonäkö vaan on.... öh :D

Nyt on pellillinen uunissa kuivumassa. Uuni ei siis ole päällä vaan kylmänä, siellä kuivuvat hyvin ja sitten tiiviiseen tölkkiin. Älä kuumenna niitä yli 40 asteiseksi, palavat helposti kuivatessa. Sellainen kasvikuivuri olisi paras missä voi lämpötilaa säädellä.

joo mä oon suppiksia kyl kuivattanu. mut noita ei tee mieli kuivattaa.. kun niitä nyt niin paljoa ei ole..

löysin kirjastosta sellaisen sienioppaan missä oli aivan ihana mustatorvisienipiirakan ohje ja jopa minä, amatöörikokki, onnistuin sen tekemisessä. vitsi kun en muista sen oppaan nimeä mutta reseptejä varmaan löytyy netistäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
löysin kirjastosta sellaisen sienioppaan missä oli aivan ihana mustatorvisienipiirakan ohje ja jopa minä, amatöörikokki, onnistuin sen tekemisessä. vitsi kun en muista sen oppaan nimeä mutta reseptejä varmaan löytyy netistäkin.

joo niinhän niitä löytyy, mut ei tie mikä niistä ois sellanen hyvä :p

Yhteistyössä