Mustat sukat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miina

Vieras
Olen melko uudessa suhteessa, vakavalla mielellä kuten mieskin ja olemme menossa naimisiin ja muuttamassa saman katon alle muutaman kuukauden päästä.
Muutaman kerran mies on saanut ihmeellisen mustasukkaisuuskohtauksen. Viimeksi kun olin 3 päivää kurssilla, yhtenä iltana joi muutaman oluen ja sitten lähetteli v-mäisiä tekstiviestejä ja soitti tosi ärtyneenä. Mitään syytä ei ole ja hän tietää sen varsin hyvin.

Jälkeenpäin pahoittelee ja tuo anteeksipyyntökukkia ja yrittää hyvitellä.
Minua loukkaa tuollainen epäily suunnattomasti, kun en ole ihan vain huvikseni hänen kanssaan, vaan rakentamassa yhteistä loppuelämää.

Pettymyksiä hänen tielleen on tullut, mutta minä en ole niitä aiheuttanut.
Onkohan mitään toivoa siitä, että tämä ei toistuisi. Menojani en lopeta, koska se ei ole apu mihinkään pidemmän päälle. Alistaisin vain itseni aiheettoman epäilyn alla.

No niin, Miina. Nyt jäitä hattuun ja hääsuunnitelmat narikkaan! Olet uudessa suhteessa (mikä on uudehko suhde... -kuukausi, vuosi vai jotain siltä väliltä?), eli et voi millään vielä tuntea kumppaniasi edes välttävästi saati sitten niin hyvin, että saman katon alle kannattaisi muuttaa.

Teillä on jo nyt asioita, jotka ovat tulleet "puun takaa" ja jotka pitää selvittää, sillä mustasukkaisuus ja toisen hallitseminen ovat asioita, jotka vaikuttavat suhteessa ainakin välillisesti kaikissa asioissa. Näitä yllättäviä luonteenpiirteitä saattaa tulla lisääkin ja niistä sinun on hyvä olla tietoinen.

Täältä elleistäkin saa hyvin vinkkejä, mitkä ovat suhteiden riidanaiheita ja kompastukiviä. Joten, kun olette selvittäneet tuon mustis-osion, niin käykää läpi ainakin raha-asiat avioehtoineen, lapsen tekemiset tai tekemättä jättämiset, ja yleensäkin asiat joilla on teille jommalle kummalle suuri merkitys.

ottaisin nyt aikalisän. Jos mies muutaman kaljan jälkeen tekee tuollaista niin mitä hän tekee useamman kaljan jälkeen.
Itse aiheettoman mustasukkaisuuden kokeneena juoksisin ja kovaa.

Lisäyksenä vielä, myös sinusta saattaa paljastua asioita, jotka miehen mielestä ovat ärsyttäviä potenssiin sata. Tutustuminen puolin ja toisin kannattaa tehdä hyvin.

Olemme seurustelleet nyt 1,5 vuotta ja kaikki on mennyt tosi hienosti, lukuunottamatta tätä. Ei sitä kovin usein esiinny, mutta nämä minun työmenoni laukaisevat ärtymyksen. Tätä kurssia ennen edustustilaisuus, jossa olin ainoa nainen.

Haluan tehdä työni hyvin ja siihen liittyy osallistuminen tiettyihin menoihin. Mutta minulla ei todellakaan ole tapana sekoittaa yksityisminää ja työminään toisiinsa.

Raha-asiat on sovittu, avioehto myös ja lapset on jo tehty tahoillamme, emme siis ole mitään nuoria enää.

pitäisi saada mieheltä nyt luulot pois, keinolla millä hyvänsä. sillä olet menevä nainen, niin hänen mieleensä voi juolahtaa vaikka mitä! tuntuu todella mustikselta mieheltä.

kysy häneltä että mitä jos hänellä olisi samanlainen työ menoineen päivineen, mitä hän itse suhtautuisi asiaan jos olisit supermustis?? elikkä saat hänet katsomaan asiaa eri perspektiivistä. hänen olisi uskottava että et ole mikään haihattelija petturi, vaan rakastava ja luotettava kumppani. että ei ole mitään syytä epäillä sinua.
voi kyllä tulla ongelmia jos asiaa ette saa puitua.

Rakastumisvaihe kestää noin 1000 päivää, eli kolmisen vuotta. Mielestäni tuo 3-4 vuotta on se aika joka kannaattaa käyttää seurusteluun ja toiseen tutustumiseen. Olisi hyvä ehkä ottaa askel kerrallaan ja nyt miettiä pelkästään avoliittoa ja kun se on testattu ja hyväksi havaittu, niin sitten vasta varaamaan hääkirkkoa.

-Ja heti syy vain miehessä? Oletko pitänyt miten yhteyttä noilla kursseilla/edustusilloissa mieheen? Jos ei sinusta ole kuulunut mitään kolmeen päivään niin oletpa typerä. Toki miehelläsi on selvittämättömiä asioita jos hän on epävarma suhteestanne kun olet pois kotoa mutta jos muuten menee hyvin niin keskustelkaa asiasta. Parisuhteeseen ei kuulu hyväksyä juttuja jotka loukaavat niin sinua kuin miestäsi, ette tule jalommaksi ihmisisksi vaan katkerimmiksi.

Yhteistyössä